8 Eylül 2008 Pazartesi

Yoğurtlu Kabak


Okullar bugün açılıyor. Yeniden koşuşturmalar başlıyor. Bizim evimizde okuyan olmadığı için bu telaşı yaşamıyoruz ama okutan olduğu için ucundan yine de heyecanını yaşıyoruz. Eşimin öğretmen olması nedeniyle çalan ziller bizi de heyecanlandırıyor. Bütün öğrencilere hayırlı olsun diyorum. Annelere de iyi koşuşturmalar.
Aslında okula başlayan çocuk anne için yeni sorumluluklar getiriyor biliyorum ama yine de biraz nefes almayı da sağlıyor sanki. Tabii bu çalışmayan anneler için geçerli. Çalışan anne için okul sonrası telaşı var. Bakacak büyükler yoksa çocuğun kalacağı yer, büyük ihtimalle etüt merkezlerinden biri olacak. O da ayrı bir sorun ama artık hemen hemen çalışan annelerin çocukları bu yoldan geçtiği için çocuklar da alıştı, anneler de. Kötü bir tablo çizdim galiba ama ne zaman okul açılsa, çocuklarımla yaşadığım günler gözümün önüne geliyor, biliyorum ki, bu günler de geçecek sizler de benim gibi o günleri hüzünle değil özlemle anacaksınız. Sadece biraz sabır.
Çocuklarımıza sağlıklı, huzurlu, başarılı bir öğretim yılı diliyorum.
Bu arada yoğurtlu kabak tarifini de sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler
  • 2 adet kabak
  • Bol ceviz
  • Yoğurt
  • 2 - 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • Kırmızı pul biber
  • İstenirse sarımsak
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Kabakları soyun ve rendeleyin.
  • Zeytinyağında soteleyin.
  • Servis tabağına alın.
  • Üzerine bolca iri dövülmüş ceviz serpin.
  • Sarımsaklı ya da sade yoğurdu üzerine yayın.
  • Kırmızı pul biber dökün.
  • Afiyet olsun.

21 yorum:

  1. canım cok severım kabaklı tarıflerı ellerıne saglık nefıs gorunuyor sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  2. soframızdan eksik olmayan bir sebzedir kabak her türlüsünü çok severim ellerine sağlık.Güzelliklerle dolu bir hafta diliyorum. http://nazardeymesin07.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Gny. Tohumlar Topraksız Agaclar Dalsiz Güller Dikensiz Arilar Peteksiz Denizler Susuz Olmayacagi gibi Insanda Sevgisiz yapamaz Sevgiler www.gonlumdentadlar.blogspot.com www.gonlumden.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ablacım..Yazını okudumda bende şimdi iki küçük öğlenci olması nedeniyle onlarla okula gittim..baktım beklemeye gerek yok dedim bana müsade gideyim..
    geçen sene benim için çok zordu.en küçük 5.e gidiyordu sabahçıydı.onun için telefonu saat sabah 5.15'e kuruyor.hazırlayıp 6.10.da aşağıya gönderiyordum servis bekliyor oluyordu.derken en büyük oğlanda sabahçıydı 6.15.te onun telefonu çalıyor kalkıyor kahvaltı hazırlık derken 7.15.te aşağıya iniyor.babada tam 7.de kalkıyor 7.30.da evden çıkıyordu.ben aylak aylak yatarmıyım yatmazmıyım tekrar belli olmayan bir halde kızım kalkıyor kahvaltı hazırlık 11.10.dada servisi geliyor.en küçük 12.30.da en büyük 1.30.da geliyor..ayyy anla artık kafan karışmadıysa saat trafiğini:))) ama bu sene en küçük 6.ya gideceği için ablada 7.ye gideceği için ikiside öğlenci..bir nebze rahat ederim sadece büyük için kalkarım.
    neyse ablam çok uzattım biliyorum içimi dökmek istedim herhal:))
    kabağın her türlüsüne varım.nasıl olursa olsun..hele dışı kara renk olan favorimdir.o biraz daha lezzetli bence.tatlısınada tabiki.dışarı çıkmış bir halde susadım öylece tabağı alayım iftara hazır olsun..birde ablam arada değişiklik yapmayı seviyorum..evde aynı eşyalar yer değişip duruyor:))
    öptüm seni sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba canım yoğurtlu kaba çok guzel görünüyor bende en kısa zamanda deneycem eline sağlık
    www.1964anne.blogcu.com

    YanıtlaSil
  6. bayılırım böyle salatalara.nede olsa sarımsaklı yoğurt var.bide en sevilen sebzeler.daha ne olsun.süperrr.görünüm çok güzel.affına sığınarak naçizane benden bir tavsiye.bu salataya 2-3 havuç rendeleyip,sotelersen daha bir leziz oluyor.harikasın canım.ellerin dert görmesin.güzel yorumun ve dileklerin için ayrıca çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. kabak yemeği hemde yoğurtluuu bayırlırım bu ikiliye ellerine sağlık canım ..bereketli bir haftaya başlaman dileğiyle sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  8. Selam canım,güzel bir gün,güzel bir hafta geçirmeni dilerim..Çocuklara yeni öğretim döneminde başarılar..kendine iyi bak..sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. selam canım..ne güzel bir kabak yemegi böyle...okurken bile canım çekti valla:))eline saglık arkadaşım..size afiyet olsun.sevgilerimle.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık.Sebzeler yoğurtla çok yakışıyor gerçekten.
    Hayırlı Ramazanlar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  11. Sofranız afiyetli, paranız bereketli, kararlarınız isabetli, yuvanız muhabbetli, Kalbiniz merhametli, bedeniniz sıhhatli olsun hayırlı iftarlar arkadaşıma…

    YanıtlaSil
  12. Slm. Gerçekten çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.Kabak vazgeçilmez bir sebze pazara her gidişimde alırım.kabakla yapılan yemekler hem hafif hem lezzetli olur. Diyet yapanların baş yemeği:)İyi geceler dilerim arkadaşım.

    YanıtlaSil
  13. canım ellerine saglık..
    hem cok faydalı hem cok lezız.
    afıyet olsun sıze..
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. Canim merhabalar,boyle salatalara bayilirim harika olmus eminim ki lezzeti de guzeldir,harika. Ellerine saglik canim.

    Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim,kocaman optum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Yoğurt, kabak, sarımsak üçlüsüne bayılırım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Güzel bir gün diliyorum sevgiler www.gonlumdentadlar.blogspot.com www.gonlumden.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. rahmet rüzgarlarıyla savrulup,cennet bahçesinde durmak,ehli dünyadan geçipmevlayı bulmak,gönüller sultanıyla bir arada olmak dileğiyle hayırlı günlerin olsun canım arkadaşım

    YanıtlaSil
  18. iyi günler

    ellerinize sağlık çok güzel olmuş. üstelik sağlıklı da soframızdan eksik etmememiz lazım kabağı

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Banu Gökşin,
    bizde maalesef sadece salatası yeniyor. Yemeklerini annemde yiyorum.

    Sevgili nazardeğmesin,
    güzel dileklerin için teşekkür ederim.Senin de haftan güzel geçmesi dileğiyle,

    Sevgili gönlümden geçenler,
    dörtlüğün o kadar hoşuma gitti ki, gerçekten de sevgisiz hiç bir şeyin olmayacağına inanıyorum.

    Sevgili akasya kokusu,
    geçen yıl ne zor günler geçirmişsin. Neyse çok şükür bu sene daha rahatsın.
    Çocuklarına güzel bir okul yılı dileğiyle,

    Sevgili anne,
    kabak seven biri iseniz gerçekten çok lezzetli oluyor.

    Sevgili arzumcum,
    önerin için teşekkür ederim. Bir daha ki sefere o şekilde yapacağım.

    Sevgili elbistanlı,
    teşekkür ederim. Bende senin bereketli bir hafta geçirmen
    dileğiyle,

    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  20. canım ben burayada epey uzun bir yorum bırakmıştım.ama galiba kilitlenen sayfa adresiyle bıraktığım yorumlar kimseye gitmemiş.. yazdığım gün bende yemeğini yapmıştım zeytinyağlı.bu da harika oluyor.ben havuçla ve kırmızı lahana ilede yapıyorum.
    yorumumda demiştim ki ; bu sayfadaki herşey göründüğünden de lezzetlidir.çünkü içine kattığın o bir tutam sevgi varya..işte o en lezzetli kılan malzeme bence.benim eşimin bir sözü vardır.yaptığım bir şey nasıl olmuş diye sorarsam,beğendiyse samimiyeti fazla olmuş der.işte bende bu sayfadaki tariflerde bu samimiyetin olduğuna ve lezzetin kat kat arttığına inanıyorum.kendine iyi bak canım.

    YanıtlaSil
  21. en güzel gün ve geceler seninle olsun arkadaşım.
    bütün yemeklerin birbirinden güzel ve lezzetli görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim