15 Şubat 2011 Salı

Kabaklı kakaolu kek


Tek önemli vakit vardır, içinde bulunduğunuz an. O an en önemli vakittir, çünkü sadece o zaman elimizden bir şey gelebilir.
En önemli kişi, kiminle beraberseniz odur, zira hiç kimse bir başkasıyla bir daha görüşüp görüşmeyeceğini bilemez
ve en önemli iş iyilik yapmaktır, çünkü insanın bu dünyaya gönderilmesinin tek sebebi budur."        Tolstoy - İnsan Ne İle Yaşar?
Sevgili bir dut masalının kakaolu kek tarifini sönmez mutfak yaparken içine kabak koydum çok güzel oldu diye yazınca çok merak ettim.

Küçük kızım kabak delisi olduğundan içinde kabak olan her şeyi denemeye çalışıyorum. Denedim ve biz çok beğendik. Islak kek havasında bir tat. Kızım Kastamonu’dan geldiğinde bu tadı çok seveceğine eminim.
Arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.

Malzemeler
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 2,5 su bardağı un
  • 1yemek tabağı ezilmiş kabak tatlısı
  • 3 yemek kaşığı damla çikolata
  • 1 adet vanilya
  • 1 adet kabartma tozu
  • Ceviz
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  • Sütü ve sıvıyağı ekleyin, çırpın.
  • Kakao, vanilya, ceviz, ezilmiş kabağı ekleyin, çırpın.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyin, çırpın.
  • Kek kalıbına yağ sürün un ya da toz şeker serpin. Karışımı içine boşaltın.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kürdanı ortasına batırın, temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Afiyet olsun.

20 yorum:

  1. kabaklı denemedim hiç.nasıl olur diye düşünüyorum ama görüntüye bakıncada harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Görüntü çok güzel,tadını merak ettim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ablacım ellerine emeklerine sağlık..iki tarifi bir noktada adapte etmen harika bir sonuç çıkarmış:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuştur eminim:) kabaklı duyuyorum ama hiç yemedim ve yapmadım...
    eline sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. benim gibi kabak delisi içinde nefis bir tarif.ellerine sağlık canım harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Bence nefis olmuştur eminim.Ben kabağı zaten çok severim ve her hali ile bayılırım.ellerine sğalık

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik ablacim, cok güzel, cok degisik, sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  8. bende hiç kabaklısını yapmamıştım,mutlaka çok güzel olmuştur,burdan öyle görünüyor:)ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Cok degisik... Tadini merak ediyorum dogrusu... Kabagi biz de cok severiz... Denenecekler arasindaki yerini aldi bile... Sevgilerimle, afiyetler olsun canim benim...

    YanıtlaSil
  10. Kabaklı ilginçmiş gerçekten daha önce duymamıştım.Görüntü güzel görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. kabaklı pasta duymuştumda ,kekini ilk defa duyuyorum .ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil
  12. ablacım...
    bülbül dillim,bal ablam benim...
    eline koluna sağlık.
    içinde kabak varsa daha da nefistir tadı eminim.keki de kabağı da çok severim.ikisi bir aradaysa sen düşün artık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık ben de kabağa bayılırım kek harika olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Birgül hanım
    beğenip denemenize çok sevindim. İnşallah tadınıda beğenmişsinizdir. Ben o günden sonra birçok kez yaptım hepside kabul gördü. Böylece kek çeşitlerine kabaklıda eklendi.

    Ama inanıyorum ki 'bir tutam sevgi' ilavesi keki çok daha güzel yapmıştır
    elinize sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Eline sağlık bende yapıyorum güzel oluyor, yarasın arkadaşıma:)

    YanıtlaSil
  16. ablacim muhtesem bir kek olmus,çokta guzel kabarmis afiyet bal seker olsun,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. çok lezzetli olduğu kesin:)
    afiyet şifa olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Birgül'cüm bu paylaşımlar iyi ki var ne kadar değişik lezzetler yaratılıyor. Ben hepsini gezmekten ayrı bir mutluluk duyuyorum. Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  19. birgülcüğüm ben senin daima yazılarını ve heleki yorumlara kattığın ifadeleri emin ol büyük bir ciddiyetle takip ediyorum,
    en keyif kaldığım yorumcu arkadaşımsın hatta :)
    aman arkadaşlarım alınmasın lütfen..
    kalben öyle yazıyorsun ki hayran olmamak ne mümkün !
    nazlıya ve sana çok teşekkür ediyorum.
    afiyetler olsun,
    kabaklı denemeler çok hoş, bende severek yapmıştım..
    ama yiyememek zor :(
    yapmanında tadı kaçtı vallahi :))

    YanıtlaSil
  20. ablacım iyi geceler.çok öptüm seni...
    halini hatrını sorayımsana sevgiler bırakayım istedim:)

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim