14 Ocak 2010 Perşembe

Kolay Ekmek Pizzası



Ankara'da hava soğuk ve yağışlı. Artık kar yağacağından ümidimi kestim.
Öylesine ümitle bekliyorum ki ama olmuyor. Yıllardır doğru dürüst kar yağmadan kış bitiyor. Ankara’lı çocuklar için kar ,filmlerde ya da ailelerinden duydukları bir şey oldu artık..
Bu havalarda en çok kuşlara üzülüyorum. Yiyecek bulmaları çok zor. Gerçi evlerde artan ekmekleri balkonlara ya da bahçelere koyduğumuz da birazcık faydalanıyorlar ama ,yine de doğa gereğini yapıyordur. Umutsuz olmayayım değil mi?

Evde kalan bayat ekmekleri başka türlü değerlendirmek isteyenler için tarifini portakal ağacından aldığım kolay ekmek pizzayla değerlendirebilirler.

Malzemele
  • 2 adet bayat ekmek
  • 4 adet yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • ½ çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • Bir tutam sevgi
Üzerine
  • 100 gr. Kaşar peyniri rendesi
  • Siyah zeytin
  • Sucuk
  • Sosis
  • 2 – 3 adet sivri ya da kırmızıbiber
  • 1 adet iri domates
  • Tuz ve kekik
Yapılışı
  • Bayat ekmekleri küçük lokmalar halinde koparın ve fırın tepsisine yayın.
  • Yumurtaları, süt ve sıvıyağı başka bir kapta çırpın.
  • Kabartma tozunu da ekleyin, iyice yedirin.
  • Bu sütlü karışımı ekmeklerin üzerine dökün.
  • Rendelenmiş kaşarı serpin.
  • Zeytin, biber, sucuk, sosis ve domatesleri de üzerlerine yerleştirin.
  • Kekikve tuz serpin.
  • Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede 15 – 20 dakika pişirin. (Kendi fırınınızı siz daha iyi bilirsiniz)
  • Afiyet olsun.

16 yorum:

  1. bayat ekmeklerim en güzel değerlendirilmiş hali bu
    bayılıyorum...
    ellerinize sağlık
    sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık..Güzel görünüyor.Hepsini alıyorum..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Bu tarifiniz öyle işime yarıycak ki, zaman zaman köftesini yada benzeri lezzetleri deniyordum ama bunu ilk kez gördüm, sağolun paylaşımınız için, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Hayvanlar acı çekmez.Çünkü Allah 'Adil'dir.Ama senin cömertliğinin manevi alemlere muhakkak güzel bir yansıması olmuştur:)
    Ankara'da kışın çok soğuk ve karlı olduğunu zannederdim.Karasal iklim malum...Şaşırdım,ilginç bir durum.
    Bayat ekmekleri değerlendirmeyi nedense ben beceremiyorum.İmreneyim de başıma gelsin.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik afiyet seker olsun canim

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık ...

    Bunu mutlaka deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık iyi bir değerlendirme...

    YanıtlaSil
  8. Bayat ekmekleri değerlendirmenin en güzel hali. Nefis bir görüntü. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. İstanbuldada 2 yıldır doğru düzgün kar yok be canım. Ekmek pizzanda çok hoş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş,köfteye kullanırım ve mantı gibi yaparım ama bunuda denemek lazım,ellerine sağlık...

    notcuk:Ankra'ya kar yağsın diye bekleyenlerdenim bende canım ama sadece yağmur var,hayırlısı olsun ne diyelim :)

    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  11. Bu tarifin sade halini tv den öğrenip yapmıştım ama bu daha güzel benziyor, yarasın:)

    YanıtlaSil
  12. eline sağlık ,nefis hemde bayat ekmekleri değerlendirmek için çok iyi bir lezzet

    YanıtlaSil
  13. yaseminlerim16 Ocak 2010 12:39

    Nefissssss olus canim afiyet seker olsun ellerine saglik cok guzel bir pizza yaptin degerlendirmen cok harika ,guzel bir hafta sonu gecirmen dilegiyle sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. harika görünüyor bende bugün fırından ekmek hamuru alıp yapmıştım
    bayat ekmekler iin çok ideal hemde bayat ekmekle yapıldığı hiçmi hiç anlaşılmıyor

    YanıtlaSil
  15. Benim oğlumda ümitle kar yağmasını bekliyor ama Hatayda kar görmek hayalden öteye geçmez.kayseride anne annesi kar yağacağını söylemiş oda bekliyor bakalım.ellerinize sağlık pizza çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  16. canım merhabalar..pizza nefis görünüyor ilk fırsatta deneyeceğim tarifi aldım ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim