27 Aralık 2012 Perşembe

Mayalı Çörek

Bir yıl daha bitmek üzere, her taraf yeniden ışıl ışıl.Yılbaşı yaklaşırken etraftaki ışıltıyı seviyorum, içimde çocuksu bir mutluluk yaratıyor her şeye rağmen.
Ankara bahardan kalma günler yaşıyor. Güneş ışığıyla uyanıyoruz hava soğuk bile değil. Akşama doğru bir sis bulutuyla kaplanıyor her yer. Bütün gece uyanıp uyanıp baktım. Göz gözü görmeyecek kadar sis vardı. Sabah yeniden her yer pırıl pırıl. Tabii gece yarısı kuzumun Kastamonu' dan gelmiş olması da benim  dünyamı pırıltılı hale getirdi. Dilerim tüm arkadaşlarımın da uzakta olan çocukları yılbaşı için evlerine mutluluk ve neşe katmak için gelmişlerdir.
Blogların iyilik meleği, her ihtiyacı olanın yanında yer alan sevgili arkadaşım 
Deryaylalezzetler den aldığım mayalı çörek tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.Biz o kadar çok sevdik ki. Arkadaşıma paylaşım için çok teşekkür ediyorum. Daha sonra da kuzumla ilgilenmek için izin istiyorum.

Malzemeler:
  • 1/2 paket yaşmaya (ben 1 adet toz maya kullandım)
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 adet yumurta (sarısını üzeri için ayırın)
  • 3,5 su bardağı un 
İçine
  • Beyaz peynir
  • Maydanoz
Üzerine
  • Susam ya da çörek otu
Yapılışı
  • Ilık süt, tuz, şeker, sıvıyağı ve yumurta akını yoğurma kabına alın ve iyice harmanlayın.
  • Elenmiş un, kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun.
  • Üzerini kapatın ve en az yarım saat mayalanmaya bırakın.
  • Hamuru yeniden yoğurun, havasını çıkarın ve hamurdan büyük parçalar alın  ve dikdörtgen şeklinde açın.
  • Uzun kenarına peynirli karışımı koyun ve rulo şeklinde sarın.
  • Uzun ruloları istediğiniz büyüklükte kesin.
  • Tepsiye yağlı kağıt serin ve dilimlenmiş ruloları tepsiye dizin.
  • 15 dakika tepside mayalanması için bekleyin ve yumurta sarısını sürün. Arzunuza göre susam ya da çörek otu serpin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

48 yorum:

  1. Canım onur duydum teşekkür ederim faydam oluyorsa ne mutlu bana.Çörekler nefis ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      asıl biz teşekkür ederiz. Paylaştığın güzel şeyler için. Tüm bloglara yardımların için.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. PUF PUF NEFİS OLMUŞ,ELİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  3. Gözünüz aydın Sevgili Birgül hanım kızınız gelmiş. Ne güzel ..... Hep böyle mutlu olmanızı , birlikte olmanızı dilerim
    mayalı çörek çok güzel görünüyor ellerinize sağlık olsun, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      hepimiz için aynı dileği bende diliyorum, teşekkürler.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  4. ohh ellerine sağlık
    çok beğendim fotoğrafları pufidik bir tarifmiş
    yapılcaklar listesinde yerini aldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim.Dilerim yapınca beğenirsin. Arkadaşıma teşekkür ederim bu tarif için bende.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  5. ellerine sağlık canım.nefis olmuşlar.afiyet şeker olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim, hepimize afiyet olsun diyorum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  6. mayalı olan herşeyi seviyorum :))
    yumuşacık mis gibi oluyor...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      gerçekten de mayalı hamur yumuşacık oluyor.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  7. Ellerine saglik canim afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    teşekkür ederim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. NEFİS GÖRÜNÜYOR ARKADAŞIM.ELİNE SAGLIK..

    YanıtlaSil
  10. puf puf olmuşlar görüntü çok güzel ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Gözünüz aydın.Ne güzel bir duygudur bilirim insanın hasretini çektiği yavrusuna kavuşması.Benim oğlum gelemedi 2 ocakta finalleri başlıyor.2-3 gün için yol stresi sıkıntısı çekmesin dedik ama burnumda tütüyor..2 hafta daha sabretmeliyim bu neşeyi,mutluluğu yaşamak için.Çörekler yumuşacık duruyor ellerinize sağlık.Kızınıza da afiyet olsun,neşeniz,mutluluğunuz daim olsun.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın kuzular gelince hayat daha da güzel.Hayırlısıyla sınavlarını versin de öyle gelsin kuzucuğun. Az kalmış, sabır tatlım.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  12. Derya'ya ve sana paylaşımlarınızda dolayı teşekkürler. Gözünaydın kuzunla bol bol hasret gider. Sağlıklı ve mutlu yıllar dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Derya'ya bir kere daha teşekkür ederim bu güzel tarif için.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  13. Aaa benim yorum çıkmadı galiba:(
    Olsun yine yazarım, kuzucuğun gelmiş, gözlerin aydın olsun.
    Elcağızlarına sağlık, bak pişti olmuşuz.
    Çok çok selamlar sevgiler gönderiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Kuzuma kavuştum çok şükür. Kalp kalbe karşıymış ikimizin tarifi de benzer olmuş, ne güzel.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  14. ELLERİNİZE SAĞLIK, NE DE GÜZEL KIZARMIŞLAR, NEFİS GÖRÜNÜYOR.

    YanıtlaSil
  15. Gözün aydın ablacım kavuşmuşsun kuzuna,umarım musmutlu bir yılbaşı geçirirsiniz.
    Poğaçada nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Kuzumun yanımızda olması bizim için mutluluğun tarifi.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  16. bende ise durumlar aksine
    hiç yeni bir seneye giriyoruz gibi gelmiyor niyeyse
    hiç heyecan yada heves yok
    umarım son günde olsun bu heyecanı yakalarım
    mayalı çöreklere ben de bayılırım
    eline emeğine sağlık
    bu arada sevindim kavuşmanıza
    ayrılıkların en güzel yanı kavuştuğumuz anlar herhalde
    kısa süreliğine bile olsa
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      dilerim son anda neşe gelir. Belki de kuzunun gelememesi seni etkilemiştir. Haklısın en güzel şey onlarla kavuşmak.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  17. nefis görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun sevgiler
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  18. ellerinize sağlık.süper görünüyorlar.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      güzel sözlerin için teşekkür ederim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  19. gözün aydın canım,çok sevindim ,her halde noel baba gelse o kadar mutlu olamazdın ,benimkisi gelmeyecek,ikinci yeni yılı onsuz,ileriye küçük de uzaklara giderse ....çok mutlu ol canım,selamlar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      çok haklısın kuzumun yanımızda olması harika bir şey çok şükür.Senin kuzunda en kısa zaman da gelir inşAllah.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  20. daldım,mayalı çöreğini de çok beğendim,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  21. Ablacim beni unutmadigin için çok mutlu oluyorum sagolasin yeni yılının sağlıklı ve ailenle geçmesini en içten sekilde diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      senin ve ailenin de yeni yılı sağlıkla, neşeyle geçsin ,nşAllah.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  22. Corekler nefis, kuzucugunuzda gelmis gozunuz aydin..sevdiklerinizle mutlu bir yila girmenizi diliyorum..hersey gonlunuzce olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Seni,n ve ailenin de yeni yılı huzurla, mutlulukla, sağlıkla geçsin inşAllah.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  23. Ellerinize sağlık Birgül hanım, çok lezzetli gözüküyor.
    Sizin, ailenizin ve sevdiklerinizin yeni yılınızı kutlar, sağlık, huzur ve mutluluklar dilerim.

    Esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      teşekkür ederim. Bizde siz ve ailenize yeni yılın sağlık, neşe ve mutluluk getirmesini diliyoruz.
      Esen kalın.

      Sil


  24. HÜZÜNLÜ KIVILCIM TİTRİYOR KALPLERDE
    2012 YILIN GÖTÜRDÜKLERİ İLE
    GÜLÜMSEMEMİZ ASLA DÜŞMESİN YÜZÜMÜZDEN
    SADECE MUTLULUK 2013 GETİRSİN HEPİMİZE
    ARKADAŞLAR......................................................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Aynı dilekleri bende senin için diliyorum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  25. mutlu,sağlıklı ve neşe dolu yıllar diliyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      güzel dileklerine teşekkür ediyorum ve senin için de diliyorum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  26. Ellerine sağlık. Size sevdiklerinizle beraber mutlu, sağlıklı, çok şanslı bir yeni yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      güzel dileklere teşekkür ediyorum. Size ve ailenize aynı dilekleri diliyorum.
      Esen kalın.

      Sil
  27. Canım,
    amin diliyorum. Yeni yılın sağlık, neşe ve huzur getirmesini diliyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim