20 Ocak 2010 Çarşamba

Patates mantısı

Ülkemin bir çok yerine kar yağmasıyla yeniden ümitlendim. Ankara’ya da gelecek diye bekliyorum. Doğa gelinliğini giysin ve muhteşem salınışıyla bizlere de gelsin .

Tarifini Ayşe Tüter’den aldığım patates mantısının tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 adet yumurta
  • 500 gr. Patates
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • Bir tutam sevgi
Üzerine
  • 2 su bardağı yoğurt
  • Sarımsak
  • Zeytinyağında kızdırılmış kırmızı biber
Yapılışı
  • Patatesleri ufak ufak doğrayın.
  • Soğan rendesi, ceviz, yumurtayı ekleyin, karıştırın.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ilave edin ve kek hamuru kıvamında bir hamur elde edin.
  • Yağlanmış tepsiye dökün.
  • Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin.
  • Dilimleyin ve üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirin.
  • Zeytinyağında yakılmış kırmızı biberi üzerine dökün.
  • Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. ellerine sağlık canım süper görünüyor bu tarifi ilk kez görüyorum eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir

    YanıtlaSil
  2. Canım arkadaşım..Ellerine sağlık.Nefis nefis..Tek kelimeyle.Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Süper görünüyor, yarasın arkadaşıma:)

    YanıtlaSil
  4. canım patates mantısı süper ellerine saglık düzceyede hala kar yagmadı 15 tatilde ankaradayım belki ben geldim diye yagar

    YanıtlaSil
  5. dilerim şehri ve halkı üzmeden yağar :))
    bizde gördük nihayet ama göründü gitti :(((((
    fakat senin tarifin hala salına salına yerinde duruyor komşum..
    bunu tatmış ve gerçekten beğemiştim.
    afiyetlerle sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. sevgili bülbül,sağır duymaz uydururmuş ya,körde görmez uydururmuş meğer,benim gözlüklerimi oğlum kırmış sağolsun,senin tarifi biarnda pazartesi mantısı olarak okudum,aaa diye geçirddim-geçirmedim doğrusunu gördüm,
    denemek lazım diyor sevgilerimi bırakıp kaçıyorum.
    not:Ankara daki gelişmelerden haberdarım,annemde 4 gözle bekliyor karı,kıtlık olur mazallah diyor ,
    Allah esirgesin arkadaşım,aminnn

    YanıtlaSil
  7. o glinlik henüz kayseride giyemedi:))

    ellerine sağlık canım değişik bir lezzet...

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık herşey çok güzel görünüyor.. :) bloğunuza bayıldım zatenn bana da beklerim sevgilerimle..

    kalpkurabiye, deniz

    YanıtlaSil
  9. bu tarifi hiç duymamıştım, nefis görünüyor, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. ilk kez duydum değişikmiş ellerine sağlık
    mutlu haftalar

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim