1 Nisan 2008 Salı

Havuç dilimi


Emekli olduğumdan beri, emekli bayanlar ayda bir toplanıyoruz.Hem eski günleri yad ediyoruz, hemde ilişkimizi kesmemiş oluyoruz.Güle oynaya vaktin nasıl geçtiğini anlamıyoruz.Bu sefer toplandığımız da, bana mutfağı sevdiren, her şeyi öğreten sevgili Senay, hemen orada bir kaç tarif yazdırdı.Bunları sitene koy dedi.Ne demek istediğimi anladınız değil mi?Gerçek dost.Asıl böyle bir siteyi onun açması gerek, belki de ilerde olur.Şimdilik beni destekliyor, tüm sevgisiyle.Burdan bir kere daha her şey için ona teşekkür ediyorum.
Tatlının adını bilmiyorum.O nedenle havuç dilimi dedim.Havuçlar bitmeden hemen yapalım isterseniz.

Malzemeler
  • 1 kilo havuç
  • 4 su bardağı su
  • 2 su bardağı toz şeker (çok tatlı diye düşünürseniz 1,5 yapabilirsiniz)
  • 4 yemek kaşığı mısır nişastası (tepeleme)
  • 1 paket vanilya
  • Kivi
  • Hindistan cevizi
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Havuçları soyun ve haşlayın.Soğuduktan sonra rendeleyin.
  • Tencereye şekeri, nişastayı, vanilyayı koyun.Önce karıştırın.Sonra suyunu ve havucunu atın.Topaklanmasın.
  • Hepsini sürekli karıştırarak pişirin.Göz göz olunca kapatın.
  • Dikdörtgen borcama dökün.Biraz buzdolabında bekletin.
  • Servis yapacağınız zaman bıçağı ıslatıp dilimlere ayırın.
  • Dilimlerin üzerine doğranmış kivileri yerleştirin.
  • Hindistan cevizi serpin.
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nezaketiniz için teşekkür ederim