28 Kasım 2012 Çarşamba

Yeşil mercimek köftesi

  İstanbul'dan ve Mardin'den gelen misafirlerimiz sayesinde koşuşturmalı ama bir o kadar da keyifli günler geçirmekteyim.
Ailece gelenleri ağırlamak için seferber olunca sık sık beraber olmanın da mutluluğunu yaşamaktayız. Kahve bahane sohbet şahane şeklinde ki bugünlerde de bol bol yeni tariflerle tanışmaktayım. Teyzemin bir gazetenin köşesinden aldığı yeşil mercimekle yapılan köftesini çok sevdik. Hemen tarifini alıp, sizlerle paylaşmak istedim.
Tarifi ,Porselen Çay Etkinliğine ev sahipliği yapan, Gelibolu17' ye gönderiyorum. Arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler
  • 3 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 adet kuru soğan
  • 3 - 4 dal maydanoz
  • 3 - 4 adet yeşil soğan
  • Sıvıyağ
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 3 su bardağı su
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Tencereye sıvıyağ ve yemeklik doğranmış soğanı koyun ve kavurun.
  • Salçaları ekleyin  bir iki çevirdikten sonra suyu ve baharatları koyun kaynatın.
  • Kaynayınca bulguru ekleyin ve  1 - 2 dakika pişirin altını kapatın.
  • Tencerenin kapağını kapatın ve bulgurlar yumuşayıncaya kadar bekletin.
  • Bu arada mercimeği ayrı bir kapta haşlayın.Suyunu süzün.
  • Bulgur yumuşayınca mercimeği de ekleyin ve yoğurun.
  • İyice yoğurucunca ince doğranmış yeşillikleri de ekleyin ve harmanlayın.
  • Köfteleri yuvarlak yapın ve servis tabağına alın.
  • Afiyet olsun

20 yorum:

  1. Canımm ellerine sağlık nefis olmuş afiyet şeker olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Hep beraber olsun.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. ellerine sağlık bende yapmak istiyorum ama daha nasip olmadı.. bir tembellik ki sorma gitsin:) nefis gözüküyor sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Biliyorum ki en iyisini yaparsın. Ara sıra da tembellik yap iyidir.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  3. yeşil mercimekle hiç denememiştim..Ellerinize sağlık.İYİ AKŞAMLAR..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      bende ilk defa teyzem de yedim ama çok beğendik.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  4. Bu günlerde de ne canım istiyor anlatamam.en kısa zamanda yapıcam.Ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Dilerim beğenirsin.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  5. Merhaba çok teşekkürler güzel tarifiniz için şimdi yayında http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/yesil-mercimek-koftesi.html elleirne sağlık,gene beklerim,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      etkinliğinde kolaylıklar dilerim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  6. Hiç yemedim ama mutlaka denemeliyim,ellerinize sağlık olsun, keyifli sohbetler dilerim, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      dilerim beğenirsin, damak tadına uygundur inşAllah.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  7. Ellerinize sağlık,bol muhabbetli,neşeli günler diliyorum:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Dostlarla olmak, muhabbet güzel.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  8. Ablacım ellerine sağlık,inşaAllah yeşil mercimeklisinide deneyeceğim..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Dilerim beğenirsin denediğinde.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  9. bende bir kez denemiştim,sahiden nefis oluyor,üstelik çok da besleyici,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın çok besleyici.Sadece onunla bile doyulabilir.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  10. Hiç denemedim biliyor musunuz,ama Malatyalı bir arkadaşımda yemiştim. Yanlış hatırlamıyorsam, onun mercimekleri daha karaydı hatta. Ama tadı süperdi,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel ve değişik olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim