21 Aralık 2009 Pazartesi

Mantar sote


Nihayet en uzun geceye geldik. Artık günler uzamaya başlayacak. Bu da demektir ki, bahar yavaş yavaş geliyor.
Biliyorum , kış daha gelmedi diyeceksiniz ama hayal kurmak güzel değil mi?
Güzel, neşeli ve huzurlu bir hafta dileğiyle, mantar sotemin tarifini veriyorum.

Malzemeler

  • 200 gr.mantar
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • ½ limon
  • Tuz
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Mantarları ayıklayıp, yıkayın.
  • Sap ve şapka kısımlarını istediğiniz şekilde doğrayın.
  • Küçük bir kaba mantarları koyun, yarım limon suyunu sıkın, mantarın bıraktığı su çekene kadar ağzı kapalı olarak kısık ateşte pişirin.
  • Mantarlar eğer pişmemişse bir çay bardağı sıcak su koyup, bu su çekene kadar pişirin.
  • Suyunu çeken mantara tuzunu, yağını koyun ve yağı mantara yedirin.
  • Ateş üzerine 1 – 2 dakika daha tutun ve altını kapatın.
  • Afiyet olsun.

9 yorum:

  1. ABLACIM CANIM BENİM ELLERİNE SAGLIK COKDA SEVERİM MANTARI..

    YanıtlaSil
  2. Nefis bir lezlet ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Birgül Abla, Çok severim bende mantarı

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglık önceden bende çok severdim hamile oluca miydem bulandı artık yiyemiyorum

    YanıtlaSil
  5. günlerin uzaması hayalini ben de kuruyorum..eh o da yakındır değil mi..mantar çok severim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. :))
    evet yılın een uzun gecesi.
    yaşasın bahar !!!! :))))
    dicem tuhaf olacak..dediğin gibi adını bile anmak renklendirdi ruhumu şu buz gibi İst. gecesinde.

    Sote harika. mantara hayranım. sık sık öğlenleri ofiste salatama koyduruyorum. buğulu aromasına bağımlıyım..
    ve ellerine sağlık sevgili bülbülcüğüm.

    YanıtlaSil
  7. baharin gelecegini bilmek bile yetiyor hava erken kararinca insanin bir sey yapasida gelmiyor neyse mantar sotede enfes ellerine saglik canim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Mantara bayılırım. Ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim