3 Kasım 2009 Salı

Havuç Salatası


Tam bir haftadır o kadar yoğun bir nezle geçirdim ki, gözümü zor açtım.
Normal zamanda olsa asla doktora gitmezdim ama domuz gribi korkusuyla iki kere doktora gidip, domuz gribi olmadığımı teyit ettirdim. Son yıllarda yaşadığım en ağır gripti.
En kötüsü de kızım Kastamonu ‘dan bir kaç günlüğüne geldi ama onu öpüp koklayamadım. Aynı odada oturmasına izin bile veremedim.
Ne istediği bir şeyleri yapabildim ne de doğru dürüst sohbet edebildim. Neyse bunda da bir hayır vardır.
Şimdi daha iyiyim ama öylesine halsizim ki, kendimi bez bebeğe benzetiyorum. Dilerim en kısa zamanda o da geçer. Sağlığın ne kadar önemli olduğunu bir kere daha anlamış bulunuyorum.
Hepimize sağlıklı günler diliyorum.
Bugünlerde en çok ihtiyacım olan şey bol sebze ve bol salata yemek. Bu arada havuç salatamın da tarifini paylaşmak istedim.

Malzemeler
  • ½ kilo havuç
  • 3 – 4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • ¾ su bardağı yoğurt
  • 1 – 2 diş sarımsak
  • Tuz, kırmızıbiber
  • Mayonez
  • Ceviz
Yapılışı
  • Havuçları rendeleyin. Sarımsağı tuzla dövün.
  • Sıvıyağda ikisini kavurun.
  • Tuz ve kırmızıbiberi ilave edin. Kapatın, ılınmaya bırakın.
  • Yoğurdu ve mayonezi iyice çırpın. Havuçlara ekleyin. Karıştırın.
  • Servis tabağına alın. Çatalla düzeltin.
  • İstediğiniz şekilde süsleyin.
  • Afiyet olsun.

19 yorum:

  1. ah ne severim ne severim.
    özellikle hep yeğenim timur için yaparım..
    bak burnumda tüttü yine :))
    eline sağlık canım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. canım ablam çok üzüldüm kızınına doya doya sarılamadığına allahım acil şifalar versin sana canım benim bu havalar çok kötü inan bana allhım herkese saglık sıhhat versin canım ablacım ellerine saglık salatanda nefis olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. canım çok geçmişler olsun..allah hayırlı şifalar versin.kızın gelmiş gözünaydın.benimki gelemedi:(inş. bayrama...görüşmek üzere.kendine iyi bak...

    YanıtlaSil
  4. geçmişler olsun.havuç salatasına bayılıyorum.ellerine sağlık.iştah açıcı görünüyor.sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canim gecmis olsun saglik ,sohat her dayim huzur versin .Salatan nefis görünüyor sevgiler öptüm canim

    YanıtlaSil
  6. çok geçmiş olsun ,eline sağlık bende çok severim havuç salatasını ah bide yapmaya üşenmesem

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun lütfen kendinize iyi bakın.
    Bu kışı nasıl geçireceğiz bu korku ile bilemiyorum. Allah herkesi ve bizide korusun
    Bu salatayı çok sever ve sık yaparım. Ellerinize sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun,havuç salatasını hiç bu şekilde yapmadım ama bi kenara not ettim deneyeceğim.afiyet olsun sevgilerr)))

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun canım, ben de çok severim bu salatayı,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Gecmis olsun...
    Bol vitaminli salata cok severim
    ellerine saglik
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. cok gecmis olsun canim..ah bu domuz gribi yuzunden hapsirsak doktora atiyoruz kendimizi ALLAH'im korusun bizleri...

    ellerine saglik canim cok sevdigim bir salatadir...

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun canım bülbülüm... :))
    Heveslendirdin beni, sote edeyim bâri...
    Âcil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
  13. cnm ablcm ellerine saglik . bnm buara biraz skntm var ablcm oyuzden fazla giremiorm . insallah yakinda tekrar eskisi gibi aktif olmaya calisacagim sen nasilsin ?
    Allaha emanert ol cnm ablcm :)

    YanıtlaSil
  14. Canım çok geçmiş olsun ya çok üzüldüm:((
    En kısa zamanda eski sağlığına kavuşursun inşlh...

    Kızını daha çok öper kokların bitanem sen o güzel canını sıkma..
    Ellerine sağlık ne güzel bir salata her yemeğin yanına yakışıyor...

    YanıtlaSil
  15. çok geçmiş olsun canım bir anne olarak neler hissettiğini anlayabilirim ..çok üzüldüm adına ama bugünün yarınıda var unutma kızını elbet bir köşede sıkıştırırsın mıncık mıncık sen iyi ol yeterki :) sevgilerimle tarifin içinde ellerine sağlık görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  16. bizim iş yerinde bir nebişimiz var o nezle grip gibi durumlarda atom diye bir şey yapıyor içinde kimyon(azıcık ama) tarçın kabuğu limon portakal kabuğu elma kabuğu zencefil çörek otu ayva yaprağı birazda bal koyup kaynatıyor..gerçekten atom gibi..hepimize iyi geliyor.haklısın domuz gribi denen illet de bu sene moda oldu.Allah hepimizi esirgesin..cidden çok zor..çok çok geçmiş ve acil şifalar diliyorum,yanaklarından öpüyorum..

    YanıtlaSil
  17. Havuc salatasini cok severim.Diyette ikende cok yapip yemistim. Bak simdi yine canim cekti.Ellerine saglik canim. cok lezzetli gorunuyor.

    YanıtlaSil
  18. canım benim..ellerine sağlık harika görünüyor..kaldımı acaba birazcık gelip yesem :) sevgiler..iyi haftasonları...
    www.missgibi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  19. htp://belguzaranne.blogspot.com10 Kasım 2009 21:49

    merhaba çok geçmiş olsun salgın var tekrar geçmiş olsun ınsallah kısa zamanda ayaga kalkarsınız sevgıler

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim