24 Aralık 2009 Perşembe

Acılı ezme


Eşim ve kızım işe gidiyor. Küçük kızımda Kastamonu’da biliyorsunuz.Akşama kadar evde yalnızım.O nedenle öğlen yemeklerini bazen geçiştiriyorum.

Tarifinin vereceğim bu acılı ezmeyi bolca yapıp dolabımda saklıyorum. Bazen benim öğlen yemeğim diye çayımın yanında bana eşlik ediyor, bazen de ani misafirlerde konuklarıma.

Malzemeler
  • 1 su bardağı domates salçası
  • ½ su bardağı biber salçası
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 5 yemek kaşığı galeta unu
  • Bolca ceviz (iri çekilmiş)
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı kırmızıbiber
  • Tuz
  • 1 çay kaşığı kuru nane
  • 2- 3 diş sarımsak
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Salçaları, galeta ununu, baharatları ve cevizi birbirleri ile iyice harmanlayın.
  • Sıvıyağı ekleyin ve iyice birbirine yedirin.
  • Afiyet olsun.

9 yorum:

  1. Ben de çok severim, hele pazar kahvaltılarında...Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. canım acılı ezme harika görünüyor..denicem eline sağlık.eşimde çok sever.

    YanıtlaSil
  3. ablacım ellerine saglık afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  4. canım ellerıne sağlık benımde çok sevdiğim bir lezzettır.Afiyet şeker olsun sevgıler...

    YanıtlaSil
  5. mm ellerine saglik canim kahvaltilarin vazgecilmezi...

    YanıtlaSil
  6. Canım çok güzel gözüküyor severim bu tarz mamaları:)))

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık ablacım.eminim çok lezzetlidir.selamlar

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık ablacığım ,bende çok severim, birde bizim somun ekmeklerle daha bir güzel olur.Afiyet olsun.sevgiler,,,

    YanıtlaSil
  9. Esenlikler;
    Ezme denemelerim oldu ama hiçbirinde istediğim tadı yakalayamadım. Bunu da deneyeceğim. Sabah kahvalılarında değişik tatlar güzel oluyor. Bu arada AtaTürk resminin altında ki kayan yazı çok hoşuma gitti nasıl yaptın acaba? Bende Bursa Nutkunu koymak istiyorum da.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim