15 Ekim 2012 Pazartesi

Zeytinli Kek

Ve yeniden merhaba. Uzunca bir aradan sonra yazmakta zorlanıyorum. Nereden başlamalıyım, neler yazmalıyım bilemiyorum. Öncelikle sizlerden uzak olduğum bu sürede hepinizi çok özledim.
 Ülkemin yaşadıkları olaylar beni çok ikilemde bıraktı, bu kadar karmaşa, sıkıntı ve acılara rağmen yazmalı mıyım? Sevgili Elif'imle buluştuğumda bunu uzun uzun konuştuk (o da aynı duygular içindeydi) ve sonuçta yazmalıyız dedik.
Sizlerden uzak olduğum sürede gözümden ameliyat oldum ve ancak bayramdan sonra yakın gözlüğü alabileceğim o nedenle yazmakta zorlanıyorum.
Bu arada  Neşet ERTAŞ gibi bir değeri kaybetmiş olmak, Galatasaray'lı olmama rağmen Alex'in gidiş şekli beni çok etkiledi. Hem iş ahlakı hem spor dışında ki beyefendiliği, ailesiyle ilgilenişi, insancıllığı nedeniyle hep hayran olmuştum. Yapılanlara rağmen gidiş şeklindeki asilliği için ne denilebilir.
Verdiğim bu uzun arada beni merak edip, mesaj atan tüm dostlarıma gönülden teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız.
Aylardır aynı fotoğrafa bakmaktan sizi bıktırdığım için affınıza sığınırken, sofra dergisinden aldığım zeytinli keke tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.


Malzemeler
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • ½ su bardağı kıyılmış siyah zeytin
  • ½ su bardağı kıyılmış yeşil zeytin
  • ½ rendelenmiş havuç
  • ½ su bardağı dövülmüş ceviz
  • 4 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 3 dal biberiye
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yumurtayı iyice çırpın.
  • Zeytinyağı, yoğurt, elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyin çırpın.
  • Zeytinleri, cevizi,kaşar peynirini ve yeniden çırpın.
  • Karışımı yağlanmış unlanmış kek kalıbına boşaltın.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Ortasına kürdan batırın. Temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Afiyet olsun. 

52 yorum:

  1. Canım hoşgeldin,öncelikle geçmiş olsun..Seni ve güzel tariflerini özledik...Ülkemizin durumu ve yaşananlar hiçde iç açıcı değil ama bir şekilde bizler yaptıklarımızdan vazgeçmemeliyizki,hayat devam etsin..Kekine bayıldım,ellerine sağlık..Zeytinli lezzetleri çok seviyorum,hemen deneyeceğim..sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim, güzel dileğin için. Haklısın yaşam devam etmeli.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. caaanı yürekten hoooşşgeldin birgülcüğümmm..
    en çok ben ! aradım seni..

    yokluğun en çok beni yanlız hissettirdi :)
    artık bitti şükür..

    hoşgeldin ..
    mis gibi tarifinle,
    güzel yüreğinle sefa getirdin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      seviyorum senin bu içtenliğini. Sevgimizin ve özlemimizin karşılıklı olduğunu bilmen dileğiyle,
      Sevgiyle kal.

      Sil
  3. Geçmişler olsun, Hoşgeldin.

    YanıtlaSil
  4. Bende özledim sizi, o içten yorumlarınızı, o güzel yüreğinden çıkan yazılarınızı...
    Çok geçmiş olsun. Ses verdiniz ya çok mutlu oldum...

    Hoşgeldiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ben de sizleri çok özledim.Yeniden beraber olmak çok güzel. İyi ki varsınız.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  5. Hayirli aksamlar canim hos geldin ellerine emeklerine saglik .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      hoş bulduk. Teşekkür ederim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  6. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz bir görüntüsü var.Özellikle bir tutam sevgi her şeye lezzetveren

    Saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bence de en önemli kısmı bir tutam sevgi.Sevginin başaramayacağı hiç bir şey olmaz diyenlerdenim.
      Esen kalın.

      Sil
  7. Canım hoşgeldin kek nefis ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      Çok teşekkür ederim. Hoş bulduk.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  8. Aramiza tekrar hosgeldin. Tariflerin devamimi bekliyoruz. Sanada gecmis olsun. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      bende sizlere kavuştuğum için çok mutluyum. Daha iyiyim şimdi.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  9. Cok gecmis olsun. Kek harika olmus. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun dileğin ve keki beğendiğin için teşekkür ederim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  10. Cancağazım, sayfanın güncellendiğini görmek büyük keyif doğrusu, ama yine de çok yorma gözlerini olur mu?
    Kalp kalbe karşıymış ne tesadüf ben de bu zeytinlinin mayalısını yaptım, küçük kuzum çok sever. Ellerine sağlık, afiyet bal , kaymak olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın,
      biliyorsun ki sen benim için çok özelsin. Seninle buluşmak, konuşmak, vakit geçirmek benim için enerji dolmam demek.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  11. yeniden hoşgeldin canım.kek harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      hoş bulduk. Keki beğenmene sevindim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  12. Kekiniz çok güzel olmuş .Hemen denemeliyim.
    Ayrıca kitaplar konusuna gelince de , yemek dışında da ortak zevklerimiz olduğunu söylemeliyim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim.
      Kitap benim için hava, su kadar önemli. Kokusu bile güzel.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  13. Geçmiş olsun diyorum, hoş geldin diyorum, sevgiyle kucaklıyorum. Çok özlemişim yazılarını. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Bende sizleri çoook özledim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  14. Ablacım sende hoşgeldin ve çok geçmişler olsun..
    Özlemişim sayfana girmeyi ve yorum yazmayı..
    Ellerine sağlık.
    Kocaman bir dilim yemeyi çok isterdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Ben de sizleri çok özledim. Sağlığına tez zaman da kavuşman en çok istediğim şey.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  15. Öncelikle çok geçmiş olsun. Şimdi iyi olduğunuza ve uzun bir aradan sonra geri döndüğünüze sevindim. Zeytinli kekin görkemli duruşundan lezzetli olduğu anlaşılıyor... ellerinize sağlık.

    Size ve aileye selam ve dostlukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet bey,
      güzel dileklerinize teşekkür ederim. Eşimle arkadaş olduğunuzun ortaya çıkması bize çok güzel bir sürpriz oldu.
      Esen kalın.

      Sil
  16. Çok geçmiş olsun,dediğiniz gibi ülkedeki olaylarda moral bozucu.
    Zetinli bu keki yağının az olması nedeniyle çok çok sevdim, tam denenmelik...süper.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın, çok acı verici.
      Beğenmene sevindim, dilerim yaptığın da emeğin ziyan olmaz.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  17. Birgül ablacım NİHAYET diyorum yani...Çook geçmiş olsun elife sordum seni bende seni bir türlü arıyamadım yine buara can sıkıcı olaylar oluyo(senin bildiğin konular)onlarla boğuşmaktan zaten zor konuşuyorum onlarla konuşmaktan ne enerjim kalıyo ne telefonla konuşma isteği...volkanın telefonona zor cevap veriyorum...acılarım devam ediyo bakalım iyileşicemde zaman alıcak...sende lütfen şu sıralar çok yorma gözlerini ara ara gir yada sınırlı...Bende sınırladım epey öykü 1 e başladı ya akşam ders yapıyor bende nöbetçi asker tepesinde bekliyorum böyle işte kızlar nasıl umarım sudenin keyfide yerindedir...Ankaraya geldik eylülde alışverişe ama sen yazlıktayım deyince ve dönmeyince aramadım bakalım gene geliriz ararım...sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      beni merak ettiğin için çok teşekkür ederim.İnşAllah tez zaman da sağlığına kavuşursun.
      Kuzunun okulu hayırlı olsun. Ankara geldiğinde Elif de gelecek. Bekliyorum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  18. Birgül'cüm hoşgeldin, geçmiş olsun. Kekin nefis görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      güzel dileklerin için teşekkür ederim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  19. Bugün bunu kesinlikle yapacağım ;)
    Bloguda takibe alıyoruuuum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ben de seni takibe aldım. Dilerim yapar ve beğenirsin.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  20. Çooook güzel bir blog iyi ki yeniden yazmaya başlamışsınız .
    Çok çok çok geçmiş olsun !

    YanıtlaSil
  21. oh ne mutlu bize herkes toplanıyooooo:)))
    ellerine sağlık bülbülüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın hasret bitti. Kışın en güzel yanı bu galiba.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  22. Merhabalar bende Ankara'dan merhaba demek istiyorm.
    Tekrar yazmaya başlamanız iyi olmuş.Bende ara sıra ara veriyorum.Arayan soran dostlar sayesinde geri dönüş yapıyorum.Çok geçmiş olsun..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      kimbilir bir gün bir yerler de karşılaşırız. Galiba blogculuğun en güzel yanı bu. Birilerinin seni özlüyor olduğunu bilmek.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  23. canım ellerine sağlık harika olmuş.ben sessizce izlemeye çekildim bir gün ilham gelirse aranıza dönerim.iyi akşamlarrr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      dilerim en kısa zaman da ilham gelir de güzel tariflerine kavuşuruz.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  24. gecmıs olsun canım, ellerıne sağlık kek nefıs gorunuyor cayla harıka olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      çok teşekkür ederim. Güzel sözlerin için.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  25. Nefis görünüyor ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  26. harika bir tarif denedim çok memnun kaldım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  27. Zeytinli kek hiç yemedim ama değişik tatları seviyorum,denemeli.Ellerine sağlık canım.Bayramın Mübarek Olsun...

    YanıtlaSil
  28. Hoş geldin:))Geçmiş olsun.Yazlıktan dönmediğini düşünüyordum.Şimdi daha iyi olduğunu umuyorum.Kek yerken beraberinde zeytin yerim ara sıra. Tatlı,tuzlu dengesi ile lezzeti çok güzel oluyor.Ama hiç aklıma gelmedi zeytinli kek yapmak ,denemeliyim:)Ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  29. HAYIRLI SABAHLAR
    BU KADAR GÜZEL ZEYTİNLİ KEK İLK DEFA GÖRÜYORUM
    EMİNİM LEZZETİDE ÇOK GÜZELDİR
    ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim