14 Haziran 2008 Cumartesi

Çaylı Kek


Ve beklenen gün geldi
Bütün bir senenin koşuşturması, sıkıntısı her şey yarın bitecek. Evet üniversite sınavından bahsediyorum.
Eylül ayından beri kızım ve diğer çocukların hayatını etkileyecek, yönlerini çizecekleri gün geldi. Beraberinde neler gelecek, yarın öğreneceğiz.
Aileler mi daha heyecanlı, çocuklar mı bilmiyorum? Kızım bütün bir sene evde saatli bomba gibi gezdi. Son hafta ise tam tersine evde sessizlik hakimdi. Kızımı konuşturabilene, güldürebilene aşk olsun. Öylesine mutsuz, huzursuz ki, içimi acıtıyor. Kızımın yaşadığı bu mutsuzluk acaba ondan neleri aldı götürdü. Okumaya bizim kadar önem veren bir aileye rağmen, bazen çocuklara yapılan bu haksızlığa çok üzülüyorum. Hayatlarının en güzel senesi olan 17, 18 yaş sadece sıkıntı ve mutsuzlukla anılacak. Geriye döndüğünde bu seneden sadece gözyaşı kalmaz inşallah.
Kızıma derslerinde yardımcı olan, sıkıntısını ve mutsuzluğunu en az benim kadar önemseyen ve anne şefkati ile ilgilenen öğretmenlerine, dağ gibi arkasında duran Büyüteç dersanesi yöneticilerine sevgilerimi ve saygılarımı sunuyorum.
Dilerim yarın kızım ve sınava girecek öğrenciler istedikleri sonuçları alır. Başarılı olurlar. Buradan sınava girecek tüm öğrencilere başarılar diliyorum. Allah yardımcıları olsun diyorum.
Tatlı yiyelim tatlı şeyler konuşalım diyorum ve tarifini sihirli mutfağımdan alıp yaptığım çaylı kekin tarifini veriyorum.

Malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı demli çay
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2,5 su bardağı un
  • Vanilya
  • 1 adet kabartma tozu
  • Ceviz
  • 1 fiske tuz
  • Damla çikolata
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yumurta ve toz şeker krema haline gelene kadar çırpın.
  • Soğumuş demli çayı, vanilyayı, sıvıyağı ekleyin ve çırpın.
  • Kabartma tozunu, tuzu ve elenmiş unu ekleyin ve çırpın.
  • Cevizi, damla çikolatayı ekleyin ve çırpın.
  • Yağlanmış kek kalıbına dökün.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Sihirli mutfağım pişirirken önce 200 derecede 20 dakika, sonra 180 derecede 20 – 25 dakika pişirmiş, ama benim fırınımın pişme süresi farklı olduğu için 170 derecede 35 dakikada pişti. Bunu belirtmek istedim belki bir özelliği vardır bilginiz olsun dedim. Ama son derece güzel pişti. İnanılmaz güzel bir lezzet. Tavsiye ederim.
  • Asıl tarifte tarçın ve limon tuzu da vardı ama ben tarçının tadını sevmediğim için koymadım. Arzunuza göre koyabilirsiniz.
  • Biz biraz daha tatlı sevdiğimiz için damla çikolata ekledim.
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nezaketiniz için teşekkür ederim