30 Nisan 2008 Çarşamba

Papatya kurabiye


fatostuncay'ın ev sahipliğini yaptığı “ Porselen Demlik Çay Etkinliği 22 “ye papatya kurabiyesi ile katılmak istedim.Sevgili Fatoş’un etkinliği sayesinde yeni ve güzel tariflere kavuşacağımız için öncelikle ona teşekkür ediyorum ve kolaylıklar diliyorum.
Papatya kurabiyesi, yapımı çok zevkli ve çocuklar tarafından çok sevilen bir kurabiye. Ben bunu genellikle yeğenlerimle yapıyorum. O küçücük elleriyle öylesine zevkle yapıyorlar ki.Onlarla bu mutluluğu paylaşmak için oldukça sık yapıyoruz.Her seferinde renklerden farklı bir çeşit yapmaları hoşlarına gidiyor.Sizlerde bunu çocuklarınızla yapıp onlarla güle oynaya vakit geçirebilirsiniz.Şimdiden kolay gelsin diyorum.

Malzemeler
  • 1 su bardağı un
  • 500 gr.mısır , ya da buğday nişastası (ben buğdayla olanı daha çok seviyorum)
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 250 gr. Yumuşatılmış margarin
  • 1 adet vanilya
  • 1 adet kabartma tozu
  • 2 – 3 yemek kaşığı kakao
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yumuşak margarini ve pudra şekerini iyice yoğurun.
  • Yumurtayı, vanilyayı ekleyin yoğurun.
  • Nişastayı ekleyin yoğurun.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyin iyice yoğurun.
  • Oluşan yumuşak hamuru 2’ye bölün.
  • Birisine kakao ve biraz su katarak yeniden hamuru yoğurun.
  • Hamurlardan parçalar kopararak, uzun çubuklar yapın.
  • Bıçakla fındık büyüklüğünde kesin.
  • Yuvarlayın.
  • Renkleri karıştırarak papatya şeklini verin. Elinizle hafifçe bastırın. Açılmasınlar.
  • Unlanmış fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sürmeyin.
  • Fırında kısa sürede pişirin.
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. canım ellerine kollarına saglık.. harıka olmus.. yegenlerının de o mınık ellerınden operım..
    afıyet olsun sıze.. super..
    etkınlıge katıldıgın ıcın coook tesekkur edıyorum.
    2 hafta bende.. herzaman bekliyorum canım..
    sevgılerımı bırakıyorum:)

    Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
    Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
    Örnek:)
    isim: fatos tuncay
    site adı: http://fatostuncay.blogcu.com/
    Tarif : Damalı Kek
    Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/
    Tüm hayallerinin hayırlısıyla gerçekleşmesi dileği ile;

    SEVGİLERİMLE;

    FATOŞ

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    bu kadar yoğunluğun içinde gösterdiğin nezakete teşekkür ederim. Sizin gibi arkadaşlar bulduğum için çok mutluyum.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim