2 Aralık 2009 Çarşamba

Cevizli kurabiye


Bir bayramı daha bitirdik.
Çocukluğumdan beri bayramlar benim için çok özel olmuştur. Küçükken bayram sabahın da ve sonrasında annem bizlere neler yaptıysa bende şimdilerde kendi evimde aynısını yapıyorum. Henüz hep beraberken bunların tadını çıkartmaya çalışıyorum. Dilerim daha sonraları da kızlarım da eşlerini ve çocuklarını :) alır gelirler ve bayramların tadına daha iyi varırız.
Bu bayram,küçük kızım , kızkardeşim de Ankara'ya geldi ve çifte bayram yaptık.
Diğer bayramları da hep beraber görmek nasip olur inşallah.

Tarifini lezzet dergisinden aldığım cevizli kurabiyeyi “48.Porselen demlik çay etkinliğine” ev sahipliği yapan elzemhobby ‘e gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler

  • 165 gr. Ceviz içi(ben 1 su bardağı koydum)
  • 1 yumurtanın akı
  • 1 çay bardağı Hindistan cevizi
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Cevizi robotta ince çekin.
  • Yumurta akı, şeker, hindistancevizi ve vanilyayı da cevizin üzerine ekleyin. Yoğurun.
  • Hamurdan dondurma kaşığı ile parçalar alın.
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
  • 180 dereceli fırında 10 – 15 dakika pişirin.
  • Kendi fırınınıza göre daha iyi bilirsiniz ama çabuk oluyor.
  • Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. kurabileri yayına aldım canım ellerine sağlık olsun .o tatlı bebişleri de öpüyorum tekrar beklerim sağlıcakla..

    YanıtlaSil
  2. Eski gelenekleri annelerimizden gördüklerimizi devam ettirmek gelecek için çok önemli. Geçmiş bayramınız mübarek olsun. Afiyet olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bütün aile bir arada kutlamışsınız bayramı.
    Cevizli kurabiyeler beni mest etti. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. en güzel halleriyle bayramlarımız çok olur umarım sevgili BİRgül.
    hindistan cevizi ve ceviz ! müthiş ikili var burda :)
    afyetler olsun vde
    ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  5. harikagörünüyor arkadasım.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Aile neden onemlidir insanlar ne gorurse onu devam ettiriler
    ne guzel bir duygu aynen yasatmak
    Herkez tatile kacmasa minikler bayrami bilse diye dusunurum hep
    Kurabiye nefis olmus canim
    Afiyet olsun
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerine sağlık çok severim gece gece canım çekti aldım kaçtım:))

    YanıtlaSil
  8. Cevizli olan herşeyi çok ama çok severim. Ah bide oğluma sevdirebilsem okadar faydalı bir besinki.Bu arada çok leziz görünüyorlar. Ellerine kollarına sağlık.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor kurabiyelerin.ellerine sağlık ablacım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. CANIM ABLAM GECMİŞ BAYRAMIN MÜBAREK OLSUN BEN BU BAYRAMDAN HİÇ BİR SEY ANLADIM DESEM YALAN OLMAZ ..
    NEYSE OLSUN BUNADA ŞÜKÜR DİYEYİM DEMİ..
    CANIM BENİM KURABİYENDE NEFİS OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK AFİYET BAL ŞEKER OLSUN
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  11. Harika gorunuyor. Ellerine saglik hayatim. Ben findikla yapailan kurabiye biliyordum cevizli ilk sende gordum. Harika gorunuyor. Tarif listeme ekliyorum. Artik sayende bir kurabiye tarifim daha oldu:)

    YanıtlaSil
  12. 49. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://porselendemlik.blogcu.com

    http://birdemliksohbet.blogspot.com

    http://gelibolu17.blogspot.com

    Tarafından Hazırlanmış Olan Porselen Demlik Çay Saati İçin

    7 Aralık 2009 - 21 Aralık 2009

    Tarihleri Arasında

    http://mutfaktasanat.blogspot.com

    Yani Ben Yapacağım

    Siz Sevgili Arkadaşlarımı ve Katılmak İsteyen Herkesi Etkinliğimize Davet Ediyorum..

    Tariflerinizi Hazırlayarak ve Tarifinize “PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 49. HAFTA” Başlığını Yazarak Sayfanızda Yayınlamanızı ve Bana Yorum Bırakmanızı Rica Ediyorum.Seni ve Bu Yazıyı Okuyan Herkesi Etkinliğimize Davet Ediyorum.Etkinliğimize İstediğiniz Kadar Tarifle Katılabilirsiniz.Şimdiden Katılımcı Arkadaşlarıma Çok Teşekkür Ediyorum.Etkinliğimize Yemek Gönderilmemesini Rica Ediyorum.
    Lütfen Çayın Yanında Verilecek Tarifler Olmasına Dikkat Edelim.

    Etkinlikte Ev Sahibesi Olmak İsteyen Arkadaşlar Lütfen
    http://gelibolu17.blogspot.com
    Arkadaşımıza Yorum Bıraksınlar…
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba kurabiyeler nefis olmuş eline sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  14. hastalıklardan dolayı ziyarete gelemiyordum arkadaşım kusurama bakma kurabiyeler nefis olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  15. canım benim bilmeden yorum ayarlarıylamı oynadım bilmiyorum ben bi deneme yaptım yorumu gösteriyor ama sanırım bi yerde hata yaptım uğraşıyıyorum bi türlü bulamadım..bu arada bende ilk defa tarçınlı kurabiyeyi denedim :) pek bi minik kesmişim..senin kurabiye tariflerine bakacağım şimdi..öpüyorum..

    YanıtlaSil
  16. blogunuz çok hoş :) mutlu hafta sonları

    YanıtlaSil
  17. sağlık problemlerim nedeniyle ne zamandır ziyaretlerimi aksatmıştım.Güzel dilekler içeren yorumunuz için çok teşekkür ederim arkadaşım.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim