14 Nisan 2008 Pazartesi

Yaş pasta


Bugün kızımın doğum günü.
18 yaşına giriyor. Öylesine büyük merak ve heyecanla bekledi ki bu günü...Bilse ki , bundan sonra günler jet hızı ile geçecek. Acaba ister miydi? Gerçi zamanında bize de demişlerdi. Ama kim dinledi ki. Artık günlerin hızına yetişemiyorum.
Kızlarımın ikisine de doğdukları günden beri günlük tuttum. İstedim ki, gelecekte çocuklukluklarına ait anıları canlı kalsın. Büyük kızıma 18 yaşına girdiğinde tuttuğum günlüğü verdim. Şimdi sıra küçüğümde. Bundan sonra kendi anılarını kendisi yazacak.
18 yaşın doğum günü olunca önceden onu çocukluğundan beri tanıyan akrabalara, arkadaşlarına, öğretmenlerine tek tek ulaştım. Onun için onu anlatan bir mektup yazmalarını rica ettim. Yazılan bu mektupları, çocukluk resimleri ile birleştirerek kitapcık haline getirttim.
Bu akşam misafirlerin eşliğinde günlüğünü ve bastırttığım kitapcığını vereceğim. Çok merak ediyorum aldığında göstereceği tepkiyi! Ben onları hazırlarken bazen ağladım, bazen güldüm. Ortaya çok güzel bir şey çıktı. Buradan bu konuda bana yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum.
Bu arada babamız da, çocukluğundan bu güne kadar olan resimlerini müzik eşliğinde cd' ye aktardı. Kızımın üniversite stresini taşıdığı şu günlerde belki yüzünü biraz olsun güldürebiliriz diye düşünüyoruz.
Kızıma da iyi ki doğdun. İyi ki varsın. Bütün hayallerinin gerçekleşmesi dileğiyle doğum günün kutlu olsun diyorum.
Dün , bütün bir gün mutfaktan çıkmadan misafirlerimiz için pastalar , börekler hazırladım. Yaptığım yaş pastalardan birinin tarifini vermek istiyorum.
Pastanın kekinin tarifini kekevinden aldım. Gerçekten çok hafif oldu.

Malzemeler
  • 4 adet yumurta
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 3/4 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Bir çimdik tuz
Arasına
  • Vaniyalı puding
  • 3 su bardağı süt
  • Ceviz
  • Muz
Üzerine
  • Hazır krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yumurtaların sarısını ve beyazını ayırın. Sarıları asla beyazına geçmesin hamurunuz olmaz.
  • Beyazlarının içine önce tuz atarak mikserle yüksekte çırpın. Köpük köpük olunca şekerin yarısını ekleyin mikserle çırpın. (Katı kar haline gelene kadar. )
  • Diğer kapta yumurta sarılarını ve kalan şekeri çırpın. (Krema kıvamı olana kadar)
  • Çırpılmış yumurta aklarının içine sarılarını da ekleyin.Çırpın.
  • Elenmiş unu ekleyin. Unu karışacak kadar çırpın. İsterseniz tahta kaşıkla çırpın. İsterseniz mikserle yavaşta çırpın.
  • Sıvıyağı da ekleyin, yavaşça çırpın.
  • Bu kekte kabartma tozu yok.Kabarması yumurtaların iyi çırpılması ile elde ediliyor
  • Kek kalıbını yağlayın. Toz şeker ya da un serpin.
  • Karışımı hiç bekletmeden önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kek ılıdıktan sonra enlemesine ikiye kesin.
  • Hazır vanilyalı pudingi sütle pişirin.
  • Kekin alt katını servis tabağına alıp, arasını sütle ıslatın.(Meyva suyu ya da şekerli suyla da olabilir.)
  • Bu kata pudingi sürün. Her tarafına iyice sıvadıktan sonra, muzları yerleştirin.
  • Cevizini dökün. (Arzunuza göre damla çikolata, fındık ne koymak isterseniz.)
  • Kekin kapağını üstüne kapatın.
  • Önceden hazırlayıp buzdolabında beklettiğiniz krem şantiyi spatula yardımıyla her tarafına iyice sürün.
  • Üzerine ceviz ya da ne isterseniz onunla süsleyin.
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nezaketiniz için teşekkür ederim