7 Ağustos 2008 Perşembe

Balkon Sefası




Yaz akşamları, ailem ve kardeşlerimle balkonda oturup bir şeyler atıştırmak ve sohbet etmek en sevdiğim şeylerdendir.
Yazın hafif tatlılar çok güzel oluyor. Vereceğim tarifi erkek kardeşim o kadar çok seviyor ki.
Benden en çok istediği tatlı bu.Asıl adı portakallı bir şeydi ama biz ilk yaptığımızdan beri balkon sefası dedik ve o kadar uzun zaman geçti ki,gerçek adını unuttum.Ha derseniz ki, sen zaten hangisinin gerçek adını biliyorsun, uydurduğun adları hatırlıyorsun.:) Diyecek sözüm yok!
Acaba bu bir rahatsızlık mı? Yaşlılık dediğinizi duyar gibiyim ama haksızlık etmeyin, ben 20 yaşında da aynıydım. Nedense yemek ve pasta isimleriyle başım dertte. Artık o kadar kusur kadı kızında da bulunur değil mi?
Artık tarife geçelim değil mi?

Malzemeler
1.Kat İçin
  • 5 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı portakallı oralet
  • 1 su bardağı nişasta (Ben buğday nişastası kullanıyorum.)
  • 2. Kat İçin5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı nişasta
Arasına
  • kakaolu bisküvi
  • bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Toz şeker,Oralet, nişastayı bir kaba koyun, karıştırın ve suyu ekleyin.
  • Göz göz olana kadar karıştırarak pişirin.
  • Derin bir borcamı ıslatarak bu karışımı içine boşaltın.
  • Arasına kakaolu bisküvileri dizin.
  • Ayrı bir kapta toz şeker ve nişastayı karıştırın. Sütü ekleyin karıştırarak pişirin.
  • Göz göz olunca kapatın.
  • Kakaoulu bisküvilerin üzerine kaşık kaşık dökün. Birden dökünce beyazlar oraletlerin içine doğru gidiyor. Beyaz tabanı az görünüyor.
  • Dolapta bir gün bekletin.
  • Ertesi gün ters çevirip, servis yapın.
  • Afiyet olsun.

41 yorum:

  1. tek kelimeyle süpersin ablacım.. ne gzüel olmuş valla helal sana..
    ayrıca kendine haksızlık etme lütfen sen yaşlı falan değilsin aaa duymayalım.. bu herkeste olan bişey unutkanlık çok normal bide içine sevgini kattığın için tarif değişiyor sen istediğin ismi verebilirsin ....:))

    sevgiler ablacım ..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Hülyacığım,
    Kibarlığına teşekkür ediyorum.Ama gerçekler değişmiyor:::::::::::::::))Ben sevginin girdiği her şeyin çok özel olduğuna inanıyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. sunneti yaptık pazar gunu oğlumuzda iyi şimdi sıra benim kızda kısmet olursa 17 sinde kızımın duğunu var telaşım çok sık uğrayamıyorum canım

    YanıtlaSil
  4. Yaa ablacım sabah ben burdaydımmı bu leziz rüya gibi şey :) yoktu..
    balkon sefasımı harika bir isim boşver ne güzel isim.bundan güzelinimi bulcaksın..
    ellerine sağlık olsun..
    bende yaptım bişeyler azcık oturdum belim ağrıdıda:)) hemen kalkıyorum ama..
    öpüyorum seni kocaman.

    not:)ablam bu yazı taslakmıydı..ayarlardan zaman ayarını GMT+02.00 İSTANBULolması lazım..onu ayarlasana bir.acaba yanlışmı görüyorum saati..

    YanıtlaSil
  5. Sevgili anne,
    haklısın, düğünler çok telaş gerektiriyor. Yeğeninin erkekliğe attığı ilk adımı hayırlı olsun. Kuzucuğunu Allah mesut, mutlu etsin.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Nuray'cığım,
    tatlımın ismini beğenmene sevindim.O kadar yorgunluktan sonra dinlenmek hakkın tabii.Kimbilir neler döktürdün misafirlerine.
    Canım,saat uyarına teşekkürler, değiştirdim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Merhablar canim, cok haklisin dert etmiyeyim dimii. Ellerine saglik, balkon sefasi harika olmus. Tadi güzel olunca adina bos ver, hatta her yil moda gibi ad degistirsen ne olurki. Önemli olan lezzeti ve harika görünüyor, tadininda muhtesem olduguna eminim, ellerine saglik, sevgiler.....

    YanıtlaSil
  8. Sevgili anneminkızı,
    iyi fikir her yıl ismini değiştirmek.
    Tabii hayat kısa herşeye üzülmeye gerek yok.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. slm.Şimdiden yemişte serinlemiş gibi oldum.En kısa zaman da yapacağım.Çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.Sevgi dolu günler dilerim.İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili caferose,
    gerçektende serinletiyor.Bir de balkonda açık havada yerseniz daha da güzel oluyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. selam canım,nasılsın?..iyi akşamlar.hayırlı cumalar...kendine iyi bak..sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Sevgili miyoopie,
    sana da hayırlı cumalar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. merhaba canım ziyaretiniz için teşekkür eder her zaman beklerim sayfanızdaki herşey çok güzel emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. ayyy süper görünüyor canım mutlaka denerim ellerine sağlık tariflerinin hepsi bir birinden güzel sayfana girince güzel bir ziyafet çekip çıkyorum:))

    YanıtlaSil
  15. Dua denizinde islam gemisinde resulullah gibi bir kaptanla kur'an-ı kerim pusulasıyla cennet sahilinde buluşmak ümidiyle cuma'nız mübarek olsun

    YanıtlaSil
  16. Sevgili hulela,
    emek verilen şeylerin beğenilmesi insanı mutlu ediyor.
    Sıkça görüşmek dileğiyle,
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili muazzez,
    güzel sözlerin için teşekkür ederim.
    Seninde Cuma'n hayırlı olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  18. Varlığı ebedi olan, merhamet sahibi, adaletli Yüce Allah kendisine dua edenleri geri çevirmez. Dualarınızın Rabbin yüce katına iletilmesi dileğiyle hayırlı cumalar arkadaşım

    YanıtlaSil
  19. Sevgili anne,
    güzel duan için teşekkür ederim. Öylesine de ihtiyacım var ki.Senin de cuma'n hayırlı olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  20. ablacım nasımlsın şu sitene bir cbok ekle msneyi açmasanda ordan laf atalım sana

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar canım
    Balkon sefası çok hoşuma gitti. İsmine gelince gerçekten önemli değil, senden birşeyler olsun, hatıralarıyla yensin, tadı daha tatlı olur :) Bende bu tatlıyı deniycem ismi balkon sefası olarak devam edicek. Bu da senden bir hatıra olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Sevgili bendeniz'im,
    cboxs kontrol edilemediği için nedense beni ürkütüyor.
    Canım,ben sana sık sık uğrarım sen arada sırada gelsende ben kırılmam.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Seda,
    ne kadar kibarsın.Beni ne güzel teselli etmişsin.Adı benden hatıra olsun değil mi?:)))))))))
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  24. canım nasılsın eline sağlık ne güzel görünüyor o tatlı öyle afiyetle yiyin

    YanıtlaSil
  25. slm ,denedim ve tavsiyen üzerine rutubetten bunalıpta balkonda hava alıp keyif yaptığımız geceleyin yedik.Sonuç süper.Paylaşımına tşk ler.Hayırlı cumalar arkadaşım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Sevgili caferose,
    beğendiğinize çok sevindim. Afiyet olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  27. Sevgili ahşapboyacı,
    teşekkür ederim, nezaketin için.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  28. Çok değişik bir tatlı,yaz akşamlarına da yakışır doğrusu.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. Sevgili hobisepeti,
    güzel sözlerin için teşekkür ederim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  30. canım arkadaşım ilgin için çok sağol. allahın izniyle oğlumun sağlam raporunu aldık ve pazartesi göndereceğiz bu ayın sonundada işallah eğitime başlayacak allah kısmet ederse,darısı bütün çocuklarımızın başına.hayırlı gecelerin olsun

    YanıtlaSil
  31. tam sefa olmuş.harikasın canım.öyle güzel bir görüntüki,insanın canı çekiyor.buzzz gibi afiyetle yenir.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  32. Bulutları yatağına,Ay'ı yastığına,yıldızları üstüne örttüm....Bu gece gökyüzünde uyu arkadaşım.İyi geceler,mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  33. günaydın ablaların gülü nasılsın bakalım...

    sana gzüel mutlu sevgi sarhoşu olacağın güzel bir hafta sonu diliyorum.

    sevgiler canım benim hürmetler

    YanıtlaSil
  34. Sevgili Birgül Ablacığım;
    Sitene uzun süredir girmiyorum ellerine sağlık çok güzel tarifler çok beğendim "BALKON SEFASI"nı tatil dönüşü istiyorum. selam sevgilerimle mugazimli Filiz..........

    YanıtlaSil
  35. Ablam saol dün uğramış iyi tatiller dilemişsin..Sayfalara pek giremedim..
    Artık aklım ererken ne gidecek ne kalacak çamaşır vs.onları ayarlıyorum..ütü falanda var..şimdide çay içiyorum yaa.kuru kuru yedim :)))
    oda benim keyfim..öpüyorum ablam seni.inşaAllah laptop yanımızda olucak biyerlerden girip slm bırakırım sana.sevgiler.

    YanıtlaSil
  36. slm canım..harika bir yaz tatlısı olmuş eline saglık.bende sık sık yaparım yazın bu tatlıyı...eline saglık arkadaşım..sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  37. selam canim
    ne demek yaslilik böyle seyler söyleme bizler siz büyüklerimizden ögreniyoruz cogu seyi
    ellerine saglik adi ne olursa olsun tatli mükkemel olmus görüntüye bayildim yeni evimde bir balkon sefasida ben yaparim insallah
    ellerine saglik sevgiler simdiden iyi pazarlar

    YanıtlaSil
  38. Üzüntülerin kumsaldaki ayak izleri kadar hafif, Sevinçlerin okyanuslar kadar derin olsun,iyi tatiller canım:))

    YanıtlaSil
  39. ama bu gerçekten balkon sefasıymış :) asıl adını hatırlamaman normal. şu anda kendimi balkonda yerken hayal edebiliyorum, tam yazlık, tam balkonluk. hem de çok güzel görünüyor. misafire yapılası :)
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  40. BALKON SEFASI NEFİS OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  41. ya bu harika olmuşş..bugün hazırcılık yapıp kemalpaşa yapmıştım.yarınada bu...yemezsem çatlarım.mis gibi portakal kokusu geldi resmen...ellerinize sağlık.sefanız bol,iftarınız hayırlı olsun :))

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim