17 Şubat 2012 Cuma

Bulgur köfte


Devesiyle birlikte çölde yürümekte olan bir bedevi yürüyen ,dudakları susuzluktan kurumuş bir adama rastlamış.
Adam bunu görünce su istemiş.
Bedevi devesinden inip ona su vermiş.
Suyu içen adam birden bedeviyi iterek deveye atladığı gibi kaçmaya başlamış.
Bedevi arkasından bağırmış :
"Tamam deveyi al git ama senden bir ricam var. Sakın bu olayı kimseye anlatma!"
Bu isteği tuhaf bulan hırsız biraz duraklayıp nedenini sormuş :
"Eğer anlatırsan, demiş bedevi, bu her yere yayılır ve insanlar bir daha çölde muhtaç birini görünce yardım etmezler."
Benim çocukluğumda insanlar iyilik yapmak için yarışırlardı. Şimdiki gibi birbirini aldatan her daim para için ne kötülük yapacaklarını bilmeyen insanlar yoktu. Varsa da çok azdı. Her gün e mail yoluyla aman dikkat diye onlarca yazı geliyor. Bunları okudukça içim acıyor. Kapımızı dilenci çalınca açmaya korkar olduk. Oysa bize kapıya gelenler çevrilmez diye öğretilmişti. Şimdilerde bizler aman çocuğum, sana yolda bir şey sorarlarsa çok dikkatli ol, kapıya gelene yanında biri yoksa kapıyı açma diye söylüyoruz. Bunlar beni çok üzüyor. Belki birine faydamız dokunabilecekken bu korkular yüzünden engel oluyoruz. Diğer taraftan da o kadar saçma şeyler yüzünden insanların başına kötü şeyler geliyor ki ben bunu nasıl çözeceğimi bilemedim. Atalarımızın konukseverliğini, merhametini dinleyerek büyüyen bizler torunlarımıza böyle öyküler bırakamayacak mıyız? Diye dertleniyorum.
Bedevi gibi derdimiz devemiz değil de kötülüğün yayılmaması olsaydı insan olarak şimdiye dek çok şeyi halletmiş olacaktık
Ailece çok severek yediğimiz bulgur köfte tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler
  • Bulgur (Pilavlık da değil, ince değil orta kalınlıkta ki bulgur)
  • Yumurta(Biz genellikle çok yaptığımız için yumurtayı 2 adet koyuyoruz ama az yapanlar için 1 yumurta yetiyor)
  • Un(Yoğururken az az katıyoruz bulguru tutacak kadar)
  • Tuz
  • Bir tutam sevgi
Pişirmek için
  • Bol su
Üzerine
  • Yoğurt
  • Sarımsak( İstenirse)
  • Pul biber
  • Tereyağı
Yapılışı
  • Bulguru çelik tencereye koyun üzerine kapatacak kadar sıcak su ekleyin. Kapağını kapatın ve yumuşamasını bekleyin.
  • Bulgur yumuşadıktan sonra içine yumurta kırın, tuz ve azar azar un ilave ederek yoğurun.
  • Yanınıza bir tasa su koyun elinizi sürekli batırarak, hamurdan bilye büyüklüğünde parçalar koparın ve yuvarlayın.( Çok büyük yapmayın. Pişince şişiyor.)
  • Bir tepsiye un serpin ve köfteleri onun üzerine koyun.
  • Bir tencereye bol su koyun. Kaynara çıkınca köfteleri içine ekleyin.
  • Köfteler yumuşayınca kadar pişirin.
  • Tereyağını eritin ve pul biber ekleyin. Ocağın altını kapatın.
  • Servis yaparken köftelerin üzerine yoğurt (isterseniz sarımsaklı) dökün.
  • Üzerine de sos dökün.
  • Ben yerken sumak, nane, kırmızıbiber de dökerim.
  • Afiyetler olsun.

24 yorum:

  1. elinize sağlık, pek lezzetli gözüküyor...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Birgül hanım
    'kaç sevaptan, girme günaha' diye bir söz vardır ya işte bunu yaşıyoruz ne yazık ki , ama dünya bizim yaşadığımız zamandaki gibi değil.
    Ben hala çocukluğumun geçtiği yerde oturuyorum ama çevre o kadar değiştiki . Eskiden herkes birbirini tanır, ailesini bilirdi. Şimdi 10 kişiden 3 yada 4 'ünü tanıyoruz. Dolayısıyla endişelerimiz arttı.
    Bende tıpkı sizin gibi çocuklarımı tembihliyorum özellikle tanımadıklarına yapacakları yardım konusunda:((

    Dün akşam bizde de bu bulgur köftesinin başka bir türü vardı. Bulguru çok seven ben için hertürlüsü makbulümdür:)
    ellerinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. benim de içimi kanatan yaraya parmak basmışsınız. çok çok üzülüyorum insanlık olarak geldiğimiz duruma. hiç kimseye güvenilmiyor. kendi adıma itiraf etmem gerekirse, bu güvensizlik yüzünden tanımadığım kimselere yardım dahi etmiyorum. evet bu güzel olmayan bir seçim ama maalesef yardımda bulunduğum kişilerce nahoş olaylara maruz kalmaktan korkuyorum. ve dediğiniz gibi, çocuğumu da, bu konularda çok dikkatli olması gerektiğini öğreterek büyütüyorum.
    bulgur köftesini çok severim. ellerinize sağlık. yeniden eski güven ortamına dönebilmemiz dileğiyle...

    YanıtlaSil
  4. artık özümüz; duygulara değil, duyularımıza , mantığımıza emanet birgülcüğüm :(
    düşünmeden hiç bişey yapamaz olduk, dediğin gibi yardım, duraksamadan yapılan eylemlerdi, hayrlardı :(
    ..........
    .................

    ellerine sağlık,
    o kadar ! severim ki....

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik sevgili Birgülcügüm... Bulgurlu her tarif ailemizce kabulümüzdür... Hem lezzetli, hem saglikli.... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  6. Yardım isteyene güvenmediğimiz zamanda bize öğretilenlerden dolayı vicdan azabı çekiyoruz.Yardım etmem gerekiyor muydu diye. Kafamız karışıyor, vicdan azabı duyuyoruz. Bu da çok kötü bir duygu.
    Köften çok güzel görünüyor.Son yıllarda keşfettiğim bir şey oldu.Seninle paylaşmak istedim.Bulgurla fesleğen çok yakışıyor.Taze veya kuru bir denemeni tavsiye ederim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. bulguru çok seven ben ,nasıl güzel bir lezzet olduğunu biliyorum...ellerine sağlık birgülcüm çok güzel..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık bulgurlu lezzetlere bayılırım.
    valla çok doğru insan kime yardım edeceğini bilemiyor toplum çok kötü. Allah sonumuzu hayır etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. ellerıne sağlık canım nefıs olmus nefıs

    YanıtlaSil
  11. mımmmm bayılırım ben by köfteye ellerine sağlık canım benim nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. Birgül'cüğüm yine harika bir hikaye
    ders almamız gereken neler var düşü
    nürse insan.Köften harika sevgiyle
    yapılan her lezzet enfes ellerine
    sağlık.Hayırlı cumalar sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. ablacım ne güzel konuya değinmişsin malesef devir ne iyilik yap ne kötülük başının çaresine bak devri oldu buda yine bizim insanlığımızın suçu ayrıca köfte nefis afiyet bal olsun öptüm kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Haklısın ablacım,herşeyden herkezden korkar,şüphelenir olduk..
    Ben oğlumu hergün okula giderken defalarca tembihliyorum.
    Kapıya tanımadığım insanlara açmaya korkar oldum..
    Neler duyoruz..:((((
    Öyle sahtekarıkalr yapılıyorki,insanın aklı almıyor.:(((

    Ablacım elelrine sağlık.
    Nefissss görünüyor nefisss..

    YanıtlaSil
  15. Çok acıtan bir konuyu ele almışsın, yardım edeceğiz derken canımızdan malımızdan olmaktan korkuyoruz. Bu arada gerçek ihtiyaç sahiplerine olan oluyor. Ama herşeye rağmen insanlık ölmedi, buna inanıyorum.
    Bulgur her haliyle güzel, ellerine sağlık, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  16. Ah ablacım ah hele de bugünlerde öyle şeylerle karşılaştım ki sorma yazın da üzerine denk geldi :(
    Tarifin güzel görünüyor canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık bülbülüm nefis olmuş bulgurun her halini çok severim iyi hafta sonları...

    YanıtlaSil
  19. anlattıklarınıza katılıyorum ellerinize sağlık benimde çok seveceğim bir lezzet mutlaka deneyeceğim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  20. ne kadar güzel ve ne kadar doğru bir hikaye ... insanın aklında binbir şüpheyle yaklaşıyor insanlara ...

    YanıtlaSil
  21. Birgül abla ne güzel anlatmışsın kıssadan hisseyi....ama...artık devir öyle değil maalesef artık önce kendimiz etrafımızda olanları görmezden gelemeyiz.bayramda şeker toplayan çocuklar,aile hekimi diye içeri alınan katil yada hırsızlar,kozmetik ürünleri satan üniversite öğrencisiyim diye evdeki bayanları bigüzel uyutup hem soyup hemde tecavüz eden insanlar maalesef bizim ülkemizde...korkunç düşününce biz hiç kimseyemi güvenmeyeceğiz ama çok yakın bilmediklerimize evet güvenmeyeceğiz....bulgurlu köfteye gelince benim sarımsaklı olanına çok benziyor aradaki fark sosu...geçen pazar arkadaşta yemekteydik kendi ve kzı et yemezlermiş sofrada aynen bu vardı benim kızda yarı vejeteryan bayıldı tabiii.iyi akıl verdin bende bu hafta yapayımm ....sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık çok lezzetli gözüküyor.

    Çocukluğumda aile birliği, birlikte oturulan sofrada, ailenin kaynaşmasıyla, lezzetli yemeklerin birlikte yenmesiyle belli olurdu. Bir çok ortak değerimizi kaybettiğimiz gibi, sofraya birlikte oturma adetimizide kaybettik. Çocuklarım tepsi ile yemeklerini odalarına ve tv karşısına alıyor veya fast food olarak dışarıda yemeyi tercih ediyor. Sonuç olarak, şanssız bir nesil...Aile iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
  23. Ayferce hobiler23 Şubat 2012 08:54

    Çok güzel bir hikaye.Sizin hissettikleriniz hepimizin hissettikleri.Allah hepimizi kötülüklerden korusun.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim