14 Aralık 2012 Cuma

Bayatlamayan Poğaça

Bugünlerde insanları ve medyayı inanamayarak izliyorum. 21 Aralık çılgınlığına kendilerini o kadar kaptırmışlar ki, akıl onları terk etmiş görünüyor. Maya takvimi de maya takvimi. Herkes uzman, herkes bir diğerini mutsuz etmek üzere çaba içerisinde.Bunun nedenini inanılmaz merak içindeyim. Bir insan neden kendini mutsuz etmek ister acaba? Kıyamet gelecekse engel olabilecek mi var?Allah'tan başka geleceği kim bilebilir?

Şirince ve bir kaç şehrin daha kurtulacağına inanıp, orada yer bulmak için çırpınan insanlara ne demem gerektiğini bilemiyorum...Aileleri ya da dünyanın pek çok yeri kıyamete uğramışken orada yaşayacakların bu acıya nasıl dayanacaklarını düşündüklerini  de aklım almıyor.

Bana göre 21 Aralık aydınlık çağın başlangıcı. Dikkat ederseniz artık kendimizle, ruhumuzla ilgilenenler (Kuantum,  NLP gibi ) daha da arttı. Bazı şeylerin daha da farkındayız. Farkındalıklarımız arttı.

En güzeli kalbimizi sadece sevgiye açıp, kendimizi akışa bırakalım ve gelecek olayları sevgiyle kabul edelim diyorum.

Tarifini pınarın mutfak sırları ndan aldığım bayatlamayan poğaça tarifiyle sizleri baş başa bırakıyorum. Arkadaşıma bu güzel poğaçayı bizlerle paylaştığı için teşekkür ediyorum. Gerçekten çok bereketli ve lezzetli bir tarif.


Malzemeler
  • 3 su bardağı süt (Ilık)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 2 yumurta (bir yumurtanın sarısını ayırın)
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 yemek kaşığı kuru maya
  • 8 su bardağı un
İçine
  • Beyaz peynir
  • Maydanoz(Ben koydum ama konulmasa da olur)
Üzerine
  • Yumurta sarısı(Bir tane yetmeyebilir)
  • 1yemek kaşığı zeytinyağı
  • Çörek otu ya da susam
Yapılışı
  • Yoğurma kabına ısıtılmış ılık sütü, mayayı, şekeri, yağı, tuzu ve yumurtaları ekleyin.Harmanlayın.
  • Elenmiş unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur yapın.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve ezilmiş peyniri ortasına koyun, kapatın.Tamamen bastırmayın.(D şeklinde olsun.hafifçe kenarlarından kapatın.)
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin, yumurta sarısı sürmeden mayalanması için bekletin.
  • İyice kabardıktan sonra, yumurta sarısına, sıvıyağ ekleyip karıştırın ve fırça yardımıyla poğaçaların üzerine sürün.
  • Üzerine çörek otu ya da susam serpin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • 2 ya da 3 tepsi çıkıyor.(Büyüklüğüne göre) Hepsini tüketemezseniz buzdolabı poşetine koyup buzluğa kaldırın. Misafir gelmeden bir kaç saat önce çıkartın ve ffırında ısıtın, yeni yapılmış kadar güzel oluyor.
  • Afiyet olsun.

30 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın..Allahın dediği olur,bekliyoruz bakalım ne olacak 21 Aralıkta..ellerine sağlık ,poaçaların nefis görünüyor..çayımın yanına iki tane olsada yesem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      bence de Allah'ın dediği olur. Bizler maya takvimine göre değil, Allah'ın kitabına göre yaşayanlardanız çok şükür.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. Sevgili Birgül hanım
    maya takvimi ile ilgili yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Dediğiniz gibi sevgi dolu aydınlık bir çağımız olur inşallah:)
    Poğaça çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      bence de altın çağa giriyoruz. Sevginin gücü kazanacak inşAllah.
      sevgiyle kal.

      Sil
  3. Çok güzel anlatmışsınız,aynen katılıyorum size.Ellerinize sağlık,poğaçalar nefis görünüyor.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Benden de sevgi ve selamlar.

      Sil
  4. Her cümlenin altına imzamı atabilirim:)
    Düşüncelerimi özetlemişsin ablacığım.
    Ben güzel şeylerin olacağına inanıyorum.
    poğaçaların da enfesssler.
    Ellerine,emeğine sağlık.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Altın çağa ve sevgiye inanıyorum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  5. Canım ellerine sağlık poğaçalar nefis olmuş.
    Hayırlı cumalar diliyor ve öpüyorum izninle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Sana da hayırlı cumalar olsun inşAllah.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  6. Canım benim, ne desem ki Allah beterinden saklasın. Dediğin gibi bir aydınlanmanın başlangıcı olsun. İyiliğin, hakkın, adaletin, saygının, sevginin saltanatı gelsin.
    İlahi Birgül'üm bu poğaçalar niye bayatlasın ki, kapış kapış gider. Bayatlamaya fırsatı olmaz. Dur bir de ben yapayım da , kulaklarını çınlatayım.
    Çok çok öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      dediğin her şeyin olmasını benden içten istiyorum.
      Bende seni çoook öpüyorum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  7. çayımın yanına istiyorum :))
    ellerine sağlık canım...
    hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      afiyetler olsun.Sana da hayırlı cumalar.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  8. Hayırlı cumalar canım,öncelikle bu poğaçayı merak ediyorum.en kısa zamanda denemeliyim.21 Aralık çılgınlığı ile ilgili yazına son satırına kadar katılıyorum.umarım aydınlık düşüncelere bir an önce kavuşuruz. .umutluyum...öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      dilerim sen de bizim kadar beğenirsin.İnşAllah altın çağ hepimizi aydınlatır.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  9. Hayırlı cumalar bülbülüm.
    çok doğru yazmışsın yazını herkes soruyor yok ışıklar kesilecek yok yiyecek stoku.
    ELLERİNE SAĞLIK ÇAYIMIN YANINA ALDIM SÜT GİRİNCE TABİ HEMEN BAYATLAMAZ:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      işte en çok bu sorulara şaşırıyorum, kıyamet gelince sanki yapılacak bir şey varmış gibi. Kıyameti nasıl tasavvur ediyorlar acaba, biraz ışık kesilecek, sular akmayacak sonra da yaşam devam mı edecek.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  10. dediklerine aynen katılıyorum ablacığım ve poğaçanın bayatlamamasına bayıldım :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Buzdolabından çıkardıktan sonra biraz zaman geçince yeni yapılmış gibi oluyor. Bende en çok bu nedenle çok sevdim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  11. Maya takvimi hakkında yazdıklarınız için size katılıyorum. Tarif için teşekkürler. Haftasonu için deneyesim var. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      birden bire tüm insanlar maya takvimine inanmayı tercih ettiler. Bunun nedenini çok merak ediyorum. Neden her şeyin acılı ve mutsuz olanını tercih ediyoruz acaba?
      Sevgiyle kal.

      Sil
  12. tarifi hemen kaydediyorum:)teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      dilerim beğenirsin. Emeğin boşa gitmez.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  13. merhaba ablacım uzun zaman oldu görüşmeyeli nasılsın poğacalar nefis ellerine sağlık afiyet olsun sevgiler
    hdidem
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın, yenilemişsin blogunu. Sık sık görüşmek dileğiyle,
      Sevgiyle kal.

      Sil
  14. elinize saglık cok lezzetli gözüküyor:)

    http://prettyinpinkbride.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Sık sık görüşmek dileğiyle,
      Sevgiyle kal.

      Sil
  15. günaydın canım benim.Bu sabah hem arkadaşlarımı ziyaret ediyorum ve aklımın bir ucunda bu 21.12.takılı kaldı .Geçenlerde büyük kızım o güne sınav koymuş:hocam ,o gün dünyanın sonu olacakmış-diyorlarmış öğrenciler ,kızım: ne iyi işte,sınav olmaz,sevinirsiniz-demiş.
    Ben ise o günün başladığı saatlerde dileklerimi bir kağıda yazacağım....
    Poaçaların da harika,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      esprili öğretmenmiş, çok hoşuma gitti, cevabı.
      Sevgiyle kal.

      Sil

Nezaketiniz için teşekkür ederim