24 Şubat 2010 Çarşamba

Püreli üçgen börek



54. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği “ ne ev sahipliği yapan sevgili hayattanazicik 'in etkinliğine tarifini Ayşe Tüter’den aldığım, tavuk etli milföy börek ile katılmak istedim.

Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 2 adet yufka
  • 1 komposto kasesi patates püresi
  • 100 gr. Kaşar peyniri rendesi
  • 2 dal maydanoz
  • 50 gr. Sucuk
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı maden suyu
  • Tuz , karabiber, muskat
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Bir kâsenin içinde patates püresini, ince kıyılmış maydanozu, kaşar peyniri rendesini, ince doğranmış sucuğu ve baharatları karıştırın.
  • Maden suyu ve sıvıyağını karıştırın.
  • Yufkanın birini yayın.
  • Yağlı karışımı yufkanın üzerine sürün.
  • İkinci yufkayı birincinin üzerine yayın.
  • Yağlı sudan her tarafına sürün.
  • Yufkayı 3 parmak genişliğinde uzun şeritler halinde kesin.
  • Bir ucuna 1 yemek kaşığı hazırladığınız harçtan koyun.
  • Muska gibi sarın.
  • Önce yağlı suya batırın.
  • Daha sonra galeta ununa batırın.
  • Yağlanmış tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

23 yorum:

  1. Çıtır çıtır nefis gözüküyorlar,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık ablacım böreğin bir nefis bir harika:))

    YanıtlaSil
  3. Çok çok beğendim, mutlaka denemeliyim. Sevgiler:) Unutuyordum, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel böreği 83 numara ile yayınladım canım bloğumda bir problem oldu ve biraz gecikti özür dilerim. Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  5. Harika bir lezzet ellerine sağlık.
    Kandilin mübarek olsun ablacım.

    YanıtlaSil
  6. Görüntü mest etti beni. Patatesli börege hiç dayanamam. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Kandiliniz hayırlı ve mübarek olsun!

    YanıtlaSil
  8. Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşmek dileğiyle kandiliniz muubarek olsun canim arkadasim sevgiler. Boreginden bi tanecik aldim gidoyorum nefis olmus ellerine saglik afiyet seker olsun .

    YanıtlaSil
  9. Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşmek dileğiyle kandiliniz muubarek olsun canim arkadasim sevgiler. Boreginden bi tanecik aldim gidoyorum nefis olmus ellerine saglik afiyet seker olsun .

    YanıtlaSil
  10. GÖZLERİNDEN IŞIK KALBİNDEN ALLAH SEVGİSİ EKSİK OLMASIN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN...

    YanıtlaSil
  11. Bu kudretli gecenin, bizlere hayırlara iyiliklere vesile olmasını temenni ediyor, mevlüt kandilinizi kutluyorum. Sevgiyle sağlıcakla kalınız.

    Afet Ergü

    YanıtlaSil
  12. Bugün ellerini semaya gönlünü Mevlaya aç, bugün günahlardan olabildiğince kaç, bugün en gizli incilerini onun için saç çünkü bugün kandil, kandilin mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  13. canım,hayırlı kandiller,sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ne lezzetli görünüyor.
    Sevgiler.
    ELLERİNİ AÇ MELEKLER GÜL KOYSUN, GÜLÜ KOKLA YÜREĞİN SEVGİ İLE DOLSUN.
    BU DÜNYA SANA VE SEVDİKLERİNE HEP CENNET OLSUN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

    YanıtlaSil
  15. Rabbim;
    dara düşünce sabır,Sabrı bulunca şükür ,Şükre erince rahmet ,Rahmete dalınca ihsan eyleyip gönünden geceni nasip etsin .
    Kandilin mübarek duaların kabul olsun arkadaşım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. kandiliniz mübarek olsun
    tekrar eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  17. Gül bahçesine girenler gül olmasalar da gül kokarlar. Kainatin en güzel gülünün(S.A.V) kokusunun üzerinize olması temennisiyle. Mevlit Kandiliniz Mübarek Olsun.
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  18. Canim benim... Ellerine saglik... Eminim cok hafif ve lezzetli bir börek olmustur... Mutlaka denemeliyim... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum....

    YanıtlaSil
  19. böreğine hayran oldum en kısa zamanda yapmayı düşünüyorum ben soda yerine yağ ve su kullanıyordum birde böyle deneyeyim

    YanıtlaSil
  20. iyi akşamlar canım nasılsınguzel yorumun için çok teşekkür ediyorum senin tarifler harika uçgen milföylü böreği deneyecem selamlar canım

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık canımcım,
    geçmiş olsun dileklerin için de ayrıca teşekkür ederim:)

    sevgiler..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim