11 Haziran 2008 Çarşamba

Yaş Pasta


Güneşimin hafta sonu okuma bayramı vardı.
Öğretmeni çok güzel bir etkinlik hazırlayacağını söyledi. Sınıf annesi ve velilerde bir şeyler hazırlayalım hep beraber yeriz dediler. Bize pasta yapmak düştü. Güneşim hemen bana geldi. Blogları gezdik ve mutfaktelaşi.blogspot.com’ un yaptığı yaş pastayı çok beğendi. Bülbül’cüm bunu yapar mısın.? Dedi. Yapmamak mümkün mü?
Önce yaptığım pandispanya gözüme küçük geldi. Onu streçe sardım. Buzluğa kaldırdım. Nasılsa bir şeyler yaparım.,dedim. Kalabalık olacağı için fırın tepsisi ile yaptım. Bu sefer gayet iyi oldu. Süslemesini de yapınca bayıldı.
Okulun tiyatro salonunda çok güzel bir gösteri yapıldı. Biz bütün aile oradaydık. Oldukça kalabalıktık. Güneşim açılış konuşmasını yapmak üzere sahneye çıkınca soluğumuzu tuttuk. Gayet başarılıydı. Bütün oyunlarda yer aldı. Unutulmaz bir akşam yaşadık.
Bu pastayı özellikle bugün vermek istedim.Hani derler ya bir taşla iki kuş vurmak. Doğrusu bu deyim bana tam denk geldi.
Çünkü, ailemizin bir tek erkek torunu olan sevgili Gökçe’mizin bugün doğum günü. Fakat o yazlıkta olduğu için kutlama yapamayacağız. Ama ben bu pastayı ve tüm sevgimi de katarak doğum gününü kutluyorum.
İyi ki doğdun. İyi ki varsın. İyi ki senin teyzenim diyorum. O çok güzel yeşil gözlerinden öpüyorum.

Malzemeler
  • 5 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1, su bardağı un
  • 1 adet kabartma tozu
Kreması
  • 3 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı nişasta ( tepeleme )
  • 1 yemek kaşığı un (tepeleme)
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 adet vanilya
Dışına
  • 1 paket içindeki 2 adet kremşanti
  • 2 su bardağı süt
  • 80 gr. Bitter çikolata
  • 2 adet sütlü çikolata
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yumurtanın beyazını ve sarılarını ayırın.
  • Önce beyazları iyice çırpın. Şekeri karıştırın. İyice çırpın.
  • Sarılarını ekleyin.Çırpmaya devam edin
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu da ekleyin
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve karışımı dökün..
  • Fırında pişirin. (Ben bir gün önce yaptım. Streçledim ve fırının içinde beklettim).
  • Kremayı hazırlamak için önce nişasta, un, şekeri tencerede harmanlayın.
  • Üzerine sütü döküp, pişmeden önce pütür olmasın diye karıştırın.
  • Karıştırarak göz göz olana kadar pişirin.
  • Altını kapattıktan sonra vanilyasını ekleyin.Karıştırın.
  • Keki ikiye kesin.
  • Tepsiye birince katı koyun ve arasını sütle ıslatın .Kremayı ortadan başlayarak dökün.(Kenarlarına getirmedim.Üst katı koyunca kendisi oralara geliyor yoksa taşıyor).
  • Arasına küçük küçük doğradığınız çikolataları yayın.
  • İkinci katı üzerine koyun.
  • Hazırladığınız ve buzdolabında beklettiğiniz kremşantiyi önce kenarlarına sürün. Sonrada üstüne sürün.
  • Artan kremşantiyi sıkma kabına koyup etrafını süsleyin.
  • Bitter çikolatayı benmari usulü (Kaynayan suyun üzerine kabın içine çikolatayı koyun ve erimesini sağlayın)eritin.
  • Yağlı kağıda incecik yayın ve buzdolabında donmasını sağlayın.
  • Daha sonra küçük küçük kırın ve kenarlarına yapıştırın. Biraz zahmetli ama sonucuna değiyor.
  • En üstüne de rendelenmiş çikolatayı serpin.
  • Afiyet olsun.
Buradan mutfaktelaşi.com’a çok teşekkür ediyorum.
Güneşimi sayesinde çok mutlu ettim.

4 yorum:

  1. Sevgili bülbül,
    pastan çok güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. yas pasta muhtesem görünüyo ellerinize saglik benim dünyam melekk55.tr.gg

    YanıtlaSil
  3. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  4. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim