26 Temmuz 2008 Cumartesi

Vişneli Turta



Bazı insanların doğuştan yetenekli olarak dünyaya geldiğine inanıyorum. Becerinin yaşla ilgili olduğuna da inanmıyorum. İlla ki, zamanla tecrübe edinilerek bazı şeyler başarılıyor.Bu anlattıklarıma da örnek olarak yosunbukayla güzelşeyler blogunun sahibini gösteriyorum.Yaşı daha 23 olmasına rağmen ancak bir insan bu kadar becerikli ve çalışkan olabilir.Ama inkar etmeyelim.Doğuştan beceriyi getiren nice insan var ama çalışkan olmayınca bunu değerlendiremiyor.Ama maşallah diyorum bu güzel insanı kızlarıma örnek gösteriyorum.
Vereceğim vişneli tart tarifini onun sitesinden aldım.Benim kızlarım çikolatalı tatların hastası olmalarına rağmen bayıldılar. Onlar da bana hak verdiler. Kalan dilim için biraz cebeleştiler.
Kendisini Allah nazardan saklasın diyerek tarife geçmek istiyorum.

Malzemeler
  • 1 kg. vişne
  • 1 su bardağı şeker
Tart hamuru için
  • 3 su bardağı un (Benim yaptığımda biraz fazla aldı.Galiba benim hamur yoğurmamda bir problem var.Pizza tarifini verdiğimde de aynısı oldu.O nedenle önce tarifteki kadar koyun)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket margarin
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 100 gr. Çiğ badem
  • Bir tutam sevgi
Sos
  • Vişnelerin süzdüğünüz suyu
  • 1 su bardağı hazır meyve suyu
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
Yapılışı
  • Vişnelerin çekirdeklerini çıkarın. Şekerleyip, 1 gece bekletin. Vişnelerin suyunu süzün ve bir kenara bırakın.
  • Pudra şekeri ve margarini iyice birbirine yedirin.
  • Yumurta sarısını, yoğurdu ekleyin ve iyice yoğurun.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyin. Yoğurun.
  • Hamuru dolapta biraz bekletin.
  • Tart kalıbınızı yağlayın.
  • Hamuru ikiye bölün ve birinci parçayı kalıba yayın.
  • Hafifçe un serpin ve iyice süzdüğünüz vişneleri üzerine yerleştirin.
  • İkinci parçayı açın ve vişnelerin üzerine örtün.
  • Kenarlarını iyice örtün pişerken vişnelerin suyu dışarı çıkmasın.
  • Çiğ bademleri üzerlerine yerleştirin.(Bende olmadığı için koyamadım)
  • Önceden ısıtılmış fırına koyun. İlk 20 dakikasında kalıbın üzerini folyoyla kapatın daha sonra açın.
  • Soğuyunca ayırdığınız vişne suyuna, hazır vişne suyunu, mısır nişastasını ve şekeri katıp, bir taşım kaynatarak hazırladığınız sosu turtanızın üzerine dökün.
  • Afiyet olsun.

16 yorum:

  1. ellerine sağlık bir dilimcik aldım. kızlar görmesin amaan.. hehehe :)

    harika görünüyor tart eline sağlık yiyinlerede afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  2. canim selam
    ben geldim yoklugumda biraktigin yorumlarin ve mesajlarin icin cok tesekkürler
    söylediklerine aynen katiliyorum insanlarin beceri konusuna yani el becerizi yasa hic bir zaman bakmaz tart sahane olmus görüntü süper

    su kampanya isinede öncü olan kisilerden allah razi olsun keske herkes böyle duyarli olabilse sevgiler görüsürüz

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    Ailenle güzel bir tatil yaparak dönmene çok sevindim.
    Kampanya için duyarlı olmamak mümkün mü?
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Hülya,
    Yorumun için teşekkür ediyorum.Kızlarımın hemşehrisine kızacağını hiç zannetmiyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. selam.vişneli turta harika görünyor..elinize saglık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Yosunbuka hakkındaki fikirlerinize katılıyorum. Çok aklıbaşında, becerikli ve çalışkan.
    Hep siz mi geleceksiniz ben de size çaya geleyim dedim. Bir dilim turta aldım gidiyorum.
    Sevgiler.
    Sofra Şenliği

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,her zaman ki gibi yine güzel bir tarif.İnsan isterse yapar.Yeterki istesin,istemek yapmanın yarısı zaten.Yaş önemli değil.Hele birde zevk alarak yaparsa ortaya mükemmel şeyler çıkar.İyi tatiller ,sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. merhaba.öncelikle ellerine sağlık afiyet bal şeker olsun..iltifatlarınız için teşekkür ederim.tariflerim uzmanlık gerektirmeyen basit şeylerden oluşyor..tart için sanırım kalıp büyük gelmiş.biraz daha küçüğü uygun olur.24 cmlik mesela.bi de kızarınca almak lazım..kurumasın diye.un miktarı denk geliyor.miktarı aşmamalı dolapta daha çok bekletmeli toplasın.sosu da kıvam olarak az daha koyultunca çok daha güzel bir turta olacağına eminim..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Yosunbuka,
    bir daha yaptığım zaman dediklerini dikkate alacağım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Sevgili caferose,
    gerçekten istemek,başarının yarısı, severek yaptığımız herşey güzel oluyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili sofra şenliği,
    afiyet olsun.Severek paylaşırım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. ablacım iyi geceler.kocaman sevgiler hürmetler..
    amanın gecenin yarımında ağzım sulandı..
    pek güzel görünüyor..ellerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
  14. Hayal kur, ne hayal kurmak istersen... Gez, nereye gitmek istersen... Ol, ne olmak istersen.... Çünkü senin bir tane hayatın olacak ve sadece bir şansın var bütün bunları yapabilmek için:))

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Nuray'ım,
    keşke beraber olup yeseydik. Ya senin balkonunda ya benim. Yanında da senin semaverle bir çay. Ne güzel olurdu.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Muazzez,
    ne güzel dörtlükler yazıyorsun.
    Her biri birbirinden güzel.Okumak çok hoşuma gidiyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim