1 Nisan 2009 Çarşamba

Şeytan Kek


Arkadaşımın kızı İlkim ana okulu öğrencisi.
Sınıf olarak doğum günlerini orada kutlamaya karar vermişler. Ama İlkim’ciğimin okul kapandıktan sonra olduğu için kendi bir gün seçmiş.
Kuzucuk bana gelip bülbül’cüm bana pasta yapar mısın? Dedi. Yapmamak mümkün mü?
Sevgili kibelenin sofrasında gördüğüm şeytan keki denemek için fırsat arıyordum. Hemen onu yaptım. Bir tatlı bu kadar güzel olabilir.
Ertesi gün sordum arkadaşların beğendi mi diye, en çok ortasında ki kremasını sevmişler.
Ama adının neden şeytan kek olduğunu anlamadım.. Neden şeytan o kadar zevkli olsun ki. Sevgili Banu’nun yaptığı her şey gibi bu da çok güzel.
Arşivim arkadaşlarım sayesinde her gün biraz daha çoğalıyor.
Tüm arkadaşlarıma sevgiler.

Malzemeler:
  • 250 gr kakaolu kekun ( sinangil kakaolu kekunu ,unu daha da fazla olabilir)
  • 1 büyük çay bardağı sıvıyağ
  • 2 adet yumurta,
  • 1/2 su bardağı pudraşekeri
  • 2 yemek kaşığı süt
  • Bir tutam sevgi
Kreması
  • 1 paket krem peynir (labne) veya tuzsuz
  • 2 su bardağı lor peynir
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 125 gr yumuşak tereyağı (Ben margarin kullandım)
Yapılışı
  • Yumurtayı, pudraşekerini ,sütü ve sıvıyağını iyice birbirine karıştırın.
  • Unu da ekleyerek yumuşak bir hamur yapın.
  • Merdaneyle ince açın.
  • Yuvarlak kalıpla, ya da bardak ağzı ile kesin.
  • Yağlanmış tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında 185 derecede 9 dakikada pişirin.
  • Benim fırınımda da bu ayar da pişti ama siz kendi fırınınıza göre ayarlayın. Yalnız çabuk pişiyor. Yanından ayrılmayın.
  • Krem peynirini, pudra şekerini ve margarini çırpın.
  • Pişen kurabiyelerin arasına sürün ve kapatın.
  • Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. bende pasta arıyorum bugün eşimin doğum günü hangi pstayı yapsam diye aranıpduruyorum.
    çok güzl grünüyor ellerin salık

    YanıtlaSil
  2. Sevgili bulubulunyeri
    tarifi yazdım en kısa zamanda deneyeceğim
    elinize sağlık
    kocaman sevgiler gönderiyorum size

    YanıtlaSil
  3. çok güzel ve oldukça farklı bir kek.tadını merak ettim doğrusu.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Birgülcüm tarif oldukça değişik görünüyor. Neden şeytan demişler acaba melek bu yahu :) Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Gercekten de SEYTAN gibi,bas cikartici....

    YanıtlaSil
  6. kendi gzüel ismi garip bir tarif... şeytan değil kara melek olmalıymış heheh :)

    ellerine sağlık ablacım ...öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. Ablacım merhaba..Seni birkaç gün göremeyince merak ettim..Dünde hiç nete girmedim..Seçim sonuda çocuklar evdeydi kafam nanaydı:)))
    Kek nefis görünüyor makaronun değişiği gibi olmuş.
    Bende klasik kurabiye gibi yapıpta arasına evde ne varsa sürerim ama adı ilginç geldi banada.
    Eline emeğine sağlık ablam öptüm.

    YanıtlaSil
  8. Allah'ım;Acizlikten,Fakirlikden, Tembellikden,Cimrilikden,Kabir azabından, Hilekar dostdan,Ağlamayan gözden, Ürpermeyen kalpden SANA SIĞINIRIM.HAYIRLI CUMALAR HAYIRLI GECELER CANIM..

    Pasta harika canım kakaolu ve kremalı deneyeceğim ilk fırsatta ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. canım arkadaşım kibele benimde atakip ettiğim bloglaradan, süper tarifle var, ancak sende hakkını vermişsin çoook güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler

    nurdanın mutfağı

    YanıtlaSil
  10. çok çok güzel bir kek,ismi dışında tabi.nefis görünüyor.makaronlara benzemiş.çok değişik ve güzel bir tarif.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Hımm
    kurabiyeler nefis görünüyor arkadaşım ellerine sağlık...
    Bence bu kurabiyelerin adının şeytan kurabiyeler olmasının sebebi çok lezzetli olup bol bol yiyip kilo aldırmasından olsa gerek :)) diye düşünüyorum ...
    Sevgiler......

    YanıtlaSil
  12. benimde nicedir yapmak istediklerimden biri bu.(ama adı şeytan değil benim tarifte !! :))

    lorlu peynirli lezzetleri çok severiz.
    ellerine sağlık..harika olmuşlar.
    sevgiler iyi tatiller..

    YanıtlaSil
  13. günaydın...
    canım ya isminede şeklinede bayıldım..eminim tadıda süperdir.sevgilerimi bırakıyorum kocamannn

    YanıtlaSil
  14. adı şeytan ama tadı ve görüntüsü muhteşem her şeytan böyle olsa keşke...ellerine sağlık bitanem kocaman öpüyorum seni ve canım aileni...

    YanıtlaSil
  15. selamlar-sunumlar hoş ama en güzeli içine sevginizi koymanız-güldüm ama okadar içten geldiki içtenliğinize güldüm sevginiz tükenmesin arkadasım-sevgiler
    www.yemekkahvekokusu.blogcu.com

    YanıtlaSil
  16. tatlım bu keketen kaç tane çıkıyor bana bilgi verirsen cok sevinirim
    sevgiler
    sevil

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim