5 Mart 2012 Pazartesi

Çaylı Kek


Bahar geldi diye sevinirken kış yeniden ce diye hayatımıza girdi. Tam mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır hesabı oldu. Beyazlara bürünmüş güzelliği seyretmek çok güzel ama uzun kış yorucu.
Yine de bizim için hafta sonunun neşeli bir hale gelmesini sebep oldu. Kardeşlerimle bir araya gelip oyunlar oynamaya bayılırız. Yine öyle bir akşam geçirmek için bir araya geldik ve güle oynaya geçen bir akşamdan sonra hava koşulları nedeniyle arabanın gitme ihtimali olmayınca hep beraber kaldık. Çok eğlenceliydi. Uzunca yıllardan sonra kardeşler bir arada uzunca saatler oyun, sohbet derken zamanın nasıl geçtiğini anlayamadık. Güzel anılarımızın çoğalması dileğiyle, hepimize güzel bir hafta diliyorum.
Tarifini seninle dergisinden aldığım çaylı keki Gelibolu17'nin hazırladığı  "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili elifindefterinden e gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı soğuk demli çay
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 su bardağı buğday nişastası
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket hazır kakaolu puding
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz içi
  • Bir tutam sevgi
Üzerine
  • ½ su bardağı hindistancevizi
Yapılışı
  • Yumurtaları ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  • Üzerine sıvıyağ, yoğurt ve demli çay ekleyip çırpmaya devam edin.
  • Un, nişasta, kabartma tozu ve vanilya başka bir kapta harmanlayın.
  • Üzerine kakaolu puding, galeta unu ilave edin ve tekrar karıştırın.
  • Bu toz karışımı yumurtalı karışımın üzerine aktarın ve çırpın.
  • Son olarak ince çekilmiş ceviz içini de ilave edin ve tahta kaşık yardımıyla tüm malzemeler iyice harmanlanıncaya kadar karıştırın.
  • Kek kalıbınızı sıvıyağla yağlayın ve toz şeker ya da un serpin.
  • İçine karışımı boşaltın.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kürdanı ortasına batırdığınız da kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Kek biraz ılıyınca üzerine hindistancevizi serpin.
  • Afiyet olsun.

26 yorum:

  1. İlk gözağrımdır çaylı kek. Harika yapmışsınız ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Allah bozmasın,daim etsin mutluluğunuzu.
    Çok güzel bir kek,ellerine sağlık,öpüyorum.
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  3. yumuşacık mis kokulu bir kek varmış burda! ellerine sağlık ablajım :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor, yumuşacık bir kek olmuştur eminim.

    YanıtlaSil
  5. çaylı kekı cok severım canım harıka oluyor yumusacık ellerıne sağlık cok guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık,çaylı kek yıllardır duyarım ama hiç yapmadım.Senin tarifinden denerim artık:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. ben çok yaparım çokta severim canım.pişti olduk sanırım bugün.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. farklı bir lezzet olmuş deneyeceğim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. favori kekim benim:))
    ellerine sağlık çok ama çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  10. Çok severim çaylı keki.Soğuklar bir hafta daha bizimleymiş.Bu yıl çok özledik baharı.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Canım keyifli zamanların hep çoğalsın:)
    Ne güzel ben de ara ara yaparım ama doğrusu senin kek daha zengin. Ben galeta unu, puding ve nişasta kullanmamıştım. Ellerine sağlık, keyifli sofraların olsun:)

    YanıtlaSil
  12. bayılrım böyle aile toplantılarını.allah neşenizi ve beraberliğiizi daim etrsin.kek süper görünüyor.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. Bu keki ben de yaparım arada aynı yerden almışız tarifi. Nefis değil mi? Ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  14. Canim ellerine saglik afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  15. Çaylı kek ilk denediğim tariflerdendir eline sağlık

    YanıtlaSil
  16. Canımmm sevgi her derdin ilacı onu ka
    tarak yapılan her lezzet çok özel uzun zamandır yapmadım çaylı kek elle
    rine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. çaylı ,kahveli kekelrin tadı bir başka oluyor,ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  18. çaylı keki seviyorum ben. ellerine sağlık. sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağğlık bülbülümm.
    elimde bir fincan çayım,ama yanında böyle bir kek fena olmazdı.
    ahh olaydı şimdi..
    kışın güzel taraflarından biri debutaze taze yapılan kekler bencede:)
    aldım bi dilimcik..
    baki muhabbetlerimle.
    :)

    YanıtlaSil
  20. Nefis görünüyor canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  21. Merhaba, çok leziz görünüyor, elinize sağlık. Diyetteyim uzak durmaya çalışıyorum. Ama denemem lazım. Bloğunuz çok güzel, sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Annem ilk kek yapmaya başladığında en favori kekimizdi. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık.. desteğin içinde çok teşekkür ederim
    sevgilerimle
    seval

    YanıtlaSil
  24. Birgül ablacım öncelikle geçmiş olsun dileklerine teşekkür ediyorum..Ahhh ne güzeldir öyle evde toplaşmak oyun oynamak ve sonunda bereber uyumak..bizim çok kalabalık bir ailemiz olmadı ama ben bunu lise kız arkadaşlarımla yasadım yada çocukluk arkadaşımla istanbula gitsem yine yaparız....Çaylı kek ne kadar eskimeyen bir tariftir dime aynı kısır gibi eline sağlık.....

    YanıtlaSil
  25. Tarif yayınlandı ellerinize sağlıkk

    http://elifindefterinden.com/2012/03/07/cayli-kek/

    YanıtlaSil
  26. Ellerinize arkadaşım aglayan kekiniz nefis ve leziz gözüküyo sizlere afiyet olsun canım kadınlar günümüzüde kutlarım

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim