24 Şubat 2012 Cuma

Çıtırlı, mercimekli muska böreği


Bugün çok heyecanlıyım. Blog arkadaşım sevgili yuksektopukla Ankara’ya geliyor ve nasipse tanışacağız. Sanal âlemin arkadaşlıklarının gerçeğe dönüşmesini çok seviyorum. Tanıştığım arkadaşlarımla gerçek dost gibi görüşmek, iyi günde, kötü günde birbirimiz aramak beni çok mutlu ediyor.
Kızım da telefon etti, iki günlüğüne Ankara’ya geliyorum dedi. Ben mutlu olmayayım da kim olsun değil mi? Gurbette ki tüm evlatlar ve anneler buluşsun inşAllah.
Çıtırlı,  mercimekli muska böreği tarifini "72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "ne ev sahipliği yapan sevgili guloannemutfakta ya ve Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane etkinliği "ne ev sahipliği yapan sevgili elifindefterinden. e gönderiyorum.
Arkadaşlarıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 2,5 su bardağı galeta unu
  • 4 adet yufka
  • 1,5 su bardağı süt
  • ½ su bardağı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı haşlanmış mercimek
  • 1 tatlı kaşığı acı biber salçası
  • 1 adet soğan
  • Tuz
  • Karabiber
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Soğanı küp küp doğrayın.
  • İki yemek kaşığı sıvıyağda pembeleşinceye kadar kavurun.
  • Salçayı ekleyip, iki dakika kavurun.
  • Mercimek, tuz, karabiber, ekleyip, karıştırın.
  • Süt, sıvıyağı çırpın.
  • Yufkanın birincisini tezgâha açın.
  • Karışımı fırça yardımıyla her yerine sürün.
  • İkinci yufkayı, birincinin üzerine serin. Dört parmak kalınlığında şeritler kesin.
  • Her şeridin ucuna mercimekli harçtan koyun.
  • Muska şeklinde sarın.
  • Muskaları sütlü karışıma batırıp, galeta ununa bulayın.
  • Yağlı kâğıt serilmiş tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. Ellerinize sağlık sabah sabah çok güzel göründü...

    YanıtlaSil
  2. sıcak ve sevgi dolu bir buluşma olur eminim...darısı başımıza inşallah..böreğin çıtır çıtır ..ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  3. Canım,tarifinizi, yayınlandım Ellerinize ,sağlık..Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyorlar çok severim mercimekli böreği ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık.Ben de bunu kızıma yapayım sevecek umuyorum.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. çıtır çıtır harika görünüyor canım.sabah sabah çay içerken görmeside hiç iyi olmadı bu arada.ellerine sağlık cnaım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık bir harika görünüyor böreğiniz

    YanıtlaSil
  8. Canımm hayırlı cumalar çıtır çıtır
    harika olmuşlar banada varmı:))Mer
    cimek böreğe çok yakışıyor gerçek
    ten ellerine sağlık sımsıcak sevgi
    lerimle..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık ablacım,nefis görünüyor,kahvaltı sofrasına alıyorum 3tanecik:)
    hayırlı cumalar,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. OHH NE GÜZEL HEM HASRET GİDERCEKSİNİZ HEMDE GÜZEL SOHBETLER YAPICAKSINIZ. İKİSİ BİR ARADA OLMUŞ. BÖREKDE ÇITIR ÇITIR SOHBETİN YANINA SÜPER GİDER ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  11. bir tanesini alacağım vallahi dayanamam,nefis görünüyorşar.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. hemde mercimekli:)ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Hayirli cumalar canim ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  14. Ablacım gözünaydın kızınla hasret gidericeksin..
    Ayrıca benimde tanışmayı istdiğim çok sevdiğim blogculardan birisin,inşallah nasip olur tanışmak..
    Böreklerin nefisssss görünüyorlar nefiss ablammm..:))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Selam Birgül hanımcığım nasılsın? uzun zamandır uğrayamadım yoğunluktan fırsat buldukca arkadaşlarımı geziyorum börekler nefis olmuş çıtır çıtır ellerine sağlık:)
    Ayça ile tanışmanızı kıskandım sanırım:D bende sizlerle olmak isterdim ne güzel olurdu kimbilir?:)
    buluştuğunuz zaman beni hatırlayıp birer yudum çay içerseniz sevinirim
    kızınla da hasret gider bol bol hayırlısı ile kavuşmanız dileğiyle
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Canım çıtır lezzetler hep makbulümdür. Senin adına çok sevindim, nice mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  17. Mercimekli börek yemiştim ama hiç yapmadım şimdi görünce nefis görünen bu böreği en kısa zamanda yapmaya karar verdim, ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  18. Birgül Ablacım ben geldim....Eline sağlık seninle tanışmaktan,sohpet etmekten o kadar keyif aldım ki sanki seni yıllardır tanıyordum sende beni sabırla dinledin...Teşekkür ederim ablalığın için...Aynur abla kıskanma inşallah seninlede birgün tanışacağız hissediyorum bunu...Siparişlerim bitti Allahın izniyle kusursuz bir şekilde teslim ettim.Ankaradan gece 12 de döndük eve 2 ye kadar oturduk eşimle ve süslemesi hariç bitirdik.bu sabahta süsledim ve diğerlerinide bitirdim....Buluşmamız ve kendi başıma bütüngün gezmem bana öyle iyi geldiki dönüştede çığlığımıda attım laf aramızda çok iyiyim şükür..eline sağlık rahmetli babam Afyonluydu bizde sık sık pişer mercimekli börek inşallah baharda sana geldiğimde gerçekten yerim bu güzel lezzetleri....sevgiler

    YanıtlaSil
  19. mutluluğunuz daim olsun inşallah..
    börek nefis görünüyor ellerinize sağlık..
    keyifli pazarlar..

    YanıtlaSil
  20. canım ellerine sağlık.gözün aymış.sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Arkadaşım ellerine saglık böregin çıtır çıtır güzel görünüyo . Arkadaşınlada sofranız bereketli sohbetiniz hoş daimi olsun

    YanıtlaSil
  22. Passei para uma visitinha.
    Essa receita é leve e deliciosa.
    Boa semana!
    Beijinhos.

    ¸.•°`♥✿⊱╮
    ღ°Brasilº♫º

    YanıtlaSil
  23. Tarifiniz yayınlandı teşekkür ederim :)

    http://elifindefterinden.com/2012/02/26/citirli-mercimekli-muska-boregi/

    YanıtlaSil
  24. Ellerine sağlık,mercimekli börek galeta unu ile çıtır çıtır olmuştur...Her zaman ki gibi içine sevgi katmanız harika...Sevgi olmazsa lezzeti olmaz zaten..Kızınızın gelmesi hasret gidermeniz ne hoş,Allah mutluluğunuzu daim etsin..Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim