18 Ekim 2010 Pazartesi

Buzlukta peynirli börek


Yeni haftaya başlarken Ankara günlük güneşlik.
Hafta sonu yaşadığımız koşuşturmadan sonra bana öylesine iyi geldi ki.
Yeğenim (Fotoğraftaki sarışın olan ve bizim güneşimiz dediğimiz) lenf bezleri iltihaplandığı için bütün bir hafta boyunca çok hastaydı. Bütün hafta sonunu serum ve iğnelerle geçirdi. Salı gününe kadar da günde iki kere hastaneye giderek seruma katılmış iğnesini vurulacak. Benimle kalıyor. Hastaneye beraber gidip geliyoruz. O hasta olunca annesi de biz de çok korktuk, ama şimdi daha iyi çok şükür.
Üstelik hafta sonu yeğenimin doğum günüsü vardı. Bütün bir hafta öylesine heyecanlıydı ki, şunu da yapalım, bunu da yapalım diye. Arkadaşları geldiğinde çok mutluydu. Ama gözünü açmakta bile zorlandı. Yine de güzel bir doğum günü oldu diyecek kadar pozitif bir çocuk. Allah’ım bir daha hastalık göstermesin, neşeli ve mutlu bir yaş geçirsin inşallah diyorum.
Haftaya önceden hazırlayıp, buzluğa konulacak ani misafirlerde hemen sunulacak bir börek tarifiyle başlamak istiyorum. Benim kurtarıcı böreklerimden biri. Çalışanlar için çok iyi olacağını düşünüyorum.

Güzel , neşeli ve sağlıklı bir hafta dileğiyle,
Sevgiyle kalın.

Malzemeler
  • 1 büyük çorba kasesi yoğurt
  • ½ çay bardağı sıvıyağ
  • 6 adet yufka
  • Beyaz peynir
  • Maydanoz
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yoğurt ve sıvıyağı çatalla iyice çırpın.
  • Yufkaları 8’e bölün.
  • Üzerlerine yoğurtlu karışımı yumurta fırçası ile her tarafına sürün.
  • Ezilmiş ve ince doğranmış maydanoz karışımını üçgenin en geniş yerine koyun.
  • Sigara böreği gibi sarın. Daha sonra da bir tarafından başlayarak kıvırın. Gül böreği gibi yapın.
  • Buzdolabı poşetine ya da ne ile koymak isterseniz dondurucuya kaldırın.
  • Misafiriniz geldiğinde, dolaptan çıkarın ve hiç bekletmeden bol suya koyun.
  • Beş dakika beklettikten sonra, silkeleyin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Dizerken birbirlerine yakın dizmeyin. Çok kabarıyor.
  • Üzerine yoğurt sürün.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

26 yorum:

  1. birgülcüm çok geçmiş olsun canım..allah şifalar versin inşallah...böreğin nefis ,ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı haftalar, Çok leziz ve iştah açıcı olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Börek nefis görünüyor olsada yesem...

    yiğeniniz için çok çok geçmiş olsunn.Umarım çarçabuk iyileşir

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun, ellerine sağlık börek çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık hem pratik hemde ani gelen misafir için süper bir tarif.

    YanıtlaSil
  6. Güneşli günler yaşamnıza sevindim :) Bizde durum tak aksi ve ben çok mutluyum :) seviyorum kapalı havaları..Güneşinize sağlık diliyorum..Yeni yaşına giren yiğenine mutluluklar..böreklerin de nefis,ellerine sağlık..sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık çok pratik gerçekten de ama onu pişirince de dondurucuda saklaya biliyorsun açmak isteyince de hemen fırına koyuveriyorsun bence ilk piştiği andan daha lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun, iyileşsin de bu cici mamalardan yesin:)

    YanıtlaSil
  9. yeğenine çok geçmişler olsun,doğum günü kutlu olsun.Börek nefis ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Yeğenine çok geçmiş olsun ve doğum günüde kutlu olsun. Nice mutlu yıllara.
    Böreğin nefis olmuş. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. ablacığımm küçüme geçmiş olsun diyorummm.. pozitif olması ne güzel herşeyi atlatır evvel allahh:))
    böreğinde nefis görünüyor ablacım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. geçmişler olsun canım yeğenine.havalar değişken malum hep hastayız.ellerine sağlık nefis bi börek

    YanıtlaSil
  13. Ellerine saglik canim afiyetler olsun öptüm.

    YanıtlaSil
  14. Ohh mis gibi ellerine saglik canim, harika görünüyor börekler, sabah cayimin yanina bir tane aliyorum,
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  15. miniğe geçmişler olsun arkadaşım.ellerine sağlık ayrıca lezzzetli bir börek çıkıvermiş ortaya.sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Canım yeğenine çok geçmişler olsun yaş günü de kutlu olsun.Böreğin çok güzel ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Ablacığım böreğin harika görünüyor ellerine sağlık.Ama kusuruma bakma kafam dolu olduğu için yazısını okumamıştım. Evet yeğeninede büyük geçmiş olsun inşaallah sonuç kötü değildir.Büyük geçmiş olsun ablacığım. hoşçakal

    YanıtlaSil
  18. Yeğeninize geçmiş olsun,mutlu, sağlıklı yaşlar dilerim.Ellerinize sağlık.Börek nefis.Hemen denenecek.Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
  19. yorumun için teşekkürler canım.bir süredir yoktun.özlettin kendini.hoş geldin diyorum.görüşmek üzere canım.

    YanıtlaSil
  20. Nefis arkadaşım.Ellerine sağlık.Aynen bende söylüyorum olsa da yesem!
    Yeni sayfamla 156'ya geldim bi güzel yerleştim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. birgül ablacım yeğenine ne kadar üzüldüm.birde doğum günüymüş.iydir inşallah.ALLAH hastalıklarını göstermesin.benim oğlumda dakikada bin kelime konuşur herhalde.ama hasta olunca gözleri açılmıyorya içim yanıyor.hep konuşsunlar inşallah.onlara gülmek yakışıyor.böreklerde nefis.benimde en sevdiğim börek.çokde yaparım.ellerine sağlık .sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Börek süper görünüyor ellerine sağlık arkadaşım.Benim bu yılki favori dizim Öyle bir Geçer Zamanki.Resmen içim parçalanıyor filmi izlerken habire ağlıyorum.Gönülçelenide seviyorum ama heyecan yok asideki gibi.Birde Ezel var tabi her zaman gizemli oluşu çekiyor.Veeeee yahşi cazibe ooooo.Her cumartesi onlarla gülüyorum :)Türkanı izlemeyi düşünüyordum ama başroldeki kız soğuk geldi izlemiyorum o yüzden.Ama kitabını mutlaka okumak istiyorum.Neyse çok konuştum.Mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  23. Gülüm,börek nefis görünüyor!
    Ellerine,gönlük sağlık
    Yeğenin inşaAllah iyi olmuştur,kıyamam.Hayırlı,uzun ömrü olsun yavrularımızın..
    Sevgi ve selametle

    YanıtlaSil
  24. Ellerine saglik, yigenine de gecmis olsun. guzel paylasimlarda bulusmak umudu ile izlemeye aliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. gülüm hayırlı akşamlar.harika bir görüntü ellerine sağlık.mintiden sevgiler...

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim