28 Nisan 2011 Perşembe

Tahinli cevizli çörek

Uzunca bir aradan sonra yeniden yazmak çok hoş bir duygu.
Hep sanki yaşamımda bir şeyler eksik gibiydi. Arkadaşlarım neler yapmıştı? Kendilerinin ve ailelerinin sağlıkları nasıldı? Hamile arkadaşlarım çocuklarına sağlıkla kavuşmuşlar mıydı? Askere gönderdikleri çocukları nasıldı? Ameliyat olanların durumu nasıldı?

Yani kısaca hepinizin her şeyini tek tek merak ettim.
Tekrar yazarken biraz tembelleşmişim sanki, içimde bir şeyler kırılmış. Sizlerin güzel yazılarınızı, mutlu cıvıltılarınızı duyunca yakında toparlanırım nasılsa.
Şimdi tarifi yazayım ve sizlerin ziyaretlerine geleyim.

Malzemeler
  • 1 yumurta akı(sarısı ayrılacak)
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 şeker kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 3,5 su bardağı un
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Tahin, pekmez karışımı
  • Ceviz
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Sütü ılıtın. Toz maya, şeker ve tuzu ekleyin, mayalanması için bekletin.
  • Mayası gelince, unun ortasına koyun, yumurta akını ve sıvıyağı da ekleyin. Yoğurun.
  • Bezelere ayırın.
  • Her bezeyi merdaneyle açın.
  • Üzerine tahin pekmez karışımını fırça yardımıyla sürün.
  • Toz şeker serpiştirin.
  • İri dövülmüş cevizleri bolca serpin.
  • Rulo yapın.
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsinin ortasından başlayarak kendi etrafında döndürerek dizin.
  • Yumurta sarısını üzerine sürün.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

33 yorum:

  1. çörek çok lezzetli görünüyor canım.tahinide çok severim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlıkk ablacım nefis görünüyor... kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. bir lezzet patlaması harika çok severim ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ablacım şükür kavuşturana tekrardan merhaba.çörek nefis görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Bizde seni çok özledik arkadaşım meğer bloglar hepimizin hayatında ne kadar önemli imiş İnşaAllah bir daha kapatılmazlar.
    Eline sağlık tahinli lezzetleride çok severim

    YanıtlaSil
  6. Hımmm,tahinle ne güzel kokmuştur mutfağın.
    Sabah sabah canım çekti vallahi.
    Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. canım benim mesajın için çok teşkk ederim.oğlum askerliği artık gölcük ulaşlı sosyal tesislerinde.ALLAH aşükür rahat.yazın gidip görecem inşallah.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Selam canımcığım
    eline sağlık bende yapmıştım geçtiğimiz hafta yayınlanmayı bekliyor ama sanırım azıcık farklı seninkiler de nefis olmuş maşaallah
    Afiyet olsun
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. HARİKA GÖRÜNÜYOR BİRGÜLCÜM..TAHİNLİ OLAN HERŞEYİ ÇOK SEVERİM...ENFES OLDUĞU BELLİ..ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  10. Ablacııım hoşgeldin.
    Bizde seni çok özledik.
    Yine güzel bir tarif,inan çok canım çekti.
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. İyi ki geldin çünkü çok özledik seni canım benim.Çöreğini çok merak ettim mutlaka güzel olmuştur çünkü görüntüsü çok güzellll:)


    ÖPTÜM ÇOK.

    YanıtlaSil
  12. çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. oy oyyy oyyy siper görünüyor. nasıda canlı renkte.. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. ablacımm tekrar hoşgeldinn:)
    ne güzel oldu dimi kavuştuk birbirimize:)
    ohh valla geri dönüşünde pek güzel oldu:) nefis bir çörekk hıımm:))
    ellerin dert görmesin ablacım:)

    YanıtlaSil
  16. Çok lezzetli görünüyor , tadı da muhteşemdir eminim.Ellerine sağlık , afiyet bal şeker olsun...

    YanıtlaSil
  17. mımmm ellerine sağlık canım.enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  18. Hoşgeldin ablacığım,safalar getirdin :))
    Heo merak içerisindeydik,şükürler olsun ki artık kavuştuk bloglarımıza :)
    İnşAllah tekrar yaşanmaz böyle ayrılıklar..
    Çöreğin de nefis olmuş,ellerine,emeğine sağlık..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canım ablam..nefis görünüyor ayrıca tahinli çöreğe bayılırım..öpüyorum seni sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Bayılırım tahinli çöreğe bizim oralarda da çok yaparlar çokda sevilir..ellerine sağlık canım benim sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. bayılırım bu çöreğe ellerine sağlık arkadaşım
    kafa karışıklığından dolayı ismini yanlış yazmışım kusuruma bakmazsın umarım:(
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  22. Canim yeniden merhaba hayirli aksamlar diliyorum.Ellerine emeklerine saglik sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  23. Yorumlarım niye gelmiyor yaaa. Dün gece yazdığım yok, halbuki gitti gözüküyor. Çöreğin resmi bile iştahımı kabarttı kendisini görsem ne olurdu bilmiyorum. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  24. Ablacım aramıza hoşgeldinn:)
    Çörek harika görünüyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  25. Çok severim tahinli cevizli çöreği. Sizinki de çok güzel görünüyor ;) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Elıne sağlık muhteşem görunuyor tahınlı çörek

    YanıtlaSil
  27. merhaba elıne sağlık sunum muhteşem sevgıler

    YanıtlaSil
  28. birgülcüm yapacağından eminim.çok basit..takıldığın yer olursa seve seve yardımcı olurum..ayrıca sonradan düşündüğümde loptap kullanmak yada yatak üzerinde ders çalışmak için bile kullanılabilir..yani çok amaçlı olduğunu düşünüyorum...sevgiler tatlım..

    YanıtlaSil
  29. ♫° ·.Amiga!
    ✿♥
    Hummmmm!...
    Que delícia!!!!

    Um lindo fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil°º♫
    °º✿
    º° ✿♥ ♫° ·.

    YanıtlaSil
  30. nefiss görünüyorr canım çektii.Paket servis varmı:)))

    YanıtlaSil
  31. Özellikle tahinli çörek ve pideye bayılıyorum .Nefis görünüyor canım ellerine kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
  32. canım seni mimledim cevaplarsan çok memnun olurum

    YanıtlaSil
  33. Birgül Hanım bende sizinle aynı duyguları paylaşıyorum...Herkezi merak ettim...Blok açılınca da soğukluk oldu...tarif yazmaya üşenir oldum çok birikti yazın çok vaktim olacak yazlıkta orda yavaş yavaş yazıp düzenleyeceğim bakalım...Şimdi spor ev işleri bide kızın balesi var yetişemiyorum...Benim çok sevdiğim bir çörektir elinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim