16 Nisan 2012 Pazartesi

Krem şantili kurabiye


Haftaya biraz boğaz ağrısı, hafif burun akıntısıyla başladım. Eşim geçen hafta üşütünce ve havalar da bu kadar kararsız olunca galiba benim de hasta olmam kaçınılmaz oldu. Üstüm de biraz kırgınlık var ama çabuk geçmesini istiyorum. Bu ayın sonunda kızımın (İnşAllah) nişanını evde yapacağız. O nedenle o kadar çok koşuşturmam var ki, kendileriyle ilgilenemeyeceğim.
Elimde kağıt kalem yapacaklarımı, alacaklarımı çiziktiriyorum. Bütün dostlarımın bloglarından bir şeyler alıyorum. Yani bu nişan da hepinizin emeği olacak. İnşAllah yüzümün akıyla çıkmak ve ortaya güzel lezzetler çıkarmak istiyorum. Yapmak istediğim çok şey var. Evi, sofrayı, nişan tepsisini süslemek ve daha ne çok ayrıntı. Ama internet öylesine güzel bir şey ki, her taraftan fikirler alıyorum. Hayırlısı.
Krem şantili kurabiye tarifi her blog tarafından yapıldı, ben de eksik kalmayayım değil mi? Ben tarifimi pembe kekik ten aldım. Arkadaşıma çok teşekkür ederim.
Tarifi, "Porselen demlik çay saati etkinliği"nin 74.hafta "ev sahibesi olan
pasasofram  ve Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane etkinliğine" ev sahipliği yapan sevgili  pastaeli ye gönderiyorum.
Arkadaşlarıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 250 gr. Margarin
  • 1 paket kakaolu kremşanti
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • Damla çikolata
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yoğurma kabına yumuşak margarin, yoğurt, toz şeker ve kakaolu krem şantiyi alın ve yoğurun.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu yavaş yavaş ilave ederek yoğurun.
  • Damla çikolatayı da ilave edin ve yoğurun.
  • Hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve yuvarlayın.
  • Un serpilmiş ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kısa süre de pişiyor.(Sert olmaması için sürekli kontrol edin.Piştiğini düşündükten sonra da hemen fırından çıkarın sertleşmesin.)
  • Afiyet olsun.

30 yorum:

  1. Acil şifalar diliyorum ablacım.
    Geçiş dönemi olması sebebiyle oldukça riskli bir dönem.
    Rabbim sağlık ve afiyette daim eylesin inşAllah..
    Kurabiyeler benim de hep aklımda ama henüz denemek kısmet olmadı.
    İlk fırsatta ben de denemek istiyorum :)
    Sağlıklı,mutlu haftalar diliyorum..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun,acil şifalar diliyorum..Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor..Miss gibi kokusu sabah sabah evimi doldurdu sanki..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Geçmişler olsun,kurtulamadık bu hastalıktan.
    Allah güç kuvvet versin,bu koşuşturmacada sizlere,kurabiyeler gibi tatlı tatlı geçsin,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun ve ayrıca nişan hayırlı olsun.eminim çok güzel olacak.Tarifinizi aldım .çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. geçmiş olsun diliyorum kızınızın nişanı içinde kolaylıklar olsun tarifi deneyeceğim ellerine sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  6. Her şeye siz koşacaksınız kendinize iyi bakın ablacım,kurabiyelerde çok güzel görünüyor ellerinize sağlık,size kolaylıklar diliyorum sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  7. acil şifalar ve kolalıklar diliyorum cnaım.kurabiye çok güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun ablacım,benimde eşim hasta,inşallah bize bulaştırmadan atlatır..
    İnşallah hayırlısıyla nişanı en güzelinden yapacağınıza eminim..

    Kurabiyeler nefiss görünüyorlar.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun.Ellerinize sağlık.. denenecekler arasında yerını aldı :))

    YanıtlaSil
  10. Havalar tam hastalık havası aynı günün içinde üç kere yağmur yağıp üç kere güneş açabiliyor. Çok geçmiş olsun. Çok çabuk sağlıkla atlatırsın inşallah. Ellerine sağlık. Yirmi dakika da pişiyor kurabiyeler:)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ablacım çok geçmiş olsun öncelikle,
    kurbişler nefis görünüyor,
    hazırlıklar için de kolay gelsin,rabbim huzurlu,sevgi dolu yuvalar nasip etsin yavrularımıza,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. ellerıne sağlık canım ,sevgıler..

    YanıtlaSil
  13. Canım çok geçmiş olsun, nete yeni girdim.
    Kurabiyen ye beni diye çağırıyor:)
    Canım telefon ettiğini yorumundan öğrendim, aksi gibi telefonum bozuldu, ancak yarın tamirciden alacağım. Alışverişinde yardımcı olamadığım için çok üzgünüm, daha doğrusu alışverişe çıktın mı bilemiyorum. Şimdilik bir engelim yok , istersen yarından sonra senin istediğin bir gün çıkabiliriz.
    Sağlıcakla kal canım benim:)

    YanıtlaSil
  14. Canım Rabbim şifalar versin.Nişanınız
    da hayırlı olsun Rabbim tamamına er
    dirsin inşallah.Tatlı telaşlar bunlar
    kolaylıklar diliyorum.Kurabiyeler ha
    rika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. cok guzel gorunuyor.ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  16. Birgül abla geçmiş olsun umarım herşey istediğin gibi olur...Gözde mutlu bir yuva kurar...yardıma ihtiyacın olursa çekinme söyle keşke ay sonu gelebilsekte çiftimize kurabiye yapsam ama ay sonu sürücü sınavım var ben ay sonu gelirim diyordum...kurabiyeye gelince poğaçadan sonra kremşanti kurabiyeyede girdi eline sağlık....sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. çok pratik ellerine sağlık sağlıkla kal..

    YanıtlaSil
  18. Canim kardesim, seni cok iyi anlayabiliyorum... Nisan, dügün telaslari tatli telaslar ama biz anneler, herseyin yavrularimizin gönüllerine göre olmasi icin, candan, yürekten, ugrasip, kosusturuyoruz... Sonunda hasta da olsak, hic ses etmeyip sonuna kadar devam diyoruz... Sorma, ben de ayni senin durumundayim... Su an atesim olmasina ragmen, valizlerimi hazirladim (Eksik dügün alisverisleri ve biraz da egitim icin Istanbul`a ucuyorum yarindan sonra), listelerimi tamamlamaya calisiyor, bir yandan da siz sevgili arkadaslarimin ziyaretlerine, iade yapmaya calisiyorum...::) Allah yardimcimiz olsun..:) Bizim dügünümüz de 2 Haziran`da... Rabbim hepimizin yavrularina, yuvalarinda saadetler versin... Sana kolayliklar diliyor, bu sahane kurabiyelerin icin ellerine saglik diyorum.. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canım..sevği dolu yüreğinle pişirdiğin kurabiyelerin nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  20. Üğül üğül der ananem böyle kurabiyelere ilk fırsatta deneyeceğim..elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. Çok geçmiş olsun..2 gündür bende öyleyim,bahar çarptı diyorum gülüyorlar:)Nişanınız hayırlı olsun,eminim her şey çok güzel olacaktır tatlı telaşlar bunlar ne güzel:)Ellerine,emeğine sağlık..Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  22. CANIM BÜLBÜLÜM BEN GELDİM...
    NASIL OLDUN İYİSİNDİR İNŞALLAH ÇOK GEÇMİŞ OLSUN SANA EV HALKINA...
    KURABİYELERDEN ALDIM...:)

    YanıtlaSil
  23. benim kremşantili kurabiyeler hala taslakta bekliyor,ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  24. Geçmiş olsun, dikkat etmeli bu havalar o kadar değişken ki.

    Kurabiyeler çok güzel, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  25. Öncelikle geçmişler olsun. Güzel telaşında kolaylıklar dilerim inşallah herşey istediğin gibi geçer ve Allah hayırlısıyla tamamına erdirir. Kurabiyeler nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  26. ılk once gecmıs olsun dıorum sonrada ellerınıze saglık bu arada blogunuzu yenı kesfettım, takıpteyım benımkıne de beklerım :)Sevgilerrrrr...
    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  27. acil şifalar, ve koooolay gelsin,işin çok zor
    ellerine sağılık

    YanıtlaSil
  28. Geçmiş olsun, kurabiye çok hoş gözüküyor.Kakaolu lezzetleri çok seviyorum,mutlaka yapacağım.

    YanıtlaSil
  29. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize emeğinize sağlık. Banada beklerim inşallah. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim