6 Şubat 2012 Pazartesi

Tahinli Kek


Hindistan'da bir sucu, boynuna astığı uzun bir sopanın uçlarına taktığı iki büyük kovayla su taşırmış. Kovalardan biri çatlakmış. Sağlam olan kova her seferinde ırmaktan patronun evine ulasan uzun yolu dolu olarak tamamlarken, çatlak kova içine konan suyun sadece yarısını eve ulaştırabilirmiş. Bu durum iki yıl boyunca her gün böyle devam etmiş. Sucu her seferinde patronunun evine sadece 1,5 kova su götürebilirmis. Sağlam kova başarısından gurur duyarken, zavallı çatlak kova görevinin sadece yarısını yerine getiriyor olmaktan dolayı utanç duyuyormuş.
İki yılın sonunda bir gün çatlak kova ırmağın kıyısında sucuya seslenmiş. "Kendimden utanıyorum ve senden özür dilemek istiyorum."
"Neden?..." diye sormuş sucu. "Niye utanç duyuyorsun?..."
Kova cevap vermiş. "Çünkü iki yıldır çatlağımdan su sızdığı için tasıma görevimin sadece yarısını yerine getirebiliyorum. Benim kusurumdan dolayı sen bu kadar çalışmana rağmen, emeklerinin tam karşılığını alamıyorsun."
Sucu söyle demiş. "Patronun evine dönerken yolun kenarındaki çiçekleri fark etmeni istiyorum.
" Gerçekten de tepeyi tırmanırken çatlak kova patikanın bir yanındaki yabani çiçekleri ısıtan güneşi görmüş. Fakat yolun sonunda yine suyunun yarısını kaybettiği için kendini kötü hissetmiş ve yine sucudan özür dilemiş.
Sucu kovaya sormuş.
"Yolun sadece senin tarafında çiçekler olduğunu ve diğer kovanın tarafında hiç çiçek olmadığını fark ettin mi?... Bunun sebebi benim senin kusurunu bilmem ve ondan yararlanmamdır. Yolun senin tarafına çiçek tohumları ektim ve her gün biz ırmaktan dönerken sen onları suladın. İki yıldır ben bu güzel çiçekleri toplayıp onlarla patronumun sofrasını süsleyebildim. Sen böyle olmasaydın, o evinde bu güzellikleri yasayamayacaktı."
Hepimizin kendimize özgü kusurları vardır. Hepimiz aslında çatlak kovalarız. Büyük planda hiçbir şey ziyan edilmez. Kusurlarımızdan korkmayalım. Onları sahiplenelim. Kusurlarımızda gerçek gücümüzü bulduğumuzu bilirsek eğer, biz de güzelliklere sebep olabiliriz.

Tahinli kek tarifimi "72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "ne ev sahipliği yapan sevgili guloannemutfakta ya gönderiyorum.
Bol katılımlı bir etkinlik dileğiyle, arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2,5 su bardağı un
  • 6 – 7 yemek kaşığı tahin
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
  • Bir tutam sevgi
Üzerine
  • Hindistan cevizi
  • Tahin
Yapılışı
  • Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  • Sütü, sıvıyağı ilave edin, çırpın.
  • Çırpılmış tahin ve vanilyayı ilave edin, çırpın.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ekin ve çırpın.
  • Yağlanmış un ya da toz şeker serpilmiş kek kalıbına boşaltın.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kürdanı ortasına batırın temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Ilıkken üzerine tahin gezdirebilirsiniz. İsterseniz tahini fırına vermeden hamurun üzerine de gezdirebilirsiniz arzunuza bağlı.
  • Üzerine tahin döktükten sonra hindistan cevizi serpin.
  • Afiyet olsun.

21 yorum:

  1. harika bir paylaşım.
    yüreğine sağlık bülbülüm.
    sayfama bıraktığın çok kıymetli kandil mesajın için çok teşekkür ederim canım.
    rabbim razı olsun inşallah.
    kekiknden alsam bi dilimcik:)
    ellerine sağlık.
    harika görünüyor.
    muhabbetle..
    öpüldün..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık tahinli kekide çok beğeniyorum sen üzerinede sürmüşsün harika görünüyor eminim tadıda harika olmuştur.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Tahini ben de çok severim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Yine çok anlamlı bir hikaye,yine nefis bir tat..
    Ellerine,emeğine,yüreğine sağlık ablacığım..
    Mutlu haftalar diliyorum..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  5. ayyy ben tahine tahinli lezzetlere bayılırım. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. görüntü ne kadar lezzetli olduğunu belli ediyor zaten canım.nefis olmuş nefisss.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Bülbülüm farklı bakış açısı geliştiren bu öyküyü çok sevdim teşekkürler.
    Kekin tahinle daha besleyici olmuş ellerine sağlık.
    Gülo Ankara'da oturuyor, ben tanıştım:)

    YanıtlaSil
  8. canım ellerine sağlık
    tahin harika lezzetli yapmıştır
    benimde
    beğendiğim
    kek ellerine sağlık
    canım
    :)))))

    YanıtlaSil
  9. Çok sevdiğim bir hikaye,kusurları bilip olumlu hale nasıl çevireceğimizi araştırmak lazım.

    Nefis bir kek,ellerine kollarına sağlık,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. bildiğim iki kek tarifi var. biri ıslak kek diğeri de havuçlu kek. sanırım bu kek tarifleri çok işime yarayacak. Ellerinize sağlık. Bu arada yazıyı da çok beğendim...

    YanıtlaSil
  11. Kek ten cok yaziyi begendim dersem bana kizmasiniz umarim.
    Ellerinize saglik kekte harika.
    Paylasim icin cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
  12. Ellerıne sağlık ablam bereketı bol olsun.

    YanıtlaSil
  13. Nefis olmuş, paylaşımın için çok teşekkürler, iyi haftalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  14. Canım yine harika bir hikaye,kek süper ellerine sağlık sımsıcak sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Canım tarifin yayınlandı.Katılımından dolayı tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliğe desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Tahin bizim evde maalesef pek sevilmiyor ama şu anda dolabımdaki az kalan tahini değerlendirmek için güzel bir tarif teşekkürler paylaşımına.

    YanıtlaSil
  17. benim gönlü güzel ablam..
    zevkle okudum bu hikayeyi de..
    kekin de nefiss..
    o güzel ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  18. yireğinize paylaşımınıza ellerinize sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  19. Tahinli kek benimde arşivimde yayınlamayı bekliyor:)Çok severim,kışın illaki tercih ederim.Sizin kekiniz de çok güzel görünüyor,içine sevgi konulan her şey çok güzel olur o nedenle tadı eminim lezzetli olmuştur.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık canım nefis olmuş seni de bu arada takibe aldım.bende beşçayına beklerim;)

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim