8 Mayıs 2009 Cuma

Fırında Kremalı Patates


Patatesin her türlüsünü ailece çok severiz .
Blog arkadaşlarımdan "hdidemlelezzetdenizi " nde kremalı fırında patatesi gördüğüm gün hemen uyguladım.
O zamandan beri ailece en sevdiğimiz yemeklerin başında geliyor. Çabuk olması ve lezzetinden dolayı, sıkça yapıyorum.
Babam patatesi hiç sevmez ve yemez. İlk defa bunu yedi ve çok beğendi. Hiç sevmeyen birine bile fikrini değiştirebilecek kadar güzel bir tatla bizi tanıştırdığı için arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.

Malzemeler
  • 1 kilo patates
  • 2 adet tavuk bulyon
  • 2 paket krema
  • Kaşar peyniri rendesi
  • Karabiber
  • Bir parça margarin ya da tereyağı
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Patatesleri halka halka soyun.
  • Yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  • Tavuk bulyonları ezin ve patateslerin üzerine gelecek şekilde serpin.
  • Kremayı çatalla hafifçe çırpın ve patateslerin üzerine kapatın.
  • Rendelenmiş kaşar peyniriyle kremanın üzerini kaplayın.
  • Çok küçük parçalar halinde birkaç yerine margarini koyun.(Tuz koymayın)
  • Fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. Ablacım günaydın..Benimde denemek istediğim bir tarif..Krema oluyor benim aklıma gelmiyor başka şeye kullanılıyor falan..Eşim Aksaray'dan süt ürünleri getirmiş yine..Kremada istemiştim 2 paket tanesi 200 gramlık olanlardanmı..Hani kahvaltı için alıyoruz bizde..Eline sağlık ablacım birer porsiyon alayım hemen..Öptüm..

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık sevgili bulbulunyeri
    Bende arasıra yaparım yalnız bulyon kullanmıyorum.
    Çay saatinde de güzel gidiyor.
    Bu arada kabaklı böreği yaptım. Ev halkıda çok beğendi
    tekrar teşekkürler
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. canım deneyip beğenmene çok sevindim çok nefis bir tadı var değilmi afiyetler olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık arkadaşım harika görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık çok leziz bir tarif gerçekten ama bulyonlu bende bilmiyordum. Mutlaka deneyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. nefis olmuş arkadaşım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ablacım merhaba...Anneler gününü kutluyorum ablacım tekrar fırsat bulamayabilirim..
    Şimdiden kutlayım deim..
    Çok öptüm..

    YanıtlaSil
  8. izde patatesin hertürlüsüne bayılırız.helede şimdi taze patatesler çıkmışken.çok pratikmiş ellerinize sağlık nefiss görünüyor

    YanıtlaSil
  9. MUKEMMEL GORUNYORLAR PAPTETES OLSUN DA NE OLURSA OLSUN :))
    SEVGILER ARKADASIM ELLERIEN SAGLIK :)

    YanıtlaSil
  10. Canim ellerine saglik harika olmus kremali patatesler. Canim anneler günün kutlu olsun, sevgiler....

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim