26 Ekim 2010 Salı

Bisküvili Tatlı


Geçenlerde televizyon dizilerinden bahsetmiştim. “Öyle geçer zaman ki “dizisini seyretmek için Salı günlerini iple çekiyorum. Neden bu kadar beğenildiğini biraz sorguladım.
Galiba sadece iyi ya da kötü insanlar yok. Karakterlerde ikisi de var. Yani gerçek insanı yansıtmış. Diğer izlediğimiz dizilerde ya hep iyi ya da kötüydü karakterler. Şu dikkatimi çekti, ülkemde kadın nereden nereye gelmiş olduğu!...
Kadının onuru kırıldığı halde ekonomik, çevre baskısı ve aile düzenini devam ettirmek gibi nedenlerle bitmiş bir evliliği devam ettirmek için yaşadığı ve çocuklarına yaşattığı acıları  seyretmek çok hüzünlü.
 Artık daha çok kadın bunlara eskisi kadar izin vermiyor. Verenler de zorunluluklardan. Gerçi artık ayrılılıklar da çok kolaylaştı, bu da benim kabul edetmediğim bir durum ama o da uzun uzun tartışılacak konulardan.
Bana kalsa bu konuda çok uzun konuşacağım ve belki de sizleri sıkacağım. O nedenle, bisküvili tatlımın tarifine geçerek bunu önleyelim.

Malzemeler

  • 250 gr. Margarin
  • 4 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 lt.süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 adet vanilya
  • 250 gr. Pötibör bisküvi
  • Bir tutam sevgi
Arasına
  • Muz
  • Ceviz, fındık
Yapılışı
  • Bisküvileri toz haline gelene kadar ezin.
  • Büyük bir tepsiye incecik yerleştirin.
  • Tencerede margarini eritin. Unu kavurun.
  • Sütü,şekeri ve vanilyayı ilave edin.
  • Sürekli karıştırarak muhallebi gibi pişirin.
  • Altını kapattıktan sonra 5 - 10 dakika çırpın.
  • Tepsideki bisküvilerin üzerine yavaşça dökün.
  • Bisküviler bozulmayacak şekilde yavaşca düzeltin.
  • Dolapta 1 gece bekletin.
  • Servis yapmadan önce yanlamasına iki parmak genişliğinde kesin.
  • Arasına muz ve ceviz koyarak rulo şeklinde sarın.
  • Afiyet olsun.

26 yorum:

  1. ellerine sağlık canım görüntü çok güzel eminim tadıda güzeldir sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik, cok guzel gorunuyor.

    YanıtlaSil
  3. Mrhaba canım,bi zaman ben de denemiştm ama başarılı olamamıştım :) seninkiler gayet güzel olmuş,ellerine sağlık..Dizi konusunda katılıyorum aynen..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  5. Artık insanların sabrı azaldı boşanmalarında artmasıı buna bağlıyorum

    tatlıda ok lezzetli görünüyor
    ellerine sağlık
    proje eminevim interet sitesinden detaylara bajabilirsiniz

    YanıtlaSil
  6. riskli bir tarif.bu kadar lezzetli görünmeyebilirdi.ama çok başarılı.ellerine sağlık canım.sana da bu yakışır zaten...

    YanıtlaSil
  7. Hep bugün yarın yaparım diye ertelediğim bir tarif, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. nefis olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. slm güzel dileklerin için teşekkür ederim canım çok şükür iyiyim tahliller iyi çıktığı sürece problem yok buna da şükür kızım bebek bekliyor torunun sevinci her şeyi unutturdu tatlı nefis görünüyor arkadaşım ellerine sağlık sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık sevgili arkadaşım.nefis görünüyor.çok ta hafif olmuştur.afiyetle..

    YanıtlaSil
  11. Bahsettigin dizi hakkinda bir cok pozitif seyler duydum ama hic izleme firsatim olmadi.

    Tatliya gelince, cok hafif bir tatliya benziyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş ellerine sağlık bende bunu biraz daha farklı yapıyorum

    YanıtlaSil
  13. BİRGÜLCÜM BİSKÜVİLİ PASTAN NEFİS GÖRÜNÜYOR...ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

    YanıtlaSil
  14. canım öncelikle beni ziyarete geldiğine benim yokluğumu hissetiğin için çok teş. ederim
    malum urfanın sıcak havalarından daha sonra yorucu kış hazırlıklarından bu bitmeden eve doğal gaz çekilmesi epey yorucu geçtiğinden bir türlü pc başına oturup sitemle ilgilenemedim inş. bundan sonra hep beraber olacağız
    tatlından banada varmı ellerine sağlık çok hafif bir tatlı olmuş urfadan sevgiler selamlar allaha emanet ol.

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor.Afiyet olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. "bir tutam sevgi" işte bu tatlıyı tatlı yapan en güzel şey..:))
    ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  17. selam
    tatlınız harika olmuş zaten çok sevdiğim hafif bir tatlıdır (sevmediğim tatlı varda sanki:)))))
    ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. çok severim ellerine sğalık canım

    YanıtlaSil
  19. Bisküvili tatlıları çok severim:) nefis olmuştur eminim ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık görüntü süper. tarifini kaydettim. diziye gelince öyle bir geçer dizisi harika helede o Osman muhteşem rol yapıyor.

    YanıtlaSil
  21. Şimdi o çayın özellikle de nescafenin yanında ne güzel gider. Ellerine sağlık, afiyetler olsun..
    sendepişir/Nilgün

    YanıtlaSil
  22. Ellerine saglik arkadasim... Nefis bir tatli olmus.... Afiyetler olsun... Bu arada ben henüz bu diziyi seyretmedim, ama birazdan yaprak sarmaya baslayacagim ve o esnada bilgisayarimdan bu yeni diziyi izleyecegim... Nasil ama??? Hem is, he keyif... Seyrettikten sonra da seninle kritigini yapacagim... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  23. Ablacim merhabalar,nasilsin görüsmeyeli...bisküvili tatlin harika gözüküyor ellerine saglik... Öyle bir geçer zaman ki dizisini bende zevkle izliyorum çünkü gerçek hayattan öyküler karakterler müthis insanin gözüne çarpiyor harika kadro...sana sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Merhaba canım,çok leziz görünüyor tatlın.Şifa olsun fıstıklara inşallah;)
    Cici cumalar..

    YanıtlaSil
  25. Ellerinize saglik, cok guzel gorunuyorlar. Mutlaka tadi da muhtesemdir.

    YanıtlaSil
  26. harika olmuş hafif ve leziz ellerine sağlık canım mutlu haftalar

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim