19 Mayıs 2015 Salı

Şalgamsulu Bulgur Salatası & Kurudomatesli Ezme

Atatürk'ün, "Biz her şeyi gençliğe bırakacağız. Geleceğin ümidi, ışıklı çiçekleri onlardır. Bütün ümidim gençliktedir" diyerek çok değer verdiği gençlere armağan ettiği 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlu olsun. Ulu Önderimizi ve onunla beraber ülkemiz için kendini feda eden tüm şehitlerimizi sevgiyle bir kere daha anıyorum. Ne zaman ümitsizliğe düşsem gençlere bakıp ümit tazeliyorum.
Bu güzel günde sevdiğim salataları paylaşmak istiyorum.
Sevgiyle kalın.

Şalgamsulu Bulgur Salatası
Malzemeler
  • 2 su bardağı pilavlık bulgur
  • 4 su bardağı şalgam suyu (tatlı)
  • Mısır
  • Maydanoz
  • Dereotu
  • Kırmızıbiber
  • Tuz
  • Kimyon
  • Zeytinyağı
  • Bir tutam sevgi 
Yapılışı
  • Bulguru şalgamla suyunu çekip yumuşayana kadar haşlayın.
  • Maydanoz, dereotunu ve kırmızıbiberi incecik kıyın.
  • Mısır, baharatlar ve zeytinyağını da ekleyerek hepsini harmanlayın, servis tabağına alın.
  • Afiyet olsun.

Kurudomatesli Ezme
Malzemeler
  • Kuru domates
  • Bolca ceviz
  • Maydanoz
  • Kimyon
  • Zeytinyağı
  • Bir tutam sevgi 

Yapılışı
  • Domatesleri sıcak suda yarım saat bekletin, suyunu süzün, blendırdan geçirin.
  • Cevizleri ve maydanozu da blendra ekleyin ve püre haline getirin.
  • Servis tabağına alın, kimyon ve zeytinyağı ekleyin.
  • Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. 19 mayıs gençlik ve spor bayramımız kutlu olsun ablam . Hmm salatalar harika şalgam suyu midemi ağrıtıyor hep ama salatada gider belki kuru domatesliyi bu gün. Deneyeceğim fikirler için teşekkürler. Öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Miden için elbette çok dikkatli olmalısın. Denediğinde sevmen dileğiyle,
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. merhaba çok lezzetli görünüyor salatanın her türlüsünü yerim bunu da denesem ellerinize sağlık :)
    bloğunuzu takibe aldım bende beklerim sevgilerimle:)

    http://beautybeybi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hemen blogunuzu ziyarete geliyorum.,
      Sevgiyle kal.

      Sil
  3. Merbalar bülbülcüğüm
    senin de bayramın kutlu olsun canım
    bulgur salatasını çok seviyorum ama benim ilgimi asıl ikincisi çekti
    denemek isterdim
    ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben kuru domates sevdalısıyım, dilerim sen de beğenirsin.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  4. Renk cübüşünden ve lezzetinden dolayı bende çok severek yaptığım bir salata.Nefis görünüyor ellerin sağlık.Canım bende Ormancılard sitesindeyim sizinle çok yakınmışız hatta komşu sayılırız.Arkadaşım etkinkiklere katılmak bloggerlerle tanışmak isterseniz Facebook kullanıyorsanız https://www.facebook.com/groups/882439425130901/?fref=ts bu gruba üye olun Bu grubun amacı Anka tüm bloggerleri aynı çatı altında toplaması ,birbirimizden haberdar olmak amaçlı.İlgilenirseniz tabi. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Dilerim bir gün tanışırız. En kısa zaman da bakacağım, duyurun için teşekkür ederim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  5. ikiside birbirinden harika.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sevgi dolu günler dileğiyle.

      Sil
  6. ellerinize sağlık iki salata da muhteşem görünüyor. Özellikle şalgam sulu salatanızı denemek için sabırsızlanıyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben lezzetine bayılıyorum dilerim beğenirsin. Gerçi benim hiç bir salatayı beğenmemem söz konusu değil ama.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  7. her iki salata tarifinede bayıldım tam benlik olmuşlar. ellerine sağlık ablajım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sağlıklı ve keyifli günler dileğiyle.

      Sil
  8. salataya bayıldım canım.rengide süper.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Bu tarif aşırı derecede faydalı...Bayıldım, elinize sağlık :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Şahane bir görünüm ve hiç denemediğim bir tat, nasıl cezbetti.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim