8 Nisan 2009 Çarşamba

Fincanda bal kabaklı kek




Kuzenim Mehtap yeni evine taşındığı için tüm aileyi davet etti. Çok güzel şeyler hazırlamıştı. Ellerine sağlık.
Halam çok beceriklidir. Kızı da yakında annesini geçecek.
Dönüşümüzde küçük kızımın kabak delisi olduğunu bildiği için, kendisinin kesip hazırladığı balkabaklarını verdi.
Ertesi gün kabak tatlısı yaptım. Uzun zamandan beri yapılmak için sıra bekleyen fincan da bal kabaklı keki denedim. Biz çok beğendik.
Tarifimi ,“40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN " ev sahipliğini yapan sevgili missgibi' ye gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 250 gr. Balkabağı
  • 1 adet yumurta
  • 2 çay bardağı tozşeker
  • 2,5 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Üzeri için
  • Ceviz
  • Pudra şekeri
Yapılışı
  • Balkabağını haşlayın ve ezerek püre haline getirin.
  • Yumurta ile toz şekerini çırpın.
  • Süt, vanilyayı ekleyin, çırpın.
  • Elenmiş un, kabartma tozunu ekleyin ve çırpın.
  • Karışımı büyük kahve fincanlarına paylaştırın.
  • Fincanları büyük bir tencereye yerleştirin.
  • Tencereyi fincanların yarısına gelene kadar ılık su ile doldurun.
  • Tencerenin kapağını sıkıca kapatın.
  • Kapağı hiç açmadan 25 dakika pişirin.
  • Ocağın altını kapatın ve tencerenin kapağını hiç açmadan 15 dakika bekletin.
  • Üzerine pudra şekeri serperek servis yapın.
  • Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. oo kule gibi ama nefis olmuş yaa ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  2. hımmm nefis olmuş ellerine saglık canım
    bende ck seviyorum banada bir fincan yollasan diyorum:))

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor...destegin için çok saol tarifin yayında yine beklerim..kendine iyi bak..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. hıımmm, çok güzel olmuş,sadesini yapmıştım bunu da deniyim. ellerine sağlık....
    http://hilalinsepeti.blogcu.com/

    YanıtlaSil
  5. canım pek meşhur oldu bu bardakta kek bende denemek istiyorum ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. COK DEGISIK HEM KABAKLI HEM FINCANDA CANIM SUNUM HARIKA
    ELLERINE SAGLIK
    SEVGILER....

    YanıtlaSil
  7. çoook güzel görünüyor fincan keki...denemedim hala..çok merak ettim dogrusu..en kısa zamanda bende fincan keki yapmak istiyorumm.elinize saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Sunumu çok güzel olmuş. Balkabaklı hiç denemedim ama eminim tatlımtrak çok leziz olmuştur. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Birgülcüm fincanın birini kaptım :) Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. süper olmuş valla... afiyet şeker olsun ablacım.. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. üst üste muhteşem tarifler.fincan kek harika olmuş.rengi,şekli ve sunumu çok hoş.fincan keki balkabaklı yapmak süper fikir.harikasın.
    alttaki muhteşem kekede bayıldım.resmen harika bir pastaya dönüşmüş.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. Süpersin canım.
    Ne kadar güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. ablacım hem kabaklı hemde çkolatalı kekin süperrrr olmuş ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim