27 Nisan 2008 Pazar

Kumpir



Kumpir, yaptığım yemekler içinde galiba en çok sevdiğim yiyecek.
Eşimin yöresinde patatese "gostil" derler. En çok yemeği yapılan ve sevilen yiyecekte patatestir. Eşime patatesle yapılan yemekleri beğendirmek oldukça zordur. Fakat, artık evdeki
kumpiri o kadar çok seviyor ki, dışarıda kumpir yemek istemiyor. Ama tabii iyi ve iri patates bulmak önemli.
Geçenlerde kızımın misafirine kumpir yapacağıma söz verdim ama çok aramamıza rağmen iri patates bulamadık. Söz verdiğim için, yemeğide değiştiremedim. Pek iri olmayanlarla yaptım. Çok beğendim ve doydum dedi ama kibarlığından mı dedi, aç mı kaldı bilmiyorum. Gerçi başka şeylerde vardı ama artık başka sefere daha büyük olanla davet etmek farz oldu.
Kumpir için önemli olan, iyi ve iri patates olması. Artık bulduğum zaman hemen alıyorum. Geçen sefer ki gibi, mahçup olmak istemiyorum.
  • Patatesleri iyice yıkayın. Benim gibi kabuğunu da yemeyi seviyorsanız iyice fırçalayın.
  • Kuruduktan sonra, bir kaç yerini çatalla delin.
  • Fırın telini üzerine koyup, altına da tepsiyi koyun.(Patatesin suyunun aşağıya damlamaması için) Fırında önce 200 derecede 20 dakika pişirin.Daha sonra 180 dereceye indirin.
  • Patateslerin piştiğinden emin olduktan sonra çıkarıp, ortadan bıçakla derince bir çizgi çizin.
  • Kırmadan ortasını açın.
  • Tereyağ ve rendelenmiş kaşar peynirini koyun. İyice patatese yedirin.Bu arada hemde patatesler ezilmiş olsun.
  • İsteğe göre, yeşil zeytin, siyah zeytin, mısır, bezelye, sosis, turşu vs. koyun.
  • Üzerini mayonez ve ketçapla süsledik mi, işlem tamamdır. Artık yemede yanında yat.
  • Ben sosisleri patatesleri pişmesine 10 dakika kala fırın telinin üzerine koyuyorum. Patatesle beraber çıkarıp, dilimliyorum.
  • Ama bir tutam sevgiyi eklemezseniz çok güzel olmuyor. Unutmazsanız sevinirim.
  • Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. blogumdaki o güzel yorumuna teşekkür etmeye gelmiştim ama mükemmel bir tabloyla karşılaştım.böyle bir kumpire kim hayır diyebilirki.ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim