23 Ocak 2010 Cumartesi

Cevizli kurabiye


Okulların yarı yıl tatili başladı.
Kızımın da finalleri bitti ve inşallah yarın beraber olacağız. Gelmesini dört gözle bekliyorum. Beş gün kalacak ama bu bile bizim için çok iyi oldu.
Tüm öğretmen ve öğrencilere iyi tatiller dilerim.

Tarifini vereceğim kurabiyenin asıl adı çirkin kurabiye. Ama insaf, bu kadar lezzetli ( üstelik içinde ceviz olan bir tada) bir yiyeceğe neden bu isim verilir bilemiyorum.

Malzemeler
  • 2 adet yumurta
  • ½ çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket yumuşak margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet vanilya
  • 1 adet kabartma tozu
  • 5 – 5,5 su bardağı un
  • 1 su bardağından fazla iri çekilmiş ceviz
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yumurtaları hamur yoğurma kabınızda çırpın.
  • Sıvıyağı ve yumuşak margarini ekleyin ve yoğurun.
  • Pudra şekerini ve vanilyayı ekleyin, iyice yoğurun.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyin, yoğurun.
  • Cevizleri ekleyin ,tekrar yoğurun.
  • Hamur kabında hamurun hepsini ortaya toplayın ve parmak uçlarınızla parçalar koparın.
  • Un serpilmiş tepsiye dizin.
  • Ara sıra hamuru yeniden ortaya toplayarak, bitene kadar devam edin.
  • Üzerine yumurta sürmeyin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

14 yorum:

  1. canımmm ellerine kolalrına sağlık
    kurabiyeler nefisss olmuş nefisss.
    afiyetler olsun size.

    canım sayfanı açarken sorun yaşıyorum anlamadım neden.bu yüzden sık uğrayamıyorum.bir sürü sayfa açılıyor ekranda.

    öpüyorum canımmmm

    YanıtlaSil
  2. Bu kurabiyeyi pek severim.Kızınızın gelmesine de çook sevindim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Canım gözünaydın kızına hayırlsıyla kavuşursun inşlh...

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. allah mutlulukla kavuşmayı nasip etsinn kurabiyeler çok cici olmuş ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  5. Allah bir an önce kızına kavuşmanı nasip etsin.
    Kurabiyeler nefis görünüyor. Ceviz girdimi işin içine daha bir lezzetli oluyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Canim benim... Ellerine, emeklerine saglik... Kizinla beraber afiyetle yiyin insallah... Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar canim, allah kavustursun kizinizi, simdi gelmis annesi ile nefis kurabiyelerden yiyordur. Allahim islerini rast getirsin, basarilar dilerim, hayirli tatiller olsun.
    Bu kurabiyeyi arkadaslarimda cok yapiyor, bizim burda da adina perisan kurabiye deniliyor. Galiba sekilsiz tepsiye alinmasina baglaniyor ismi. Lezzet nefis, cirkin ve perisan olmasina bakanmi var ::))
    Ellerine saglik canim, sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Ellerine saglik, kurabiyeler super gorunuyor.

    YanıtlaSil
  10. ellerine saglik canim

    ceviz nasilda bir aroma vermistir hmm...

    gozunaydinnnn...

    YanıtlaSil
  11. sevgili bülbülüm biraz geç oldu gelişim kusuruma bakma..fırsat bulup gelemiyorum bir türlü ziyaretine..işler çok yoğunlaştı biraz hastane işleri yordu..birazda sınav telaşına düştüm..tüm bunların ardından pazar günki sınavı aşabilirsem inşallah..keyifle gelip teker teker okuyacağım verdiğin emeklerini..şimdilik çok öpüyorum..sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  12. allah kavuştursun canım kızına buarada çirkin lafta kalır adını boşver tadı nefismi sen ona bak:)) ellerine sağlık canım benim öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Hayırlı geceler arkadaşım, çok leziz görünüyor bu kurabiye, bugün ikinci cevizli kurabiyele tanışma oldu, emeğinize sağlık. Bu özlemler tatlı özlemler, ben atlattım, Allah tez vakitte kavuşmalar nasip etsin.Ziyaretiniz ve yorumlarınız için çok teşekkürler.Güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiyle sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
  14. komşum tatil yaradı :)))
    hasretler gideriliyor, doya doya hasret gideriliyor belliki :))
    hepinize güzellikler afiyetler olsun..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim