30 Haziran 2014 Pazartesi

Çanta Dikimi

Ramazan da olmanın mutluluğuyla diliyorum ki bu güzel günler bizlere şefkati, merhameti, sevgiyi, kardeşliği, paylaşmayı hatırlatır. Orucun amacının sadece aç kalmak değil bu güzellikleri de hatırlamamız gerektiğini, kalbimizin sesine kulak vermeyi başarabilmek için olduğuna inananlardanım. Bu güzel günlerin hepimiz için keyifli olmasını diliyorum.
Bugünlerde en çok severek yaptığım şey dikiş dikmek, bir şeyleri başardıkça çocuk gibi mutlu oluyorum. Sevgili vintage duygular bloğundan ayrıntılı  çanta yapımını görünce hiç tereddüt etmeden yaptım ve çok beğendik.. Birkaç tane daha yapınca ben de fotoğrafladım, dilerim birilerine faydam olur. Buradan vintage duygulara bir kere daha teşekkür ediyorum.

Malzemeler
  • Duck kumaş
  • Astarlık kumaş( İki tarafını da kullanmak isterseniz duck kumaş)
  • Kalıp (Vintage duygulardan yararlanabilirsiniz)
Yapılışı
  • Kumaşı  (ters tarafına ) ikiye katlayın ve kalıbı fotoğrafta görüldüğü gibi iğneleyin ve etrafından çizin. Alt kısmına geçmesi için kopya kağıdını (mümkünse açık renk olsun kumaşı boyamaması için) kumaşın altına koyun ve ruletle çizdiğiniz yerlerin üzerinden geçin. Altına çıkacaktır, teyel almanıza gerek kalmaz.
  •  Kumaştan 2 ,astardan da 2 olmak üzere aynı şekilde yapın. Şimdi elimizde 4 tane parçamız oldu.
  • Kumaşın iki parçasını düz yüzleri birbirlerine bakacak şekilde iğneleyin ve iki yanlarını ve altını teyelleyin. Makine dikişi yapın. Daha sonra astara da aynı işlemi yapın.
  • Çantanın alt kısımlarını teyelleyin ve makineye çekin. Düz yüzlerini çevirin ve köşeleri kalem yardımıyla düzeltin.
  • İki çantanın düz yüzleri birbirine bakacak şekilde geçirin.
  •  Askıların üst kısmını ve orta kısmından ters çevireceğiniz kadar bir kısım hariç diğer her yeri teyelleyin ve makineye çekin.
  • Açık bıraktığınız yerlerden ters çevirin .Kulpları için istediğiniz uzunlukta iki parça kumaş kesin ve ikiye katlayarak dikin. Ters çevirin ve ütü ile dikiş orta kısımda kalacak şekilde ütüleyin.
  • Çantanın kulplarının açık olan kısmından ütülediğiniz parçaları sokun ve dikin.
  • Açık olan ortada ki kısmı da dikin ve en iyi günler de kullanın. Daha ayrıntılı olarak vintage duygular blogundan yararlanabilirsiniz. Arkadaşımızın emeğine sağlık.

10 yorum:

  1. emeklerine sağlık ablacım, çanta dikimi hakıkaten pratik görünüyor :)
    hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim, haklısın kolaylıkla yapılabiliyor. Senin de Ramazanın hayırlı olsun.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. Canım benim ellerine sağlık, nasılda güzel olmuşlar. Keyifle kullanmanı dilerim, öpüyorum yanacıklarından :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim, Bende seni öpüyorum kuzum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  3. Bülbülüm inan ki çok güzel anlatmışsın ve çok şık çanta olmuş, eline sağlık..Ben bu hiç anlamıyorum fakat bu sarı kalem olayı ne kadar pratikmiş galiba deneyebilirim, evde çok kot birikmiş vaziyette...Öptüm arkadaşım, Ramazanımız dediğin gibi geçsin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim.Bende rulet kullanmayı bilmiyordum ve bol teyelle uğraşıyordum ama Elif'im sağ olsun bana anlattı sayesinde daha pratik dikiyorum.
      Eminim kotlarla ne güzellikler yaparsın ve paylaşırsın.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  4. çok şık bir çanta olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı Ramazanlar. Nefis bir çanta olmuş ellerine zevkine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık,çok güzel ayrıntılı anlatmışsınız.Kumaşta çok güzel,iyi günlerde kullanın.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Birgül'cüm ellerine,emeğine sağlık çok şık olmuş çantalar,sevgiler...

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim