24 Mayıs 2010 Pazartesi

Kelebek Pasta


Hafta sonu kızımın gelmesiyle beraber renklenen hayatım, dün gece gitmesiyle beraber yerini sessizliğe bıraktı.
Ama birbirimize söz verdik. Haziran’ın sonunda okulu bitiyor. İnşallah üç ay boyunca beraberiz. O nedenle hüzün yok.
Yeğenlerimle beraber mutfaktan hiç çıkmadık desem inanın. O kadar çok arkadaşımın tarifini denedik ki. Her biri diğerinden güzeldi. Arşivim çok güzel tatlara kavuştu.
Çoğunu onlara gösterdim ve onlar beğenip seçtiler. Öncelikleri çikolatalı tatlılardı. Sevgili
Pembe tatlar 'ın blogundan seçtiğim kelebek pastaya bayıldılar. Ben sadece kekini yaptım, gerisi onlara ait.
Sevgili Aslı bloguna da bayıldılar. O kadar çok şeyi beğendiler ki, her geldiğimizde bunları da yapalım dediler. Aslı’ma çok teşekkür ediyorum. Onların sevgi ve teşekkürlerini de buradan iletiyorum.
Yaptığımız bu pastayı,“Ayşe Yaman'ın sponsorluğun da yaman etkinlikler” çerçevesinde bu ay ki etkinlik konusu olan KREM ŞANTİLİ TATLILAR ‘a ev sahipliği yapan mutfaktayimm ‘a gönderiyorum.

Bol katılımlı bir etkinlik olması dileğiyle, arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 2 fincanı toz şeker
  • 3 fincanı un
  • 1 kahve fincanı süt
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Bir tutam sevgi
Arası için
  • Orman meyveli krem şanti
  • 1 su bardağı süt
Üzerine
  • 1/2 paket kakaolu çikolata sosu
  • 1 su bardağı süt
Yapılışı
  • Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  • Kakao ve sütü de ekleyin, çırpın.
  • Elenmiş un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin. Çırpın.
  • Yağlanmış şeker ya da un serpilmiş kek kalıbına boşaltın.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Orman meyveli krem şantiyi sütle çırpın. Buzdolabında bekletin.
  • Pişen keki biraz dinlendirdikten sonra, önce tam ortadan ikiye kesin.
  • Parçalarında aralarını kesin. (4 parça kekimiz oldu)
  • İlk parçaları sırt sırta gelecek şekilde servis tabağına alın.(Ters olarak)
  • Arasına krem şantiyi iyice sürün.
  • Üzerine diğer kapaklarını kapatın.
  • Üzerlerine çikolatalı sosu sürün.
  • İstediğiniz şekilde süsleyin.
  • Afiyet olsun.

14 yorum:

  1. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık enfes görünüyor. yeni takipçinizim...

    YanıtlaSil
  3. siizin yazilari okudukca bazen ben de korkuyorum benim kizm da 14 yasina geldi bir kac sene sonra biz de boyle ayriliklar yasarmiyiz diye insallah olmaz cunku ben burda zaten annem ,kardeslerimden butun sevdiklerimden ayri gurbetteyim bari cocuklarim yanimda olsunlar sizin de bir an once devamli kavusmanizi diliyorum

    YanıtlaSil
  4. Allah kavuştursun arkadaşım hep diyorum evlat hiç bi şeye benzemiyor Rabbim acılarını göstermesin hayırlı yazılar yazsın pasta harika olmuş hepinizin ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Allah kavuştursun canım,çocuklarımız iyi olsun da biz anneler her şeye razıyız.... pasta da harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. mmm nefis görünüyor ellerinize emeklerinize saglik .Hayirli aksamlar canim öptüm.

    YanıtlaSil
  7. Abal cım ;
    Gene sevgi ile iç içe hazırlanmış lezzetı paylaşmışsın bizlerle..
    Yapanların emegı gecenlerı ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Canim benim, öncelikle Allah Kavustursun.... Sonra da ellerine saglik senin ve yegenlerinin.... Cok güzel bir pasta hazirlamissiniz... Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  9. canım arkadaşım ellerine sağlık tam bahara yakışır cıvıl cıvıl uçuşan bir pasta olmuş,süslemesinide çok beğendim.sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Kızına kavuşmana az kalmış. Zaman su gibi geçer inşallah.
    Pasta da çok güzel görünüyor. Çocuklar böyle şirin pastaları çok seviyorlar.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Allah kavuştursun, hepinizin ellerine sağlık, yarasın:)

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar güzel sevgi dolu bir kelebek olmuş bu böyle canım... Ellerinize sağlık, sağlıcakla kavuşun inşallah canım güzel kızına. Pozitif yorumuna çok teşekkür ediyor, seni ve kuzularını öpüyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. pasta çok güzel görünüyor hepinizin ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim