19 Kasım 2012 Pazartesi

Tavada ıspanaklı börek

Genç bir çift, yeni bir mahalledeki yeni evlerine tasınmışlar. Sabah kahvaltı yaparlarken, komsu da çamaşırları asıyormuş. Kadın kocasına ' Bak, çamaşırları yeterince temiz değil, çamaşır yıkamayı bilmiyor, belki de doğru sabunu kullanmıyor.' demiş. Kocası ona bakmış, hiçbir şey söylememiş, kahvaltısına devam etmiş.
Kadın, komsusunun çamaşır astığını gördüğü her sabah ayni yorumu yapmaya devam etmiş.
Bir ay kadar sonra, bir sabah, komsusunun çamaşırlarının tertemiz olduğunu gören kadın çok şaşırmış 'Bak' demiş kocasına ' Çamaşır yıkamayı öğrendi sonunda, merak ediyorum, kim öğretti acaba ?'
'Ben bu sabah biraz erken kalkıp penceremizi sildim' diye cevap vermiş kocası.
Hayatta da böyle değil midir ?
Başkalarını izlerken gördüklerimiz, baktığımız pencerenin ne kadar temiz olduğuna bağlıdır. Birini eleştirmeden ve hemen yargılamaya davranmadan önce zihin durumumuza bakmak ve 'iyi' olanı görmeye hazır olup olmadığımızı fark etmek güzel olmaz mı?
Gri bir Ankara dan sevgiler gönderiyorum.

Sizlere YEMEKGURMESİ 'nin sponsor olduğu ve sevgili arkadaşım,DERYAYLA LEZZETLER işbirliği düzenlenen ve son iki gün kalan etkinliğini hatırlatmak istedim.
Tarifini sevgili arkadaşım , bir-kase-lezzet.den aldığım tavada ıspanaklı böreği hem kolaylığı açısından hem de lezzetinden dolayı biz çok sevdik. Arkadaşıma çok teşekkür ederim.
Porselen Çay Etkinliğine ev sahipli yapan,Gelibolu17 ye gönderiyor ve etkinlikte kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler
  • 2 veya 3 Adet yufka(tavanın ve yufkanın büyüklüğüne göre)
  • 1 Bağ ıspanak
  • 1 Adet havuç (ben koymadım)
  • 1 Çay bardağı süt, yoğurt karışımı
  • 1 Çay bardağı sıvıyağ
  • 1 Çay kaşığı karbonat
  • Kaşar veya beyaz peynir(Arzunuza bağlı peynir çeşidi)
  • Pul biber, karabiber
  • 1 Kaşık tereyağı ya da margarin
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • İç harcı hazırlamak için temizlenmiş ıspanakları doğrayın. Havuçları rendeleyin.
  • Peyniri ve baharatları da ilave edin. Hepsini harmanlayın.
  • Sosunu hazırlamak için, yoğurtlu sütlü karışımı, sıvıyağı, karbonatı başka bir kapta harmanlayın.
  • Yufkayı tezgahınıza serin ve ortadan ikiye ayırın. Hazırladığınız sostan yufkanın her tarafına fırça yardımıyla sürün.
  • Ispanaklı harcı uzun kenarına koyun ve yan kenarlarını içine kapatın. Rulo şeklinde sarın.
  • Tavaya margarini sürün.Hazırladığınız ilk yufkayı ortadan başlayacak şekilde kendi etrafında döndürerek (gül şeklinde) yerleştirin.
  • Diğer yufkalara da aynı işlemi yapın ve tavanın tamamını doldurun.
  • Kalan sosu üzerine sürün.
  • Tavayı ocağa alın ve orta ateşte önce altını kızartın. Düz bir tabak yardımıyla alt tarafını da çevirin kalan yağı ekleyin ve böreğin pişmeyen tarafını da pişirin.
  • Afiyet olsun. 

55 yorum:

  1. :))))))))))))))))))
    minik hikayenle gülümsedim ablacım.)
    ellerine sağlık tava böreğin nefis olmuş ellerine emeklerine sağlık.))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      gülümseyerek başlanan haftanın çok güzel geçmesi dileğiyle.

      Sil
  2. KISSADAN HİSSE ÇOK GÜZELDİ
    BÖREKTE ONDAN GÜZEL
    ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      hisenin hepimizin yaşamında iz bırakması dileğiyle,teşekkür ederim.

      Sil
  3. Yazın çok güzel,diline sağlık..Ellerine sağlık,böreğinde çok güzel olmuş..Çokta pratik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      çok pratik gerçekten. Arkadaşıma bir kerede buradan teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. Sahane bir hikaye... Anlayana misali...:)
    Böregine bayildim arkadasim... Mutlaka deneyecegim... Ellerine saglik... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      olaylara biz nasıl bakarsak öyle görüyoruz. Hep en güzel şekilde görmek dileğiyle.

      Sil
  5. yaşasın börek var :)))
    size geliyorum :))
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Çok severim bu hikayeyi.Bende bugun ıspanaklı börek yapıcam :) Böreğinde çok güzel görünüyor ellerine kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, güzel bir öykü. Yaşam da çogu kişi sadece kendine göre bakıyor. Öyle olmamak dileğiyle.

      Sil
  7. harika ir öykü ve nefis bir börek.ellerine sağlık canım arkadaşım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim.Yaşamda hepimiz empati de yapabilsek daha mutlu olabiliriz bence de.

      Sil
  8. insanı anlatan en güzel öykülerden biri,kimse kendine bakmaz.börek nefis görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın hepimiz önce kendi eksikliklerimizi görebilsek daha da mutlu olabiliriz.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  9. Estupenda receta me gusta,abrazos y abrazos.

    YanıtlaSil
  10. İnsanoğlu için en kolay şey başkalarını eleştirmektir herhalde:(
    Başkalarından önce biraz kendimize bakabilsek hem daha mutlu oluruz hem daha çok sevilen:)

    Sevgili Birgül hanım
    böreğe bayıldım ellerinize sağlık
    her ne kadar bizim evde rejim rüzgarları esiyor olsada mutlaka yapacağım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      galiba en çok başarılı olduğumuz konu eleştirmek. Keşke kendimizi de eleştirebilsek.
      Rejim de başarılar diliyorum.

      Sil
  11. kıssadan hisse her zaman benim için vardır canım bülbülüm.
    YORUMU GÖRÜNCE IŞINLANDIM SANA ELLERİNE SAĞLIK LEZZETLİ VE Bİ OKADAR PRATİK ALDIM CANIM ÇAYIMIN YANINA:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      sayende bu güzel tariffle buluştum. Bir kere daha teşekkürler.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  12. Hikayeye bayıldım,çok manidarmış,yüreğine sağlık....Tarif içinse çok teşekkürler ellerin dert görmesin,gene bekliyorum,şimdi burda yayında güzel böreğin http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/tavada-ispanakl-borek.html selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim.Bol katılımlı bir etkinlik olması dileğiyle,

      Sil
  13. Canim ellerine saglik nar gibi kizarmis .

    YanıtlaSil
  14. Selam Birgül hanımcığım gül kokulu Medine'mden Ankara'ya selam olsun.
    Hikaye çok güzel paylaştığınız için teşekkürler.
    Rabbim güzel bakıp güzel gören gözler versin hepimize.
    Elinize sağlık börek nefis bende yapıyorum ama ıspanaklısını hiç yapmadım eminim harika olmuştur çünki ıspanağı çok severim.
    sevgilerimi bıraktım size
    www.papatyasef.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      Ankara'dan da gül kokulu Medine'ye kucak dolusu sevgiler.
      Yaptığın her şeyin çok güzel olacağına eminim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  15. Birgül'cüm ellerine sağlık börek çıtır çıtır olmuş ellerine sağlık.Çekiliş için banneride eklemen lazım yazımda var kırmızı banner kodu kopyalayıp hemen eklermisin gadget olarak sağa html javascript olarak eklenecek:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim.Dediğini yaptım.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  16. oooohhh ellerıne emeklerıne saglık harıka

    YanıtlaSil
  17. of of harika bir börek
    kahvaltıların vazgeçilmezi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      kahvaltıda yanında miss gibi çayla vazgeçilmezim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  18. bu hikayeyi okumustum biryerler de.gercekten elestirmek ne kadar kolay baskalarini.cuvaldizi biraz da kendimize batirmamiz gerek.ellerine saglik borek cok guzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ne güzel özetlemişsin. Sadece iğneyi batırabilsek kendimize her şey daha farklı olacak.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  19. Yazını çok beğendim, tarifin de süper. Ellerine sağlık.

    Sena çeyiz

    YanıtlaSil
  20. Havalar soğudukça çayın yanında börek daha bir güzel oluyor bu börekte nefis olmuş mis gibi ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim, sıcacık çayla ve dostlarla sohbetle güzel oluyor.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  21. Bayılırım ama tarifte karbonat ilgimi çekti,yufka hazırken neden acaba karbonat kullanıyoruz.Elinize sağlık.Hikayeye gelince ,çok güzelmiş.Ders almak lazım,kişi önce kendine bakmalı.sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      kendimize bakabilsek zaten sorun kalmayacak ama galiba bunu başarabilmek asıl amacımız olmalı.
      Bir tarifim daha var onda da karbonat kullanıyorum, süt ve yoğurda ekleyince galiba daha yumuşak olmasına neden oluyor.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  22. Canım benim,
    Elcağızlarına sağlık, görüntüsü tadı hakkında ipucu veriyor. Şu hain nezleden bir kurtulayım, seninle en kısa zamanda görüşmeyi istiyorum.
    Afiyet ,bal olsun. Öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım şu modele bir bak istersen, küçük kızın beğenir mi acaba?


      http://orguana.blogspot.com/2012/11/kapsonlu-atk-m-desek-acabayoksa.html

      Sil
    2. Canımsın,
      kuzumu düşündüğün için teşekkür ederim. Ona benzer geçen yıl yapmıştım gerçekten de çok severek kullanıyor.
      En kısa zaman da iyileş tatlım, bende seni çok özledim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  23. tavada olması süpermiş canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      tavada olması kolaylık , çay pişene kadar börekte hazır.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  24. Valla çok doğru. Bakış açımız hayata bakışımızı da etkiliyor. Böreğe gelince, ıspanaklı börek için ne söylenebilirki. Harika olmuş demekten başka..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ne güzel demişsin.Nasıl bakıyorsak öyle görüyoruz.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  25. Hikaye de börek de çok güzel dediğin gibi güzel bakmayı bilmemiz gerekiyor. SEvgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      zaten güzel bakıpta güzel görmemek mümkün mü? Bunu başarmak dileğiyle,
      Sevgiyle kal.

      Sil
  26. Nasıl güzel bi kıssa bu böyle,ne yalan söyleyeyim arada bende yapıyorum.
    Durup,düşünmeden,ön yargılı davranıyorum.
    Ablacım ellerine sağlık.
    Gece ayrısı görmem pek iyi olmadı..
    İştah açıcı görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      hepimiz zaman zaman bunu yapıyoruz. Bu önyargılı davranışlarımızdan tamamen kurtulmak dileğiyle,
      Sevgiyle kal.

      Sil
  27. böreksiz olmaz...
    çok severim...
    tavada da pratik olmuş...
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  28. ELLERİNİZE SAĞLIK,ŞİMDİ BENDE BİR TAVADA BÖREK POSTU HAZIRLADIM.ISPANAKLI BÖREKTE NEFİS GÖRÜNÜYOR.HAYIRLI AKŞAMLAR:)

    YanıtlaSil
  29. Ispanaklı börek yapmamak için zor duruyorum :)

    YanıtlaSil
  30. Merhaba ortak bir arkadaşımızdan gördüm blogunuzu..Hayat felsefeniz bana öyle uydu ki..Sizi takibe aldım bundan sonra takipteyim..Arzu ederseniz bana da beklerim.Sevgiler..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim