20 Aralık 2012 Perşembe

Sodalı Poğaça

Bugünlerde merak ettiğim bir şeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Severek birbirimize yorum yazdığımız arkadaşlarımdan bazıları bir müddet sonra neden bundan vaz geçiyorlar. Ben bir kaç kere gittiğim halde geri dönmedikleri için ısrar etmeye utanıyorum.Bunu kendim çözemedim.Elbette kimseye rahatsızlık vermek istemem, ısrar da edemem. Sadece söylemek istedim.
Bir de aylardır blogunda yazı yazmayan arkadaşlar var. Onları çok merak ediyorum. Onlar için tasalanıyorum. Lütfen en azından sorunları olup, olmadığını bildirirlerse çok sevinirim. Kendi akrabalarım gibi onları özlüyor ve merak ediyorum. Dilerim hepsi biraz dinlenmek için yazmamışlardır.
Tarifini çok sevdiğim ve izlemekten mutluluk duyduğum blog arkadaşım hayatcafe den aldığım sodalı poğaçayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet maden suyu
  • 1 paket yaş maya (ben  1 paket toz maya koydum)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 7 su bardağı un
  • Bir tutam sevgi
İçine
  • Peynir
  •  Maydanoz
Üzerine
  • Yumurta sarısı
  • Susam
Yapılışı
  • Ilık sütü, toz şekeri, mayayı, sıvı yağını ,maden suyu nu yoğurma kabına alın ve hepsini harmanlayın.
  • Elenmiş un ve tuzu da ekleyerek yoğurun.
  • Hamurun üzerini örtüyle kapatın ve sıcak mutfakta en az iki saat mayalanması için bekletin.
  • Mayalanan hamuru yeniden yoğurun ve ceviz büyüklüğünde ya da daha büyük parçalar koparın, elinizle bastırarak yuvarlak açın , ortasına peynirli karışımı   koyun, D şeklinde kapatın.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Biraz da tepside mayalanması için bekleyin.
  • Üzerine yumurta sarısı sürün.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

49 yorum:

  1. Poğaçalar çok lezzetli oluyor.Ben genelde patatesli ve acılı seviyorum.Senin poğaçaların ne kadar güzel olmuş.Ellerine sağlık canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim.Benim de eşim bayılır patatesli olanlara.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. Ah canım birgülcüm
    İçimden neler yazmak geçiyor !!!
    Hatta ben bloğumu biricik masalımı bile artık bırakmaya niyetliyim !!
    Hiç kimse eski ciddiyet ve takipte değil ki !
    Bakıp geçiliyor
    Alıp gidiliyor
    Emeğe saygı hiç gözetilmiyor !!
    Eski ve ilk bloggerlardan sonra ikinci nesil bizler bile bırakmayındüşünüyorsak , onları çok iyi anladığımdandır !
    Yakın zamanda davetiyeli yapma kararındayım. Masalımı
    !!!
    İlk kez sana yazıyorum hatta !
    Ben seçeceğim davetlileri az olsun can olsun bizden olsun !
    Bu Yeterde Artar Bana

    Güzel ellerine sağlık şu soğuk istanbul sabahında çayıma eşlik etseler ne güzel olurdu :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      lütfen bu kararını yeniden düşün. Bir kaç kendini bilmez yüzünden seni ve blogunu sevenleri mahrum etme.Bir çok kişinin senin blogundan nasıl yararlandığına ben şahidim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  3. yazı yazmayanları bende merak ediyorum:)ama yazıpda dönmeyenleri ki banada bir iki kişiden oldu önemsemedikleri ve tarzımızı beğenmedikleri için geri dönmüyorlar diye düşünüyorum.. ve bende artık onlara uğramıyorum önemlide değil zaten:) öyle büyük bir denizki burası öyle çok arkadaşlarımız varki değil mi ama:) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın, blog dünyasında çok arkadaşımız var.Ben buna bir cevap bulamadığım için merak etmiştim.Dediğin gibi zamanla tarzımı beğenmemiş olabilirler.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  4. Birgül'cüm çok haklısın bende aynı sorunla karşı
    karşıyayım.Ama Sultanımın söylediği gibi yorum yazmak zor geliyor sanırım,bakılıp,geçiliyor:)))
    Sağlık olsun poğaçalar nefis ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın, sağlık olsun. Teşekkür ederim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  5. çok utanarak yazıyorum.
    size en son ne zaman yorum yazdığımı hatırlamıyorum. Ama keyifle izlediğim bloglardan birisiniz.
    Bunlar mazeret değil ama üç aydır yoğun bir tempo içerisindeyim. Yüksek Lisans için Bilimsel Hazırlık Derslerine Başladım. Bunun yanında İngilizce Kursu, kendi bloğum, oğlum, eşim, evin rutin işleri derken arkadaşlarımı çok ihmal ettiğimin farkındayım.
    Bu mazeretimi hoş görürseniz her zaman beklerim...
    Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Bende seni zevkle izliyorum. Sorun olmasın da zevkle beklerim yazmanı.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  6. Canım güzel bir konuya değinmişsin. Ben de bazılarını hiç anlamıyorum, tarzımızı tavrımızı sevmiyorlar demek ki...Birde bir kaç el işi hakkından bir şey soruyorlar , yeni bir yayın açıp elimden geldiğince anlatıyorum, emek veriyorum, dönüp bir kuru teşekkür etmiyorlar, tuhafıma gidiyor.
    Yayın yapmayan arkadaşları ben de merak ediyorum.
    Çalanı çırpanı hiç sorma bile...
    Ancak herşeye rağmen senin gibi çok değerli insanlarla tanışmak bu işin en güzel ödülü:)
    Ellerine sağlık, afiyet bal olsun, canısı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın ama dediğin gibi senin gibi bir dostla da tanışmış oldum bu blog sayesinde. Gerçekten sevdiğim ve onların bloguna bakmazsam olmaz dediğim bir çok blog arkadaşım, dostum da oldu. Bu nedenle çoook mutluyum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  7. sodalı börek yapmıştım ama poğasını denememiştim :((
    mutlaka deneyeceğim....
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      dilerim denediğinde beğenirsin.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  8. soda hamur işlerine ne çok yakışan bir şey,börekler,poğaçalar onunla harika oluyor,eline sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın böreğe de soda çok yakışıyor. Biz de aile çok seviyoruz.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  9. Canım benim biz seni severek takip ediyoruz..Yapacaklarını heyecanla bekliyoruz,boşver bizbize yeteriz..Poaçaların süperrr,ellerine sağlık...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Bende seni büyük bir zevkle izliyorum ve bişr çok tarifini de severek yapıyorum.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  10. poğaçalar çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Nereden başlasam bilmiyorum. arkadaşlarımın bazılarından hiç haber yok, belki onlar da benim gibi com site alıp onunla uğraşıyorlardır, Kişi kendinden bilir işi hesabı.

    Ben de tariflerinin uygulayıcılarındanım, bunu da deneyeceğim inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      bende yazmayan arkadaşlarımızı çok merak ediyorum. Dilerim bir problemleri yoktur.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  12. misafir sofrası için harika bir poğaça tarifi , emeklerine sağlık ablacığım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim, bende tarifi çok beğendim. Arkadaşıma bir kere daha teşekkürler.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  13. Bende bu tarifi çok görüyorum ama hiç fırsatı olmadıki deneyeyim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      dilerim beğenirsin, emeğin boşa gitmez.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  14. Ben de sizinle aynı fikirdeyim bu konuda..Düşünsenize siz sürekli arkadaşınıza gidiyorsunuz o size gelmiyor..Nereye kadar devam eder bu durum..Ben de ziyarete gitmeyi bırakıyorum bu durumda..
    Poğaçalar nefis görünüyor bu arada ellerinize sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ben de ısrar etmekten çekiniyorum, belki de yazdığım bir şey hoşuna gitmemiştir diye düşünüyorum.Rahatsız ermek istemiyorum. Sağlık olsun.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  15. harika bir yemek olduğuna bahse girerim . kesinlikle bu tarifi sitemize koyacağım Yemek Tarifleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      teşekkür ederim. Dilerim yapınca beğenirsiniz, hayat cafeye bir kere daha teşekkürler.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  16. Çok haklısınız yazdıklarınızda.Ben mi böyle düşünüyorum derken yazınızı,yorumları görünce herkesin böyle düşündüğünü anladım.Ben sadece bana oluyor sanıyordum:)Hatta birde izleme olayı var,gelip üye oluyorlar sonra sende teşekkür amaçlı gidiyorsun bir ara gelip aradan kaçıyorlar,ne oldu şimdi 3 gün önce beğeniyordun 3 gün sonra ne değişti. Yakaladıklarımın izlemesini bende durduruyorum.Kendilerini akıllı sanıyorlar.Sonra istatistiklerden ne kadar ziyaretime geldikleri nerelere girdikleri belli ama bir tane yorum yok iki gün sonra sayfalarında tarifler ucundan az değiştirip koymuşlar,emeğe saygı hiç yok..Bir Ayda Masalı gibi arada bende düşünmüyor değilim..Neyse kafanızı şişirmeyeyim,insan hayatında dürüst ve vefalı olunca bunu sanal ortamda da bekliyor,bir gönül bağı kuruyor ve inciniyor..Sodayı börekte kullanıyorum ama poğaça da denemedim.Puf puf olmuşlar,ellerinize sağlık,selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      haklısın hepimizin başına geliyor. İzleyiciler de de yaşıyorum ve bu beni çok inciitiyor. Bazen bağlantı linki vermedikleri için bende gidip ona üye olamıyorum, e maillerine mesaj yazıp bildiriyorum, geri dönerlerse üye oluyorum ama bazen dönmüyorlar. Bir kaç kere de blogumda bundan bahsettim ama başlarılı olamadım.
      Sağlık olsun.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  17. Bazıları sadece yazmak istiyor galiba. Ama gerçekten uzun süre ses seda çıkmayınca merak ediyor insan. Puhaça nefis gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      ben de merak ediyorum ama yapacak bir şey yok galiba. Zorla olmuyor.
      Esen kalın.

      Sil
  18. Ahh ablacım ya,ilk bloğu açtığım zamanlarda bazı bloglar vardı,kaç kez gidip yorum yazarsam yazayım,umurlarında bile değildi..
    Nasıl üzülürdüm o zaman..:)))
    Bana yazan birine geçte olsa gider yazarım.Yazmazsam ayıp ediyormuşum gibi geliyor..
    Ellerine sağlık ablammm,umarım beğenmişsindir.
    çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      ben de buna çok dikkat ediyorum. Asla bana gelene cevap vermemezlik etmiyorum. Sık sık uğruyorum ama artık sağlık olsun demekten başka bir şey demeyeceğim.
      Bu güzel tarif için bir kere daha teşekkür ederim tatlım.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  19. Sevgili arkadaşım, doğru söylüyorsun dediklerinde.Yorumuma cevap verilmeyince inan hafiften kırılıyorum.Ben ne yaptım ki diyorum...Galiba konuşmak,dertleşmek istemiyor da ondan diyorum...Bazen, bende de yorum gözükmüyor,eğer yazılara tekrar bakıp kontrol edersem yakalıyorum.Yoksa başka hiç bir niyetim olamaz ki.Ben seviyorum arkadaşları dolaşmayı.
    Bundan önceki, patlamayan poaçanı yapayım,sonrada sodalıyı deniyeceğim.Hatta anneme gösterdim,bundan yapalım çok güzel görüküyor dedim. Canım eline sağlık teşekkürler tariflerin için.Hoşca kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      belki de ben haksızlık yapıyorum, yazmak istemiyordur sadece.Ben de bunu kabul etmeliyim galiba.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  20. merhabalar.güzel bir güne uyanmanızı dilerim.yazdıklarınızda tamamen haklısınız.sanırım herkesin kendine göre derdi olabilir,önemsenmediğini düşünmüyorum yada düşünmek istemiyorum.mesela ben geçen sene yılbaşına bir hafta kala bu tarihlerde tramvay yolunda düştüm ve sağ el parmağım kırıldı ve lifler koptu.2 kez ameliyat geçirdim ve bir yıl olmasına rağmen hala fiziktedavim devam ediyor.bu zaman içerisinde blogtan kopmamak için sadece yayınlarıma devam etmeye çalıştım,site ziyareti ve yorum bırakma işine giremedim.inşallah bundan sonra sık sık görüşmek dileklerimle.ayrıca sodalı börek denemiştim ama poğaca denemedim yemedimde bu tarifinizi en kısa zamanda denicem.sevgileriml

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      çok çok geçmişler olsun.Şimdi daha iyisindir inşAllah.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  21. ince ruhlu zarif bülbülüm benim.
    lezzetli kasen geldi o güzel poğaçadanda aldı.
    mmmmmmmm harika:)
    Özel ve güzel yorumuna teşekkür ederim nice senelere hep beraber:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Caanım,
      Yerim ben senin o güzel dillerini. Kalbi güzel arkadaşım.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  22. Merhaba, öncelikle belirtmeliyim ki ailece, sizi çok uzun süredir zevkle takip ediyoruz. Ayrıca yazdıklarınız için çok haklısınız, blogların eski tadı kalmadı. Bunun biraz da face gibi diğer sosyal paylaşım araçlarının sebep olduğunu düşünüyorum. Benim ilk bloglarla tanışmam 2007 yılında 'sunny' kod adlı bir arkadaşla başlamıştı. Onun bloğunda şiir ve yazılarımızı birlikte paylaşmış, ancak ben daha sonra ayrılmış, kendi bloğumu kurmuştum. Ekonomik sıkıntıların artması, belki de eski canlılığın ortadan kalkmasını sağladı... Bu ara da sodalı poğaça tarifi için teşekkür eder, ailece çok güzel bir hafta sonu dilerim.
    Sevgi ve dostlukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      haklısınız, biraz da fazla mı alınganlık yaptım acaba diyorum?
      Eşim ve benden de size ve ailenize selamlar.
      Esen kalın.

      Sil
  23. Tanıştığıma çok memnun oldum Birgül hanım.
    Her blog dostu beni ayrı mutlu ediyor fakat Ankaradaki blog dostları, daha da bir mutlu ediyor beni, yalnız değilim diyorum.
    Ayrıca yazdığınız durumu bende bir ara düşünmüştüm lakin yorum işinin içten gelen bir dürtü olduğuna kanaat getirdiğim için, herkesin yüreği nasıl isterse öyle davransın istiyorum aslında. Çünkü beni en çok mutlu eden yorumlar, içten gelerek yazılmış olanlardır, yazmış olmak için yazılan yorumları cevaplarken bile o duyguyu hissedemiyorum.
    Belki ben çok hasass bir insanım, o nedenle çok detay düşünüyorum ama..
    Lakı çok uzattım çok farkındayım.
    Zevkle takibe aldım, hayırlı güzel paylaşımlarda bulunmak dileği ile.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      teşekkür ederim ziyaretiniz için. Bende sizi izlemekten zevk alacağım. Blogunuzu gezdim ve çok hoşuma gitti.
      Sık sık görüşmek dileğiyle,
      Sevgiyle kalın.

      Sil
  24. bende de oluyoru,yazıyorum,yazıyorum,dediğin gibi en sonunda *beni herhalde görmek istemiyoru artık* diyerek yorum bırakmaya utanıp sezsizce bakıyorum....ve sonra bu kişi yoğunluk nedeniyle yazamadığı için özür diliyor.Üzülme arkadaşım,çayımı aldım,bir tane de poğaçandan ....ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  25. Öncelikle mutlu seneler :-) Ellerine sağlık , poğçalar çok güzel görünüyor.Maalesef ki bazen ben de bloguma uzunca bir süre ara veriyorum ama bu tamamen benim tembelleğimden kaynaklanıyor , takip ettiklerimi bile aksatıyorum , umuyorum bundan sonra daha düzenli yazıcı ve takipçi olacağım:-) sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim