22 Şubat 2012 Çarşamba

Kolay bir şapka ve kalmış iplerden örtü

Kış boyunca galiba en çok şapka ördüm. Küçük kızımın şapka sevdalısı olması nedeniyle kimde ne model görürsem yaptım desem yalan olmaz.
Derya gibi de gördüğüm bu şapkanın yapımı çok basit bir kaç satte yapılabilir.
Kalan iplerimin çok olması nedeniyle sevgili Şehnaz'ın blogunda gördüğüm örtüyü de elimde iş olmadığı her boş vaktimde bir kaç tane çeşitli büyüklerde ve modellerde kareler, dikdörtgenler ördüm ve onları sonra tığla birleştirdim. Çok hoş ve kullanılır bir şey çıktı ortaya. Soğuk günlerde  çok kullanışlı oldu. Arkadaşıma teşekkürler ediyorum.

Şapkanın yapımı
  • Yapacağınız kişinin başının çevresine ve uzunluğunu siz ayarlayın.
  • Benimkiler ,(Haroşaları hep kendinize göre yaparsanız arka kısmını örerken kolaylık oluyor. )
  • 15 haroşa, 12 düz, 6 haroşa, 12 düz, 15 haroşa şeklinde 6 sısra örülecek.
  • 7. sırada 15 haroşa, 12 düz kapatılacak, 6 haroşa, 12 düz kapatılacak, 15 haroşa örülecek.
  • 8. sıra hepsi ters örülecek.
  • 9. sıra 15 haroşa, 12 artırılacak, 6 haroşa, 12 artılacak, 15 haroşa.
  • Bu şekilde kafasına olacak büyüklüğe yetecek kadar çubuklar yapılacak. Ben 21 tane ördüm.
  • İkinci fotoğrafta görüldüğü gibi ilk çubuğu kendi etrafında yuvarlayın ve bir sonraki çubuğu ondan geçirin. Her bir sonraki çubuğu bir öncekinden geçirerek bitirin.
  • Örgünün uzun kısmından (boyunca) ilmek alıp, bir kaç sıra haroşa ördükten sonra iğneye aynı renk ip takın ve ilmekleri bu iğneye geçirin.
  • Ters çevirin. hepsini sıkıca çekiştirerek bağlayın.
  • Yanını dikin. Son kalan çevirdiğiniz kısımların karşısına istediğiniz renkte şık düğmeler takın ve onlara geçirin.
İyi günlerde kullansınlar.

17 yorum:

  1. Çok cici olmuşlar ellerine sağlık bayıldım ben ahh bir de yapabilsem çok güzel olacak :))

    YanıtlaSil
  2. Hamarat arkadaşım ellerine,emeğine
    sağlık çok şıklar.Örtüye bayıldım
    renkli renkli sımsıcak sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. MERHABA ABLACIĞIM AZ ÖNCE BİR MESAJ YAZDIM GİDİP GİTMEDİĞİNİ BİLEMEDİM KUSURA BAKMA BU ŞAPKADAN GEÇEN HAFTADA BEN ÖRDÜM ÇOK GÜZEL OLDU ŞİMDİDE ATKISINI ÖRÜYORUM. SİTEME UĞRAYABİLİRSİN.ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  4. Selamlar arkadaşım şapka modelinden bende taç yapmayı düşünüyorum kızıma güzel çekmişsin fotosunu .Kalan iplerden geçen sene bende kızımın çeyizine motfli battaniye ördüm resmini çekmek kısmet olmadı ilerde çekip eklicem birde eski kazaklarI sökdüm şişle ördüm kışın soguklarda şekerleme yaparken iyi oluyo . Ellerine saglık arkadaşım her ikiside güzel olmuş güzel günlerde kullan

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım, güzel kızın güle güle giysin. Örtün de güzel olmuş, sıcacık kullan:)

    YanıtlaSil
  6. ablacığım melişin hobidünyası diye bir facebook sayfası var ordan bakabilirsin benim yaptığıma atkı bere şal albümünde 114 nolu fot sayıları vermiş

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık, bende geçen sene oğluma çok örmüştüm, bu sene hiç vakit bulamadım. Çok güzeller...

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık ne güzel şapkalar eskiden bende elişi çok yapardım

    YanıtlaSil
  9. Kalan yunleri degerlendirmek gercekten harika arkadasim .Beren harika olmus ellerine saglik bende ordum boyunlugunu da yaptim.kucuk kizin iyi gunlerde giysin ortun rengarenk olmus gule gule kullanasin canim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. harika olmuşlar ellerine emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten çok canlı görüntüsüyle güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Cemre
    havaya düşmesine rağmen yurt genelinde soğuklar devam ederken, seneyede kullanılabilecek ürünler.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzeller.. kızın iyi günlerde kullansın inş..

    YanıtlaSil
  13. cok sicak bir blog
    ellerinize saglik
    sevgiler var bahcemden

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık.Kızın güle güle giysin.Örtün de çok güzel olmuş.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel olmuşlar ablacımmm.
    Ellerine,emeğine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Elinize sağlık ben bu artık iplerden örülen örtülere bayılıyorum. İlk fırsatta yapmalıyım çok hoş görünüyor.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim