4 Şubat 2011 Cuma

Çikolatalı sable bisküvi


Genç bir annenin ölümü nedeniyle nasıl geçtiği anlaşılmayan bir haftanın sonuna geldik. Hepimize bu ani ölüm, yaşamın ne kadar kısa olduğunu, yaşam kadar ölümünde gerçek olduğunu gösterirken dilerim hepimize dersler çıkarmasına neden olmuştur.Hırslarımızı frenlemeyi, nefsimizi terbiye etmeyi, şükür etmeyi, güzellikleri görmeyi ve özellikle bardağın dolu tarafını görmeyi sağlamasını diliyorum.

Sevgili  umutluhayat blogunda  sable bisküvisini gördüğümde o kadar beğendim ki, aynı gün yaptım. Ailece çok beğendik. Küçük kuzum bayıldı. Geldiğinde Kastamonu’ya götürülmek için yapıldı. Her tadan çok beğendi. Arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.
Bu tarifi  balpare tarafından gerçekleştirilen  "sevgiliye,sevdiceğe özel tarifler" etkinliğine ve ayrıca,pembedusbahcesi tarafından yapılan ''baştan çıkaran lezzetler'' etkinliğine gönderiyorum.
Arkadaşlarıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 1 paket yumuşak margarin
  • 3 yumurta sarısı ve beyazı ayrılacak
  • 2 yemek kaşığı  Sinangil fındık unu                                       
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 4 su bardağı un
  • Bir tutam sevgi
Üzerine
  • 80 gr. Bitter çikolata
  • Ceviz ve antepfıstığı
Yapılışı
  • Yumuşak margarini, pudra şekeri ile iyice yoğurun.
  • Yumurta sarılarını, vanilyayı ilave edin ve yoğurun.
  • Elenmiş unu, fındık ununu  ve kabartma tozunu ilave edin iyice yoğurun.
  • Hamurdan bezeler açın ve kalıplarla kesin.
  • Üzerine çırpılmış yumurta aklarını sürün.(Parlamasını sağlıyor)
  • Yağlı kağıt konulmuş tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Çikolatayı koyduğunuz kabı , su dolu bir kabın  (ben genellikle çaydanlığın üzerine oturtuyorum)üzerine oturtun ve( benmari usulü) erimesini sağlayın.
  • Hamurları önce çikolataya sonra da cevize ve Antep fıstığına batırın.
  • Afiyet olsun.

29 yorum:

  1. mmh nefiss görünüyor,birde anne elinden olunca begenilmezmi! :)
    ellerine emegine saglik canim, afiyet seker olsun!
    cici sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Evet,arkadaşım.Ölüm ne kadar zor.
    Off yavrusu kalakaldı ardında.Rabbim c.c yardımcısı olsun.

    Kurbişler nefisss,kıyır kıyır gözüküyor.

    Ellerine sağlık.
    Kocamannn,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. kurabiyeler harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. ablacım haklısın günler geçip gidiyor hafta sonuna geldik bile

    Canım ablam kurabityelerinde harika olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık,harika olmuş.bğenip denediğin içinde teşekkür ederim,güzelliği senin sevgi dolu kalbin ve marifetli ellerinle yapmandan.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor tarifi hemen not aldım yakın zamanda yaparım:)
    Ellerine sağlık canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. cok lezzetli görünüyor eline saglik ablcm:) , bnde uzun bi aradan sonra tekrar burdayim güzel yorumlarini bekliyorum www.tatlikurabiyem.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Allah rahmet eylesin, geride kalanlara uzun ömürler versin insallah.. Evet arkadasim, cok haklisin, bazi seylerin bizlere ibret olmasi lazim... Yolumuzdan sasmamak icin, kalp kirmamak icin hepimizin o cukura birkez bakmasi lazim... Dedigin gibi, Rabbim hepimize hırslarımızı frenlemeyi, nefsimizi terbiye etmeyi, şükür etmeyi, güzellikleri görmeyi ve özellikle bardağın dolu tarafını görmeyi nsip etsin insallahj... Sevgilerimle, ellerine saglik canim benim...

    YanıtlaSil
  9. Allah yakınlarına sabır versin.
    Geride kalan yavrusuna çok üzüldüm.

    Bende bu sable bisküvilerinden yapmak istiyorum.Hep aklımda ama bir türlü yapmak nasip olmadı.
    Harika görünüyor ablacım
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. birgülcüm canım benim teşekkürler...yine yapamazsam senden yardım iisterim ....canım..bisküvilerin harika olmuş..ellerine sağlık tatlım...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine saglik çok çitir gorunuyorlar

    YanıtlaSil
  12. Allah rahmet eylesin canım.Bu arada kurabiyeler bir tablo gibi enfes görünüyor.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  13. canımm ablacımm..
    hayırlı cumalar olsunn inşallahh..
    ne de güzel kurabiyeler yapmışsın ellerin dert görmesin ablamm..
    hasretle öpüyorum..
    kendine iyi bak:)

    YanıtlaSil
  14. Harikalar ablam ellerine saglik,nefisler çok sirinler ve sableli her lezzet farklidir afiyet bal seker olsun. Sicacik sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. ÇOk güzeller, kızının tadıp beğenmesi de ayrı güzel:)

    YanıtlaSil
  16. eline sağlık kurabiyeler nefis görünüyor,evlat beğenirse o tarifler evde sık yapılır afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
  17. Allah rahmet eylesin.ne kadar dünya hırslı olduğumu bir kere daha anladım bu taze ölüm sebebiyle..sonra her şey boş geldi..

    canım benim iyi ki varsın ne güzel kurabiyeler olmuşlar ellerine yüreğine sağlık..hepsini alıyorum:)

    YanıtlaSil
  18. çok severim sable bisküvisini çok da güzel olmuş ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  19. Ben de güzel bir hafta sonu diliyorum sevgili teşekkür ederiz. Yunanistan Kisses.

    YanıtlaSil
  20. Emeklerine saglik harika görünüyor sevgiler gönderiyorum öptüm.

    YanıtlaSil
  21. http://belguzaranne.blogspot.com5 Şubat 2011 12:45

    merhaba elıne sağlık nefıs gorunuyor ama fındığı çekıp un elde edılıyor yoksa ayrımı satılıyor bılgılendırırsenız sevınırım sevgıler

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık canım. Harika görünüyor kurabiyelerin.

    YanıtlaSil
  23. Olá, amiga!
    O visual da receita está maravilhoso... o sabor também...
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil°º♫♫
    ♫♫°º
    •*• ♫♫° ·.

    YanıtlaSil
  24. çok güzeller ellerinize sağlık bayıldım süper

    YanıtlaSil
  25. çok güzel olmuşlar ablacım.marifetli ellerine sağlık.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

    Sevgiler

    Selma&Aslı

    YanıtlaSil
  27. bisküvili pastalar çok güzel gözülküyor.çikolata ile beraber tam bir aşk pastası olmuş.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. ayy tariflere bakarken şaşı oldum nerdeyse.hepsini yapasım geldi,tutun beni.
    hoşgeldiniz

    YanıtlaSil
  29. lezzetbloglari.blogspot.com adresinde yarışma başlamıştır. Tüm yemek blogları katılabilir. Yarışma detayları blog sayfamızda ve facebook sayfamızda mevcuttur. Katılımlarınızı bekliyoruz. Yarışma sonunda birinci seçilen blogun ve tarifin Şubat ayı sonunda çıkacak ilk dergimizde tanıtımı yapılacaktır. Detaylar için facebook sayfamız: http://www.facebook.com/pages/Mutfa%C4%9F%C4%B1mdaki-Tarifler/211141232312839

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim