18 Şubat 2008 Pazartesi

Yalancı Kete


Uzun zamandır havalar nedeniyle, akrabalarım ve arkadaşlarımla toplanamadık.
Baktım ki, bu durumun düzeleceği yok.Birbirimizi de özledik. Bende onları bana davet ettim.Bir gün önceden hazırlıklarıma başladım.
Eğer benim gibi hamuru yuvarlak dışında her şekilde açıyorsanız, yapmanızı tavsiye ederim.Maharet isteyen bir şey değil.
Fazla yapıp, buzluğa atarsanız, aniden misafir geldiğinde, ısıtıp sunabilirsiniz.Bana bunu öğreten arkadaşım Filiz'e sevgilerimi sunuyorum.

Malzemeler
  • 1 litre süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket maya (yaş veya toz)
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 13 bardak su bardağı un
İç malzemesi
  • 250 gr.ceviz
  • 1 paket yumuşak margarin
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Ilık sütün içine şeker, tuz, maya, sıvıyağ koyun.
  • Unu eleyerek ekleyin.Yumuşak bir hamur yapın.
  • Bir saat kadar dinlendirin.Portakal büyüklüğünde bezeler yapın.Az unla açın.
  • Üzerine yumuşak margarin sürün.Cevizi serpin.
  • Kenardan başlayarak, rulo gibi sarın.
  • Elle yuvarlayarak çubuk şeklinde uzatın.
  • Başlangıcından tutarak, kendi etrafında sarın.(gül gibi)
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye keteleri koyun.
  • Kabarana kadar mayalandırın.
  • Mayalanınca, üzerine elle bastırın ve yumurta sarısı sürün.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Ceviz yerine, kavrulmuş un ya da haşhaşta koyabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nezaketiniz için teşekkür ederim