17 Aralık 2012 Pazartesi

Kremşantili Kurabiye

"15 yıl kadar önceydi. Tommy 'yı ilk o gün görmüştüm. İnancın Tarihi dersimin öğrencilerinden biriydi. Uzun saçlı, değişik bir gençti. Sınıfta benimle en çok tartışan öğrenci oldu. Tanrı 'ya kayıtsız şartsız inanmayı kabullenmiyordu..
Mezun olurken bana, imalı imalı "Günün birinde Tanrı 'yı bulacağıma inanıyor musun, hocam ?" dedi..
"Hayır" dedim, yumuşakça..
"Yaa.." dedi.. "Oysa senin bu derste Tanrı 'yı pazarladığını sanıyordum hocam.."
Kapıdan çıkıp gitmek üzereyken arkasından seslendim : "Tanrı 'yı bulabileceğini düşünmüyorum. Ama o seni mutlak bulacak, bir gün, eminim." Tommy omzunu silkip yürüdü.
Mezuniyetten sonra izini kaybetmiştim ki, acı haberi kendisi getirdi bana.. Ölümcül kansere yakalanmıştı. Odama girdiğinde zayıflamış, çökmüştü. Kemoterapi, o uzun saçlarını dökmüştü. Ama gözleri hala pırıl pırıldı. "Birkaç haftalık ömrüm kalmış hocam" dedi. "Sana bir şey sorabilir miyim?" dedim.. "Tabii" dedi.. "Ne sormak istiyorsun?..".
"Sadece 24 yaşında olmak ve ölmekte olduğunu bilmek nasıl bir şey?.."
"Daha kötüsü olabilirdi. 50 yasında olmak, kafayı çekmek, hep değişik kadınlarla birlikte olmak ve müthiş paralar kazanmayı yasamak sanmak gibi.."
Sonra niye geldiğini anlattı..
"Okulun son günü size Tanrı 'yı bulup bulamayacağımı sormuş, "Hayır" yanıtı alınca şaşırmıştım. Sonra "Ama o seni bulur" dediniz.. işte bunu çok düşündüm. Doktorlar ciğerimden parça alıp kötü huylu olduğunu söyleyince, Tanrı 'yı aramayı ciddiye aldım birden. Habis ur diğer hayati organlarıma yayılmaya başlayınca sabahlara kadar dualar etmeye başladım. Hiçbir şey olmadı.. Bir sabah uyandığımda, ilahi bir mesaj alma yolundaki umutsuz çabalarımdan vazgeçiverdim, aniden. Ömrümün geri kalan vaktini, Tanrı, ölümden sonra hayat falan gibi şeylerle geçirmeyecektim. Daha önemli şeyler yapma kararı aldım. O zaman gene sizi düşündüm.. 'En büyük mutsuzluk sevgisiz bir hayat sürmektir. Bundan daha kötüsü de bu dünyadan, sevdiklerine 'Seni seviyorum' diyemeden gitmektir' demiştiniz. Son günlerimi bu eksiği gidermekle harcayacaktım işte.. En zorundan başladım. Babamdan.."
Oğlu yanına geldiğinde babası gazete okuyormuş.. "Baba seninle konuşmam lazım" demiş, Tommy.."Peki konuş oğlum.."
"Yani çok önemli bir şey.."Babası gazeteyi 10 santim aşağı indirmiş o zaman..
"Neymiş o bakalım?.." "Baba, seni seviyorum. Bunu bilmeni istedim.."
Tommy gülümsedi, arkasını anlatırken.. Babasının elinden yere düşmüş gazete.. Hayatında hiç yapmadığı iki şeyi yapmış.. Tommy'ye sarılmış ve ağlamış. Sabaha kadar konuşmuşlar.. Babası ertesi sabah işe gitmek zorunda olduğu halde.. "Annem ve kardeşimle daha kolay oldu" diye devam etti Tommy..
"Onlar da bana sarılıp ağladılar. Yıllardır bana söylemedikleri, söyleyemedikleri şeyleri anlattılar.. Bütün bunları yapmak için bu kadar geç kalmış olmama üzüldüm sadece.. Çünkü, bana aslında çok daha yakın olması gereken insanlara, ölümüm gölgesi üzerime düşünce kalbimi açıyordum."
Nefes aldı Tommy..
"Bir gün baktım.. Tanrı orada hemen yanı başımda duruyor. Ona yalvardığım zaman bana gelmemişti. Onun kendi programı vardı. Kendi bildiği gibi yapıyordu.. Gerçek olan şu ki, haklıydın.. Ben onu aramaktan vazgeçtiğim halde, gelmiş beni bulmuştu." "Tommy" dedim, "Sandığından çok önemli şeyler söylüyorsun, tüm insanlığa.. Sen, Tanrı 'yı bulmanın en emin yolunu anlatıyorsun. Onu sadece kendine ayırmak, sadece ihtiyaç duyunca aramak işe yaramaz.. Ama hayatini sevgiye açarsan o gelir seni bulur.. Bunu anlatıyorsun farkında misin ?."
......
Evet...
İnsanlara, sevdiklerinize "Seni seviyorum" demek için, ölümü beklemenize gerek yok.. şimdi, hemen şimdi başlayabilirsiniz.. Başlayın ki, hayatiniz güzelleşsin, zenginleşsin.. Hem şimdi başlamazsanız, belki de hiç söyleme şansınız olmayabilir.. "

Dilerim sevmek ve sevilmek için geç kalmayız.
Tarifini hünerli bayanlar dan aldığım krem şantili kurabiyeyi paylaşmak istiyorum. Bu lezzetli kurabiyeler tüm bloglar tarafından paylaşılıp, sevildiğini biliyorum, benim arşivimde de olmalı diye

Malzemeler
Sade
  • 2 Paket (1 Kutu) Sade Krem Şanti
  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Sıvı Yağ (fındık yağı kullandım)
  • 2 Su Bardağı Un
  • 1 Su Bardağı (ince kırılmış) Fındık
  • Pudra Şekeri (üzerine serpmek için)
  • Bir tutam sevgi
Kakaolu
  • 2 Paket (1 Kutu) Kakaolu Krem Şanti
  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Sıvı Yağ (fındık yağı kullandım)
  • 2 Su Bardağı Un
  • 1 Su Bardağı (iri kırılmış) Ceviz
  • ½ Su Bardağı Damla Çikolata
  • ½ Çay Kaşığı Türk Kahvesi
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Toz halindeki kremşantileri yoğurma kabına alın.
  • Üzerine sıvıyağı ,kahveyi ekleyin ve çırpma teli çırparak ile harmanlayın
  • Elenmiş unu ekleyin ve hamur toparlanıncaya kadar yoğurun.
  • Ceviz ve damla çikolataları ekleyip, çok az daha yoğurun.
  • Hamuru buzdolabında yarım saat kadar bekletin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve üzerine hafifçe bastırın.
  • Yağlı kağıt serilmiş ya da hafifçe yağlanmış tepsiye bir parmak boşluk bırakacak şekilde dizin.
  • Üzerlerine çatalla bastırarak şekil verin.
  • Önceden ısıtılmış kısa sürede pişirin.
  • Kurabiyeler fırından çıktığında yumuşak görüntüsü sizi yanıltmasın,bekledikçe sertleşiyor.
  • Sadesini yaparken de aynı işlemleri yapıp, piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpin.
  • Afiyet olsun.

33 yorum:

  1. Hikayenden hepimizin ibret almasi lazim... Hicbir zaman hicbirsey icin gec degildir,,, Haydi hemen baslayalim sevdiklerimize haykirmaya, "sizleri seviiiyooorummmm" demeye....
    Sevgilerimle, ellerine saglik arkadasim... Seni Seviyorummm:)

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    haklısın hiç bir şey için geç değildir. Özellikle sevgi için.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım...
    denemek isterim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Dilerim beğenirsin.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  4. Çok etkileyici bir hikaye.Ertelenen çok şey var hayatımızda ama akıp giden zamanın ertelendiği yok ..Ellerinize sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      evet bir çok şeyi erteliyoruz ve farkına vardığımız da geç kalmış olabiliyoruz. Dilerim geç kalmayız.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  5. okudukdan sonra tarif görecek halim kalmadı desem kızmassın dimi? çok güzel kaleme alınmış.. Allah'ım sevdiklerimizi bize bağışlasın.. ellerine sağlık canım sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın insanın kalbine dokunuyor.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  6. Canım benim, güzel yazın için teşekkürler.
    Özellikle küçük kızımın (sınav senesinde)telaşesinne o kadar daldım ki, bütün enerjimi onun moralini yükseltmek için uğraşıyorum. Seni de ihmal ettim biliyorum. Kusuruma bakma emi...
    Güzel elerine sağlık, sen yaparsın de ben beğenmez miyim?
    Sevgiler , selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Sen kuzucuğun moralini yüksek tut, başka bir şey istemem.Uygun olduğunda görüşürüz.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  7. Ben çok bonkörüm bu konuda, çocuklarım da öyle büyüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ne mutlu sana.Yaşamda ki en güzel şeyi başarmışsın.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  8. Kocaman sevgiler...Kurabiyeyi deniycem ,güzel olmuştur eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Dilerim beğenirsin.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  9. Anneme babama çok sevmeme rağmen söyleyemem ama çocuklarıma ve eşime bıktırırcasına söylüyorum.:))
    Nedense anneme,babama söylemeye utanıyorum.Çok saçma biliyorum ama öyle işte..:))
    Ablacım kakaolusunu denemedim ama eminim çok lezzetli olduğuna.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ne diyeceğimi bilemedim ama eminim ailene sevgini davranışlarınla belli ediyorsundur.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  10. yazıyı okuyunca kuraiyeye yorum yazamadım canım.özür.çok üzldüm çok.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın, kalbe dokunan bir öykü. Sevdiklerimizle güzel paylaşımlar dileğiyle,
      Sevgiyle kal.

      Sil
  11. Hikaye çok etkiledi beni Sevgili Birgül hanım.
    Gerçekten sevdiğini söylemek çok önemli. Bu yönden içim rahat. Babama , anneme hep söyledim çocuklarıma, arkadaşlarıma hep söylerim onları ne kadar çok sevdiğimi:))))teşekür ederim bu güzel paylaşım için.
    Krem şantili kurabiyeler nefis gözüküyor ellerinize sağlık olsun, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      blogunun sürekli takipçisi olarak bu dediklerine şahitim.
      Yaşam da ki en zor ve güzel şeyi başarman ne güzel.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  12. seni seviyorum ablacım.
    kıyır kurabiyeden aldı gülün:)
    ellerine yüreğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ben de seni çoook seviyorum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  13. Canım ellerine sağlık bende yaparım harika olur sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. bende bu seni seviyorum deme konusunda çok zayıfım :))

    bu kurabiyeyi bir tek ben yapmadım herhalde :) en kısa zamanda deneyeceğim emeklerine sağlık ablacığım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      gerçekten çocuklarımıza söyleyebildiğimiz kadar büyüklerimize söylemek kolay olmuyor ama dilerim başarabiliriz.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  15. Arada bir böyle güzel yazılar paylaşıyorsun ya inan verdiğin tarifin önüne geçiyor. Çok güzeldi teşekkürler. (her ikisi de)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Bende sevdiğim öyküleri sizlerle paylaşmaktan çok mutluyum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  16. ellerinize sağlık..sayfayı her açtığımda mutfağa koşup müzik eşliğinde tarifleri uygulayasım geliyor:)tembellikten sıyrılıp bir şeyler yapmaya odaklanabiliyorum bu çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      sözlerin içimi ısıttı. Bir kişiye bile bunu başarabiliyorsam çok mutlu olurum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  17. bazen farkında olmadan geç kalırız,her şey zamanında güzel.
    kurabiyeler nefis görünüyor eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın geç kalmamalı.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  18. Ellerinize sağlık. Ayrıca 'Sevgi'nin, her şeyin reçetesi olduğuna dair çok manidar bir yazı, paylaştığınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim