20 Mayıs 2009 Çarşamba

Patates Tatlısı


“43. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ “ etkinliğine ev sahipliği yapan asimelek58 ' e tarifini Ayşe Tüter’ den aldığım patates tatlısı ile katılmak istedim.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 125 gr. Margarin
  • 2 adet haşlanmış patates
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
  • 2 çorba kaşığı dövülmüş ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Bir tutam sevgi
Şerbeti için
  • 1 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı tozşeker
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
Yapılışı
  • Tozşeker ve suyu bir tencereye alıp, kaynatın.
  • Limon suyunu ilave edin.Bir iki taşım kaynatın, ocaktan alın. (Tırnağınızın üzerine bir damla damlatın, dağılmıyorsa olmuş demektir.)
  • Soğumaya bırakın.
  • Margarini eritip, soğutun.
  • İçine haşlanıp ezilmiş patates, yumurta, vanilyayı ekleyin ve karıştırın.
  • Üzerine azar azar elenmiş un ve kabartma tozunu ilave ederek ele yapışmayan bir hamur hazırlayın.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, çay tabağı büyüklüğünde açın.
  • Dövülmüş ceviz ve tarçın karışımından ortalarına koyun.
  • Büzdürerek kapatın. Elinizle yuvarlayın.
  • Yağlanmış tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Üzerine soğuk şerbet gezdirin.
  • Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. harika görünüyor ablacım ilk kez duydum patates ve şeker biraz garip geldi ama sen yaptıysan güzeldir eminim.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK CANIM TARİFİN YAYINDA KATILIMIN İÇİN ÇOK TESEKKÜRLER TEKRAR BEKLERİM SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. Ablacım tamda senin sayfandaydım sen yazmışsın..
    Tşke derim yazdıkalrın için satırları okudukça ağlamaklı oluyorum...
    Biz hep Konya-Afyon-Burdur-Isparta dedik...Babamda yakın olursa kendi rahatça gelip giderdi bende aynı..Yinede arada 8 saat oldu...Şimdi üçüncü ameliyatını olma durumu var onunda...Erzurum Pasinler'den Bolu'ya öyle üzgün geçtimki ama hayatımın en güzel beş yılını yaşadım orda...Şimdide Adana bakalım nelere gebe:)Allah c.c. böyle münasip görmüş demekki hayırlısı olsun diyelim...
    Talın nefis görüğnüyor şekerpareyi andırmış görüntüsü...Bir ara anneminkızıyım Ayşe ablada patatesli tarifler aramıştı...Eline sağlık ablacım öpüyorum kocaman..

    YanıtlaSil
  4. ablacım canım benim sahanesin döktürmüşsün yine ellerine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. bloglarda görüyorum ama hiç denemedim.tadını merak ediyorum doğrusu.eminim enfes bir lezzet.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. canım arkadaşım, eline sağlık, değişik bir tat olmuş, tadının nefis olduğu belli oluyor, sevgileirmi bıraktım sana

    nurdanın mutfağı

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim