18 Nisan 2009 Cumartesi

Yaş Pasta ve mola


Arkadaşlarım geldiğinde kibeleninmutfaği.’ndan alıp, yaptığım yaş pastanın tarifini vermek istiyorum.
Kızlarım çikolatalı pastalara vurgunlardır. Bu pasta kızlarımdan da gelen misafirlerimden de tam puan aldı. Gerçekten çok güzel bir tat. Kibele ye çok teşekkürler.
Bu ara da bir hafta , on gün kadar sizlerle olamayacağım. Biraz molaya ihtiyacım var. 
Tarifimi ,“40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN " ev sahipliğini yapan sevgili missgibi' ye gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • Pandispanya
  • 4 adet yumurta
  • 5 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 Türk kahve fincanı mısır unu
  • 1 çay bardağı tepeleme un
  • 1 çay kaşığı tepeleme kabartma tozu
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı ılık su
  • Bir tutam sevgi
Kreması
İç krema
  • 2 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 adet yumurtanın sarısı
  • 4 çorba kaşığı un
  • 50 gr. Bitter çikolata
  • 1 çorba kaşığı tereyağı (Ben margarin kullandım)
Pastayı kaplamak için
  1. 200 gr. Krema
  2. 3 çorba kaşığı pudra şekeri
Keki ıslatmak için
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı neskafe
  • Toz şeker
Yapılışı
  • Yumurtayı, toz şekerle iyice çırpın.
  • Kakaoyu, sıvıyağı, ılık suyu ekleyip çırpın.
  • Elenmiş un, mısır unu, kabartma tozunu ekleyip, çırpın.
  • Hazırladığımız hamuru yağlanmış kek kalıbına döküp, önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Ilındıktan sonra ikiye ayırın.
  • Tozşeker, yumurta sarısı, unu çırpın.
  • Sütü ilave ederek iyice karıştırın ve pişirin.
  • Rendelenmiş bitter çikolatayı ekleyin karıştırın.
  • Ilınınca yağı ekleyip karıştırın ve soğutun.
  • Kremayı iyice çırpın.
  • Pudra şekerini ekleyin ve çırpın.
  • İkiye ayrılmış kekin ilk katını servis tabağına alın ve arasını neskafeli karışımla ıslatın.
  • İç kremayı kekin her tarafına sürün. Benim olmazsa olmazım ceviz olduğu için bolca ceviz döktüm.
  • İkinci katı kapatıp, kremayla her tarafını kaplayın. Ben biraz acele ettim ve kremam iyice soğumadan koydum yanları pek tutmadı.
  • Üzerine kakao serpin.
  • Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. hep çikolata tam çikolata ellerine salık mutlu hafta sonları.

    YanıtlaSil
  2. canım tARİFİN YAYINDA SANA İYİ DİNLENMELER DÖNÜŞÜNÜ VE YİNE O HARİKA TARİFLERİNİ DÖRT GÖZLE BEKLİYORUM DESTEĞİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM ÖPTÜM

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık hem çikolata hem ceviz harika bir ikili:)))

    Mola sırası sizde galiba:))))
    sizi seviyoruz lütfen arayı çok uzatmayın
    sağlık, mutluluk ve huzur dileklerimle kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık pastan süper olmuş

    YanıtlaSil
  5. Hep beraber okumuş olduğumuz Kuran-ı kerim hatimleri, Yasin-i şerifler ve Salavatların hatim duası yapılacaktır.Bu akşam senide bir FATİHA ile amin demeye bu sevaba katılmaya bekliyorum canım.hayırlı haftalar diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor.
    Çok beğendim.
    İyi haftalar.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik canim
    pastan cok lezetli gorunuyor
    afiyetle...

    www.yenitadlar.blo0gcu.com

    YanıtlaSil
  8. çok çok güzel olmuş pastanız.
    ellerinize sağlık hepinize afiyetler olsun.
    dönüşte görüşmek üzere sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. MERHABA Canımcım;
    40. Ev sahibemiz olan http://missgibi.blogcu.com/ (Necla ) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK ENFES OLMUŞ.
    iyi haftalar….
    Sevgilerimle SEVİL SAHİN

    çok özletme kendini....

    YanıtlaSil
  10. Canim pasta harika olmus ellerine saglik. Insallah molan kisa sürer görüsmek üzere, sevgilerimle....

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim