26 Mayıs 2009 Salı

Portakallı kek


Kalan portakalları değerlendirmek için ,internetin başına geçtim. Görsele basınca güzel ve bir sürü tarif geldi.
Yemekhikayeleri.com’ daki portakallı keki denedim. Gayet güzel oldu. Arkadaşıma teşekkür ederim.
Ama fotoğraflarını çekerken çektiğim çile inanılmazdı. Şurubundan dolayı o kadar parlaktı ki, ne yapsam olmadı. Bir fotoğraf karesi için 30, 40 tane çektim ama başarılı olamadım. Sonun da pes ettim ve bir tanesini yayımladım.
Hayatımda ,blog sahibi olana kadar bir kare fotoğraf çekmemiş biri olarak bunu her zaman yaşıyorum ama bugün kendimi aştım. Eskiye nazaran çok iyiyim diye düşünürken, galiba aynı yerde dönüp duruyormuşum. Artık reklam dünyasında çalışan kardeşimden bir şeyler öğrenme zamanım gelmiş te geçmiş bile. Her şeyin kendine göre incelikleri var elbette, bunu öğrenmek gerekmiş, hiçbir şey için geç değil.

Tarifi, 43. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ “ etkinliğine ev sahipliği yapan asimelek58 ' e gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
  • 8 yemek kaşığı un
  • 1 portakalın kabuğunun rendesi
  • 1 adet portakalın suyu
  • 1 adet kabartma tozu
  • Ceviz (Benim olmazsa olmazım,tarifte yok)
  • Bir tutam sevgi
Şurubu
  • 1 portakalın kabuğunun rendesi
  • 2 adet portakalın suyu
  • 4 yemek kaşığı toz şeke
Yapılışı
  • Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar iyice çırpın.
  • Portakal kabuğu rendesini, suyunu karıştırın ve çırpın.
  • Elenmiş un, kabartma tozunu ekleyin ve çırpın.
  • Bolca ceviz koyun ve karıştırın.
  • Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına boşaltın.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kürdanla kontrol edin. Temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Soğuması için fırından çıkarın.
  • Şurubu için, şekeri, portakal suyunu ve portakal kabuğu rendesini tencereye koyun ve bir taşım kaynatın .
  • Keki servis tabağına alın, soğumuş kekin üzerine sıcak sosu dökün.
  • Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. fotograf olayı gerçeten büyük işkence oluyor ama görüntüyü gayet güzel yakalamışsın ellerine salık.

    YanıtlaSil
  2. Portakal kokuları sardı heryanı canım:)))
    elinize sağlık,
    ilginize tekrar teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. CANIM ELLERİNE SAĞLIK TARİFİN YAYINDA TEKRAR BEKLERİM SİVASTAN KUCAK DOLUSU SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. boşver arkadaşım fotoyu kek süper eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. bence görüntü gayet güzel.böyle keklerin dilim hali dahada güzel ve nefis görünüyor.bayılırım portakallı keke.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM...KEK HARİKA GÖRÜNÜYOR. BAYILIR VE ÇOK SIK YAPARIM BENDE...

    AAH ABLAM ÇOK ÇİLE ÇEKMİŞSİN RESİMLERKEN YA KEŞKE ÜZERİNDEKİ PARLAKLIĞI ENGELLEMEK İÇİN ÜZERİNE BİRAZCIK HİNDİSTAN CEVİZİ SERPSEYMİŞSİN O ZAMAN DAHA NET OLUR HEMDE ŞIK GÖRÜNÜRDÜ.. BİR DAHA Kİ SEFERE AKLNDA OLSUN BOŞA EZİYET ÇEKME CANIM..

    ÇÇOOK ÇOOK ÖPTÜM SEVGİLER

    YanıtlaSil
  7. ablacım ellerine saglık nefis olmuş nefis

    YanıtlaSil
  8. canım desteğine, o güzel yorumuna çok teşekkür ederim...İYİ Kİ VARSIN...
    kekin de nefis olmuş...ellerin dert görmesin canım...

    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  9. Kekin süper kızarmış leziz görünüyor ellerine sağlık.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  10. misler gibi portakal kokar ellerine sağlık canım nefisss öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Canim ellerine saglik, Fotografta, kek de harika, bundan iyisi can sagligi. Bak cogu arkadaslar foto ve pasta kurslarina gidiyor, biz gitmeden bunlari paylasiyoruz ne mutlu bize, sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine saglık super gozukuyor..
    fotografını da cok ıyı cekmişsin..
    gercekten bende 1 yemegın en az 10 tane pozunu cekıyorum. bazen sıkılıyorum.. onemlı olan tadı dıyorum:))
    emegine saglık..
    sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  13. Harika bir görüntüsü var.
    Bayıldım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. http.//belguzaranne.blogspot.com28 Mayıs 2009 18:46

    selam canım hayırlı akşamlar kek nefıs görünuyorelıne sağlık

    YanıtlaSil
  15. allah kısmet ederse bu sene ankaraya gelecegim,sevgiler selmlar

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim