7 Aralık 2009 Pazartesi

Mercimekli bulgur pilavı


Küçük kızımın Kastamonu’da okuduğunu biliyorsunuz.
Bayram için geldiğinde yurtta kalmak istemediğini ve arkadaşının annesiyle beraber ev ayarladıklarını söyledi. Bu nedenle hep beraber Kastamonu’ya gittik ve odasına eşyalar alıp, temizleyip yerleştirdik. Şimdi daha mutlu oldu. O mutlu olunca elbette bizde burada daha mutluyuz.
Ülkemin her yöresini çok seviyorum. Ama Karadeniz bir başka. Yolculuğumuz sırasında gidip, gelirken bir kere daha doğal güzelliğine hayran kaldım.
Ilgaz dağının doruklarında kar vardı ve çamlar gelinliklerini giymiş gibi görünüyordu. Dağın eteklerinde ki çamlar ise sıranın kendilerine gelmesini beklerken nasıl da zariflerdi.
Her tarafta sis vardı. Ama öyle Ankara da ki gibi bulanık değil, bembeyaz pamuk tarlalarını hatırlatır gibiydi.
Yeşili ve sarının her rengi vardı. Gözlerim ve ruhum bayram yaptı. Çok merak ettim. Karadeniz de yaşayanlar her gün bu manzarayı gördükleri için acaba onlara sıradan geliyor mu? Yoksa benim yaşadığım gibi mutlulukla doluyorlar mı?
Orada yaşayanlara gıpta ettim. Ne güzel bir memleketimiz var. Yaradan oradan hiçbir şeyi esirgememiş. Yeşillik, deniz. Daha ne olsun.
Haftanın hepimiz için mutlu ve neşeli geçmesi dileğiyle diyorum ve mercimekli bulgur pilavımla sizleri baş başa bırakıyorum.

Malzemeler
  • ½ su bardağı yeşil mercimek
  • 2 su bardağı iri bulgur
  • 3 su bardağından biraz fazla sıcak su
  • 3 yemek kaşığı tereyağı ( ya da zeytinyağı)
  • 1 tablet tavuk suyu
  • Tuz
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Mercimeği bol suda haşlayın.
  • Boyalı suyunu dökün ve birkaç kez yıkayarak bir tarafta bekletin.
  • Bir tencerede tereyağını hafifçe köpürene kadar eritin.
  • Bulguru ekleyin, biraz kavurun.
  • Mercimeğini ekleyin ve birbirlerine karıştırın.
  • Sıcak suyunu ve tuzunu ekleyin.
  • Bir kez alt üst yaptıktan sonra altını kısın ve hiç açmadan pişirin.
  • Afiyet olsun.

12 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın. Gap turu yaptım sırada Karadeniz var. Çok merak ediyorum. Özellikle ılgaz için çok güzel şeyler duydum.

    Mercimekli bulgur pilavına bayılırım. Ellerine sağlık. Canımda istesi. Annemde bayağdır yapmıyordu acaba bu hafta ben söylemeden yaparmı:) Güzel yorumun içinde ayrıca teşekkür ederim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Bende en çok Karadeniz'i merak ediyorum. İnşallah birgün gidebilirim.
    Pilav nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. mercimekli bulgur pilavını çok severim.nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. canım kastamonuya giderken benim evin önünden geçiyorsun bir daha geçersen beklerim ellerine saglık bulgur pilavında süper olmuş

    YanıtlaSil
  5. ablacım ne guzel bana kısmet olmadı bende ayagımı catlatmasa idim bayramda kastamonuda olacaktım o dediğin güzellikleri görecektim kısmet degilmiş demekki allah izin verir ise bende yaza gidicem karadenize çok güzel oldugunu hep duyarım eşimde kastamonulu olunca dahada bir güzel anlatır oraları sana kısmet olmuş ne guzel daharısı bana ve tüm görmek gitmek isteyenlere olsun..
    ablacım kızın içinde cok sevindim allahım hayırlı insanlarla karşılaştırsın ..
    Pilava diyecek yok şahane olmuş ellerine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ablacım eline sağlık.bende yapıyorum bu pilavı.zaten yeşil mercimeki çok seviyorum.farklı tarif bldumu deniyorum.kastamonuyua bende gittim.kardeşim askerliğini orada yaptı.eşimde futbol oynamış orada.şirin bişr şehir.inşallah birgün bizim memelekete gelirsin.seni ağırlamaktan büyük keyif alırım

    YanıtlaSil
  7. ziyaretiniz için teşekkürler.Kızınıza Allah zihin açıklığı versin.Bu yolda gayret ednlerin Rabbim emeklerini boşa gidermesin.Bende karedenizli biri olarak anlattıklarınız gözümün önüne geldi.o sisleri temmuz ve ağostos aylerında görülmez.Diğer bütün aylarda vardır.
    Mercimek pilavıda harika.
    Kremimi untmamaya çalışıyorum.
    selamlar.

    YanıtlaSil
  8. ben de severim mercimekli ellerine saglik

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık bulgurun her çeşidini çok severim

    YanıtlaSil
  10. Canim muhakak anlattigin gibi cok güzelldir karadeniz bölgesi. Ben daha oralari görmedim insallah kismet olurda görürüm.
    Mercimekli pilavin harika olmus ellerine saglik, sevgiler....

    YanıtlaSil
  11. bir çok insan dıştan bakıldığında gıpta edilecek terlerdeyken kendileri farkında değillerdir inş dediğin gibi bu güzelliklerin farkındadırlar
    kızında inş çok çok daha mutlu olur

    bana yaptığın yorum beni çok mutlu etmişti motive etmişti ayrıcada teşekkürler

    pilavında ellerine sağlık canım çok besyeyici bir pilavdır çokda severim

    YanıtlaSil
  12. Benim de annem yapar, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim