4 Mayıs 2009 Pazartesi

Çikolatalı Kek


Ankara da hava bugün çok kapalı. Günlerdir havanın yüzü gülmüyor. Akşama doğru a inanılmaz yağmur yağıyor. Havayı böyle gördüğüm de içimden hiçbir şey yapmak gelmiyor.
Aslında yağmuru çok severim. Yağışını seyretmeye bayılırım.Üstelik yıllardır çektiğimiz susuzluk korkusundan sonra mutlu olmalıyız.Ama artık, güneşli havaların gelmesini istiyorum. Camlarımı doyasıya açmak, bedenimizin ısındığı gibi, yüreğimin de ısınmasını istiyorum.İnşallah artık güneş kendini daha fazla özletmez.
Bu havalar da yapılacak en güzel şey, mutfağa girmek. Ben de öyle yaptım. pastaci dan tarifini aldığım çikolatalı keki yaptım. Mutfakta ki, koku beni biraz oyalar hiç olmazsa.

Tarifimi “ 42 . porselen demlik çay saati etkinliğine ev sahipliği "yapan tarifdunyasi. na gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı sıvı krem
  • 100 gr bitter çikolata (benmaride eritilmiş)
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağından 1 parmak az un
  • 3 yemek kaşığı toz kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı sıvı vanilya veya aroma
Yapılışı
  • Şeker, yumurta ve vanilyayı mikserle krema kıvamına gelene kadar ile çırpın.
  • Çikolataları benmari usulü eritin. (Çikolatanın bulunduğu kabı, ocak üzerindeki veya fırın içerisindeki sıcak su dolu bir başka kabın üzerine oturtularak çikolataların eritilmesi )
  • Çırpılan karışımın üzerine erimiş çikolatanızı ekleyin tekrar çırpın.
  • Elenmiş unu, kakaoyu ve kabartma tozunu ekleyin ve çırpın.
  • Kremayı ilave edin ve çırpın.
  • Yağlanmış kek kalıbınıza un veya toz şeker serpin.
  • Karışımı içine dökün. Önceden ısıtılmış fırın da pişirin.
  • Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. çikolatalı keke kim hayır derki harika görünüyor ellerine salık canım.havalara gelince bende güneşi okadar çok özledimki anlatamam.kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bol çikolatalı enfes bir kek ellerine sağlık ablacım afiyetler olsun sevgiler öptüm seni

    YanıtlaSil
  3. ablacım canım ellerine saglık bir kokladım kaçtım malum dietteyiz ben bakarakta kilo alanlardanım hehehe
    sevgiler
    iyi haftalar

    YanıtlaSil
  4. hımmm,enfesss.çok sevilen keklerden biridir.harika bir lezzet.çokta güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.


    http://arzumcum.blogcu.com/

    YanıtlaSil
  5. kekin çikolatalısı da ayrı bir güzeldir bence.ellerinize sağlık.insanın canı çekiyor.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık bayılırım çıkolatalı keklere
    öyle kuru kelerden pek hoşlanmıyorum ama bu enfes

    YanıtlaSil
  7. Ablacım böyle doyulası keki kim sevmez.
    Başta ben-biz bizim ahali tabiki.
    eline sağlık diyorum.
    saldırıyı akşam eşimden öğrendim..hala gelmedi..gebze'delerdi araçları arıza yaptı..akşam elektriğimiz yoktu gece geç geldi sanırım.elektrik olsaydı nete falan bakar haberleri araştırırdım..olan oldu o kadar suçsuz insana..artık düğüne,nişana gidemeyeceğiz,durakta bekleyip marketlere uğrayamayacağız galiba.gelecek nelere gebe.Allah c.c. sonumuzu hayreyleye güzel eyleye..amin.

    YanıtlaSil
  8. bayılırım çikolatlı tatlara ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  9. canım ellerine sağlık arkadaşım gerçekten çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık süper görünüyor

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim