8 Şubat 2012 Çarşamba

Peynirli doyumlu çörek


Yıllardır hasret kaldığımız karla buluştuk ama galiba insanoğlunun en tipik örneğini göstererek artık yeter raddesine geldik.
Karın büyüleyici beyazını görmek onun her şeyin kirini ve çirkinliğini örterek gözlerimize bayram yaptıran güzelliğini seyretmek çok güzel. Hele uzun yıllardır lapa lapa kar yağışını seyretmeye bu kadar özlem duyarken bu mutluluğu da yaşamak çok özel bir duyguymuş. Yine de artık bahar gelsin diyenlerdenim. Dışarı çıkamamak ya da çok az çıkmak, hep kapalı yerlerde oturmak zorunda kalmak ve evsiz barksızları düşünmek insanı üzüyor.
Yine de bugünlerin sayılı günler olduğunu ı bilerek güzelliğin tadını çıkarmaya çalışmak istiyorum.
Peynirli doyumlu çörek tarifimi, Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane "etkinliğene ev sahipliği yapan sevgili arkadaşım, tombultarifler. e gönderiyorum.
Bol katılımlı bir etkinlik ve kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 125 gr margarin
  • 250 gr. Az yağlı beyaz peynir
  • 1 adet yumurtanın sarısı
  • 2 çay kaşığı karbonat
  • 2 çay kaşığı limon suyu
  • 6 fincan un
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Eritip ılıttığınız margarinin üzerine rendelenmiş peyniri ve yumurta sarısını ekleyin.
  • Limon suyunu bir kaşığa koyup karbonatı içinde eritin.
  • Limonlu karışımı da peynirli karışıma ekleyin.
  • Ardından unu azar azar ekleyerek yoğurun.
  • Ele yapışmayan bir hamur olduğunda 15 – 20 dakika dinlendirin.
  • Hamuru merdane yardımıyla açın 8 e bölün.
  • Oluşan üçgenlerin uzun kenarından başlayarak sigara böreği gibi sarın.
  • Yağlı kâğıt konulmuş fırın tepsisine dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

26 yorum:

  1. çaylada yemesi nasıl güzel olur canım.ellerine sağlık.harika olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çayın yanında ne güzel olur,ellerine sağlık.Kar 2 gündür buraya da tekrar yağmaya başladı.Artık bende havalar ısınsın diyorum soğuklar bıktırdı:( Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler bülbülüm. katılımın için çok sağol. tarifin yayında sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık ablacımm nefis görünüyor bu mamalar:))
    sevgiler benden öpücükler kucak dolusu..

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık çayımın yanın
    da bir tane olsa süper olurdu sevgi
    ler...

    YanıtlaSil
  7. hmm enfes çayla gidebilecek en güzel lezzet:)

    YanıtlaSil
  8. tek kelimeyle nefis ellerine sağlık. afiyet şifa olsun.

    YanıtlaSil
  9. Eline sağlık yanına sıcacık bir çay ne güzel olur..
    Bu sene kar İzmirede geldi kışı çok sevdiğim için pek şikayetçi değilim her ne kadar yorgan döşek yatsamda:)))

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir tarifmiş bu.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Sadece karbonat kullanmışsınız ve ne güzel kabarmışlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık ne kadar güzel görünüyorlar , insanın elini uzatıp tabağın hepsini!!!!:))) alası geliyor:)))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. ÇAYIM ELİMDE VE ALDIM Bİ TANECİK BÜLBÜLÜM.
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLERİMLE..
    :)

    YanıtlaSil
  14. merhaba canım arkadaşımız nazardeymesin07 uzun süredir rahatsızdı malesf aramızdan zamansız ayrıldı:((((((((

    YanıtlaSil
  15. güzel bir börek ellerinize sağlık,mutlu günler..

    YanıtlaSil
  16. Burda yağmasıyla,durması bir oldu ve o yağanda çamur oldu gitti..
    O güzelliğine doyamadık..
    Ablacım çörekler nefiss görünüyorlar.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Bu tarifi güzel yapan bence içerisine konulan bir tutam sevgi. Ellerine sağlık Birgül'cüm..

    YanıtlaSil
  18. Bülbülüm ben de baharı özledim, kardan şikayetim yok ama dona çekiyor ya o fena. Hayırlısıyla bahar gelsin ,Ankara çiğdemlerini görelim, akasya kokularını içimize çekelim...
    Ellerine sağlık, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel olmuşlar çayla ne de güzel yenir. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  20. Birgül ablaaa hoşgeldinnn...tekrar aramızdasın bir geldin ama ne tarifler öyle kaç çeşit salata tarifi karnım acıktı bu saatte ben arada hep baktım ama hala eski kayıt vardı...herneyse hergüün netteyim ama blogları dolaşmadım..pasta malzemeleri satan adreslere girip çıktım nerde ne var hangisi ucuz...ama bugün bütün gün bloglardaydım şimdi senide bir kontrol edeyim dedim...harika bloglar keşfettim yemekle ilgili değil ama bak sende için açılsın...çok öptümm...hatta bitanesi senin kızın gibi mimar sinan mezunu...
    http://cirtlakpepe.blogspot.com/
    http://nevalim.blogspot.com/

    http://lisyafranco.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  21. canım bu en sevdiğim tuzlu poğaça tarifidir. normalde içine peynir konunca daha çok hoşuma gidiyor ve de bana böylesini hazırlamak daha pratik oluyor.ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Yeni keşfettim blogunu, çok beğendim. Takipçinim artık. Bana da beklerim. Bu arada nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim