6 Haziran 2009 Cumartesi

Kalmış kekten pasta


Değişik bir pasta denemek için yola çıktım. Fakat iki kere denememe rağmen kekinde başarılı olamadım. Benim de o anda çok canım sıkıldı ama olmayan yerleri (çökmüştü)kesip attım, kalanlarını strece sardım ve buzluğa kaldırdım.
Başka bir gün buzluğumdakileri kontrol ederken, keki gördüm ve şimdi tarifini vereceğim pastayı ( ya da keki mi, tatlıyı mı)yaptım. Ailedekiler çok severek yediler. Sizlerin de böyle sıkıntılarınız olur mu bilmem, ama ben yine de anlatmak istedim.

Malzemeler

  • 1 adet krema
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 çay bardağı Hindistan cevizi
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 1 çay kaşığı kakao
  • Kalmış kek

Üzerine

  • Ceviz
  • Hindistancevizi

Yapılışı

  • Keki rendeyle ya da rondoyla ufalayın.
  • Kremayı ısıtın. İçine damla çikolatayı, kakaoyu da ekleyin. Kaynatmadan indirin.
  • Ufalanmış keklerin üzerine dökün.
  • İri çekilmiş cevizi, hindistancevizini ekleyin, karıştırın.
  • Dolapta biraz soğumasını bekleyin.
  • İyice karıştırdıktan sonra, istediğiniz büyüklükte toplar yapın.
  • Birazını ince dövülmüş cevize, birazını da hindistancevizine bulayın.
  • Biraz dinlendirdikten sonra servis yapın.
  • Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. ablacım pratik kadının hali bir başka.çözmüşsün meseleyi.ellerine sağlık.mümkünse isminizi öğrenebilirmiyim.öyle hitap etmek isterim.iyi haftasonları.

    YanıtlaSil
  2. ben artan kekleripudingin içine patarım ama böylede süper olur tabi ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  3. Pratiklikten hoşlanırım.
    Ben de değişik formüller bulup uyarlamayı severim.
    Bir keresinde arkadaşımın başına gelmişti başarısız bulduğu kekini dönüştürme işlemi..
    Ortaya çıkan tarifi herkes almak istemişti. : )
    Âfiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. ne güzel arkadaşım ziyan etmeden lezzet üretmişin afiyet olsun

    YanıtlaSil
  5. Canım bende kalan keklerimi bu şekilde değerlendiriyorum ellerine sağlık mutlu hafta sonlrı:)

    YanıtlaSil
  6. benim de böyle bir deneyimim oldu.iyiki kekin şekli bozulmuş dedim.hakikaten.sonuç harika oluyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Nefis bir fikir canım..yine harikasın..Ellerine sağlık..hayırlı geceler iyi pazarlar.

    YanıtlaSil
  8. Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim