12 Ocak 2010 Salı

Dostluk Bildirimi


"Genç adamın biri,
Dermiş babasına her gün;
Benim de dostlarım var, sendeki dost gibi'
Baba, itiraz eder,
Olmaz öyle çok dost,
Hakikisi belki bir, belki iki
Fazlasını bulamazsın gerçek, hakiki...
Devam eder durur konuşma...

Aralarında başlar bir tartışma,
Karar verirler bir sınava,
Dostun hakikisini anlamaya...
Bir akşam bir koyun keserler,
Ve koyarlar çuvala.

Baba der ki oğluna,
-Hadi al bu çuvalı, şimdi götür dostuna'.
Çuvaldan kanlar damlamakta,
Sanki öldürmüşler de bir adamı,
Koymuşlar çuvala,
Dıştan böyle sanılmakta.

Delikanlı sırtlar çuvalı,
Gider en iyi bildiği dostuna, çalar kapıyı.
O dost, bakar ki bir çuvala hem de kanlı,
Kapar hızla kapıyı delikanlının suratına,
Almaz içeri arkadaşını,

Böylece tek tek dolaşır delikanlı,
Kendince tanıdığı, sevdiği dostlarını.
Ne çare, hepsinde de sonuç aynıdır.

Evlat geriye döner.
Ama içten yıkılır...
Babasına dönerek;
-Haklıymışsın baba ' der.
Dost yokmuş bu dünyada ne sana, ne de bana.

Baba;
- 'Hayır Evlat 'der, benim bir dostum var bildiğim.
Hadi, çuvalı alda bir kerede git ona.

Genç adam, çuvalı sırtlar tekrar.
Alnından ter, çuvaldan kanlar damlar...
Gider, baba dostuna.

Kabul görür, sevinir.
O dost, delikanlıyı alır hemen içeri
.Geçerler arka bahçeye.
Bir çukur kazarlar birlikte,
Çuvaldaki koyunu gömerler adam diye,
Üzerine de serpiştirirler toprak.
Belli olmasın diye dikerler sarımsak...

Genç adam gelir babasına;
-'Baba, işte dost buymuş' diye konuşunca,
Babası; '
-Daha erken, o belli olmaz daha.
Sen yarın git O'na, çıkart bir kavga,
Atacaksın iki tokat, hiç çekinmeden ona,
İşte o zaman anlaşılacak, dostun hakikisi.
Sonra gel olanları anlat bana...'

Genç adam, aynen yapar babasının dediğini,
Maksadı anlamaktır dostun hakikisini,

Babasının dostuna istemeden basar iki tokadı!
Der ki tokadı yiyen DOST;
-'Git de söyle babana, biz satmayız Sarımsak tarlasını böyle iki tokada"
Sevilecek biri olmadığın zamanlarda bile Seni Sevmeli...
Sarılacak biri olmadığın zamanlarda bile Sana Sarılmalı...
Dayanılmaz olduğun zamanlarda bile Sana Dayanmalı...

Dost dediğin;
Bütün dünya seni üzdüğünde ,sana moral vermeli.
Güzel haberler aldığında ,seninle dans etmeli,
Ve ağladığında, seninle ağlamalı...

Ama hepsinden daha çok;
Dost matematiksel olmalı
Sevinci çarpmalı...
Üzüntüyü bölmeli...
Geçmişi çıkarmalı...
Yarını toplamalı...
Kalbinin derinliklerindeki ihtiyacı hesaplamalı...
Ve her zaman bütün parçalardan daha büyük olmalı...
İşi bitince seni bir tarafa atmamalı... Hz.Mevlana
Sevgili dostum;
myoopie,
pasakizimutfakta   beni , dostluk bildirimi ile onurlandırdılar.
Kendilerine sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.

Dostluk Bildirimin Kuralları;* Dostluğumuzu ilan etmek için bir yazı yaz ve on arkadaş seç.
* Onların bloglarını ziyaretet ve bilgi ver.
* Her bir kişi on kişi seçmelidir.
*Ödül yok, mühür yok.
*Sadece sevgimizin samimi bildirimi var.

Ben de bu bildirimi kural gereği;
Sevgili ;
dostlarıma yolluyorum.

17 yorum:

  1. Çok teşekkür ederiz Birgül Abla, bizi de dostun bildiğin için :)

    YanıtlaSil
  2. slm canım güzel ödülün ve güzel yüreğin için çok teşekkür ederim Antalya,dan kucak dolusu sevgiler bıraktım...

    YanıtlaSil
  3. dostluk her haliyle her daim,
    çok tadılası ve yaşanası bişeydir
    sevgiler birgülcüğüm.

    YanıtlaSil
  4. canım onur duydum çok mutlu oldum çok tşkler öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canım güzel ödülün için teşekkürler arkadasım sevgilerimi bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim benide dostun görüp kalbinde yer ayırdığın

    YanıtlaSil
  7. Yayinladiginiz bu makale ve Hz.Mevlana`nin sözleri beni öyle duygulandirdi ki anlatamam... Keske tüm insanlik bunu anlayabilse ve keske hicbirimiz dostsuz kalmasak... Sizi tanidigima cok seviniyorum... Sevgilerimle, Filiz

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim beni dostun olarak gördüğün için.

    YanıtlaSil
  9. Canım herşey gönlünce olsun...

    YanıtlaSil
  10. canım çok teşekkürler dahaönceden yapılan bildirimime ekledim.çok teşekkürlerçok incesin

    YanıtlaSil
  11. canim bu bloglar sayesinde ne kadar cok dost edinmisiz daim olur insallah sevgiler tebrikler

    YanıtlaSil
  12. merhabalar canım nasılsın eltimle birlikte yeni forum açtık kadına dair bulabileceğiniz çok güzel bir forum ve paylaşım sitesi seni ve tüm dostlarımızıda aramızda görmekten çok mutlu olucaz adres sayfamda melekler diyarı bannere tıklayın ve gelin şimdiden çok tesekkürler

    YanıtlaSil
  13. Çok çok sevdiğim bir yazı-öyküdür bu...

    Öncelikle bu enfes paylaşımın için çok teşekkür ederim.
    Bu hoş davranıştan çok duygulandığımı da bilmeni istiyorum.

    Selâm olsun Dost olabilen, Dost kalabilenlere, GÖNÜL DOLUSU!...

    Sevgiler DOST... :))

    YanıtlaSil
  14. canım benim gecikmeli olarak geldim kusuruma bakma..bu dostluğumuz her zaman daim olsun dilerim..beni de sevdiklerin arasında görmek onur verici..çok teşekkür ederim..inşallah bir gün yüz yüze gelmeyi de çok isterim..sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  15. canım benide dosttun gördügün için çok teşekkürederim sen bikaç blog dostumdan birisin yazınla birlikte bloguma koyuyorum

    YanıtlaSil
  16. çok teşekkür ederim aldım gidiyorum tabi bir kucak dolusu sevgimi de bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  17. çok teşekkürederim.dostluğumuza sevgiler

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim